Citat:
Jag är imponerad över hur elak du ofta är i en annars så vänskaplig debatt.
Du ska veta att en person som Madsen inte är unik, om man går till kurslitteraturen. Mördare, seriemördare och andra läskiga typer är kartlagda och det enda vi inte vet är varför naturen spelar sådana spratt att just en specifik person utvecklas till att bli så ond som Madsen.
Det enda vi inte kan med brottslingar som Madsen, är att förutsäga vilken personlighetsstörd person som kommer passera gränsen, och gå från fantasi till att mörda i verkliga livet. Det är en tabubelagd forskning som man måste vara försiktig med i demokratiska länder.
När en brottsling som Madsen avslöjas ser man gång på gång hur banala dessa mördare är i sina intressen och beteenden. Man upptäcker att det de gör, gör de bra, ofta i sitt yrke och arbete, men sen är det tomt i deras inre själsliv!
Du ska veta att en person som Madsen inte är unik, om man går till kurslitteraturen. Mördare, seriemördare och andra läskiga typer är kartlagda och det enda vi inte vet är varför naturen spelar sådana spratt att just en specifik person utvecklas till att bli så ond som Madsen.
Det enda vi inte kan med brottslingar som Madsen, är att förutsäga vilken personlighetsstörd person som kommer passera gränsen, och gå från fantasi till att mörda i verkliga livet. Det är en tabubelagd forskning som man måste vara försiktig med i demokratiska länder.
När en brottsling som Madsen avslöjas ser man gång på gång hur banala dessa mördare är i sina intressen och beteenden. Man upptäcker att det de gör, gör de bra, ofta i sitt yrke och arbete, men sen är det tomt i deras inre själsliv!
Beklagar om du tycker jag är elak mot dig. Jag tycker min kritik är ganska inlindad och soft.
Det står ju vem som helst fritt att spekulera, och det har vi sannerligen sett prov på i tråden. Stimkort i rektum, snuffilmer som säljs för dyra pengar, stealthbåtar med tredje män och en uppsjö av psykiatriska utlåtanden.
Jag menar att folk tycker en hel del utan att ha på fötterna. Ibland plockar även blinda höns korn och vissa av de här teorierna kan såklart visa sig stämma, men de byggs på tunn is menar jag.
Även jag tycker att mycket tyder på att Madsen är en sexualsadist, men att därifrån gå till att han måste ha gjort detta förr, varför han valde Wall, hur han tänkte innan och under dådet, och vad han tänker nu i häktet är ju så otroligt tunna spekulationer. Många i tråden verkar inte ens inse att de spekulerar, de bara klampar in och påstår saker.
Det irriterar mig. Understundom tycker jag tråden varit resonerande och rört sig framåt, men ofta står den och stampar i amatörpsykologiska utlåtanden.