2017-10-12, 10:25
Medlem
H4C35G36s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Måste ändå medge att jag är imponerad av att så många i tråden verkar veta exakt vad som rör sig i Madsens huvud. Vad han tänker nu och även vad han tänkte under mordet.

Hans relation till människor och ting, och varför han utsåg Wall till offer.

T o m vad som händer i hans undermedvetna.

Folk på FB har en enormt kraftig fantasi. Speciellt i dessa forum.
Citera
2017-10-12, 10:32
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Måste ändå medge att jag är imponerad av att så många i tråden verkar veta exakt vad som rör sig i Madsens huvud. Vad han tänker nu och även vad han tänkte under mordet.

Att PM är en väldigt speciell och udda figur är väl tämligen otvistligt.
Att han knappast skulle huggit KM i underlivet om han enbart blivit arg för att KM inte kunde skilja på insexnyckel och insektsnyckel känns också rätt säkert.
Att PM knappast skulle gjort sig " omaket" att stycka KM om hon dött genom en olyckshändelse känns även det som en inte så vågad slutsats.
Att PM har ett känsloliv särskiljt från merparten av oss andra är ingen vågad slutsats.
Senast redigerad av Sonnenwende 2017-10-12 kl. 10:34.
Citera
2017-10-12, 10:47
Medlem
life80s avatar
Skulle inte förvåna mig om Peter Madsen faktiskt filmat mordet och styckningen av Kim för att sälja dyrt till likasinnade. Han behövde väl pengar till sin raket som han byggde. sen var han själv intresserad såna sjuka filmer..Tror hans DNA kommer att visa sig på fler än Kim sorgligt nog
Citera
2017-10-12, 10:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Makrill till exempel...

Torsk finns nog också...
Citera
2017-10-12, 10:57
Medlem
Nu har man snart hittat allt förutom mobilen. Måste säga att dykarna har gjort ett jäkla bra jobb. Trodde det skulle vara som att hitta en nål i en höstack.
Citera
2017-10-12, 11:06
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Finns det makrill i Kögebukten?
Vet ej och glömde att fundera över det. Det var bara tänkt som ett exempel på en asätande fisk.
Citera
2017-10-12, 11:08
Medlem
George Wittigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Trodde han verkligen polisen skulle gå på att om ubåten sjönk och att allt var det en olycka ?

Han trodde absolut att alla skulle vara idioter - en del av att vara narcissit eller sexualsadist är att ha en uppblåst övertro på sig själv och att undervärdera andra.

Med det sagt, så ingick - tror jag - aldrig sänkningen i planen. Det var en panikåtgärd när han var tvungen att improvisera efter att kustbevakningen plötsligt dök upp och var intresserade.
Citera
2017-10-12, 11:14
Medlem
gubbroras avatar
En artikel av en journalistkollega till Kim. Rekommenderas varmt till de som anser att Kim har ett eget ansvar för det som hände. https://www.theguardian.com/world/2017/oct/12/my-friend-kim-wall-journalist
Citera
2017-10-12, 11:19
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vet ej och glömde att fundera över det. Det var bara tänkt som ett exempel på en asätande fisk.

Jo det är klart det finns asätande djur i Öresund. Frågan var om det stämmer att de äter ett skelett rent på några dagar, som påståtts i tråden. Jag undrar om detta är en sk trådsanning.

I så fall måste Walls ben de hittade varit renätna - vilket jag tvivlar på.
Citera
2017-10-12, 11:20
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Nu har man snart hittat allt förutom mobilen. Måste säga att dykarna har gjort ett jäkla bra jobb. Trodde det skulle vara som att hitta en nål i en höstack.

Att kvarlevor i vatten från en död människa kan sniffas upp av specialtränade likhundar och att plats där kvarlevorna ligger någorlunda kan beräknas fram efter strömmar o.d. är en sak, men med en såg lär det bara vara idogt arbetande och dykande som gör att man hittar den. Att man vet rutten u-båten färdats längs är självklart till stor hjälp, men ändå.
Citera
2017-10-12, 11:27
Medlem
Citat:

Jag är imponerad över hur elak du ofta är i en annars så vänskaplig debatt.

Du ska veta att en person som Madsen inte är unik, om man går till kurslitteraturen. Mördare, seriemördare och andra läskiga typer är kartlagda och det enda vi inte vet är varför naturen spelar sådana spratt att just en specifik person utvecklas till att bli så ond som Madsen.

Det enda vi inte kan med brottslingar som Madsen, är att förutsäga vilken personlighetsstörd person som kommer passera gränsen, och gå från fantasi till att mörda i verkliga livet. Det är en tabubelagd forskning som man måste vara försiktig med i demokratiska länder.

När en brottsling som Madsen avslöjas ser man gång på gång hur banala dessa mördare är i sina intressen och beteenden. Man upptäcker att det de gör, gör de bra, ofta i sitt yrke och arbete, men sen är det tomt i deras inre själsliv!
Citera
2017-10-12, 11:30
Medlem
Starbacks avatar
Det verkar som om danska polisen har hittat sågen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/A6naj/nytt-fynd-i-ubatsfallet-sag-hittad-i-vattnet
Senast redigerad av Starback 2017-10-12 kl. 11:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in