2017-10-12, 07:26
Medlem
”Yrkes- och volontärnätverket #vistårinteut består av cirka 9000 socionomer, pedagoger, enhets- och verksamhetschefer, sjuksköterskor, familjehem, barnmorskor, läkare, psykologer, diakoner, präster, konsulter, genusvetare, beteendevetare, människorättsvetare, forskare, projektledare, handledare, gode män, jurister, volontärer och medmänniskor som på ett eller annat sätt är engagerade i gruppen ensamkommande barn och ungdomar. Vi jobbar bland annat i skolan, på HVB- hem, inom socialtjänst, psykiatri, vård eller i familjehem. Många av oss har mångårig erfarenhet av att arbeta med och möta gruppen ensamkommande.”

Dessa människor som skriver så om en 14-årig flicka är alltså de som också har hand om barn och ungdomar i Sverige. Det är skrämmande på så många sätt att man inte vet var man ska börja.

Efter deras beteende i det här fallet finns ingen trovärdighet kvar och jag hoppas verkligen att media slutar låta dem komma till tals.
Citera
2017-10-12, 07:29
Medlem
Vilka media står det i?
Ser inge p svt nyheter!
Citera
2017-10-12, 07:44
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ztella
http://katerinamagasin.se/wp-content/uploads/2017/10/IMG_5795.jpg

Andra inlägget på bilden:
"jo du små flickor med långa ögonfransar kan ställa till ett helvete för grabbar, män. Lite gråt och tandagnissel brukar ju hjälpa i alla lägen för tjejer, fy faaan vilka ynkliga människor, jag spyyyr"

Personen påstår alltså att det aldrig förekommit något brott, att flickan ljuger.
Någon som kan lägga ut dom eller kanske tom har FUP?
Finns det något trovärdigt tvivel ang. skuldfrågan/brottet förutom hörsägen från grupper som #jagärhär, #vistårinteut etc?
Det var en intressant länk
häpnar över alla kvinnor som försvarar ett sexuellt övergrepp
och till och med tvärsäkert påstår att det är vanligt att flickor med långa ögonfransar är de som ställer till ett helvete för baaarnen från Afghanistan
jag har aldrig träffat dig men i mitt hjärta är du oskyldig och så uppmuntras han av dessa feminister att överklaga domen !!!
Citera
2017-10-12, 07:49
Medlem
tegeltaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuschpennan
http://katerinamagasin.se/ladies-problem-om-det-ohemula-gullandet-med-en-domd-sexbrottsling/

Undrar om batikhäxorna skrev så till Hagamannen också?
Citera
2017-10-12, 08:13
Medlem
Som någon skrev, detta är en liten grupp afghaner, två av de sk språkrören är brottslingar, varav den ena sexualförbrytare. Det är extremt anmärkningsvärt. Jag hävdar att det beskriver gruppen afghaner i stort. De kommer ALDRIG att assimileras.
Citera
2017-10-12, 08:14
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Så den 14-åriga tjejen får stå där skamsen alltså.

Svenska kyrkan körde ju locket på med.

Givetvis är detta snett. Fastän en dom har fastställts, så är han oskyldig.

Det är mycket man kan klia sig i huvet av, men sånt här... kanske borde dessa vilsna kvinnor få prova livet som kvinna i t.ex. affe under 6 månader. En sväng av lite sharia skulle kanske kunna ge en försmak på vad som ska drabba deras döttrars döttrar kommande år.
Citera
2017-10-12, 08:17
Medlem
SvartaVargens avatar
Ja man blir inre förvånad. Inga reaktioner på media kring detta och framförallt, vad säger vårat styrande parti? Är väl inte ett ljud som vanligt, vi svenskar har inte ens möjlighet att dra ihop en grupp och demonstrera då vi blir kallade nazister . Snacka om att dom tar över....
Citera
2017-10-12, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Det var en intressant länk
häpnar över alla kvinnor som försvarar ett sexuellt övergrepp
och till och med tvärsäkert påstår att det är vanligt att flickor med långa ögonfransar är de som ställer till ett helvete för baaarnen från Afghanistan
jag har aldrig träffat dig men i mitt hjärta är du oskyldig och så uppmuntras han av dessa feminister att överklaga domen !!!
Hittar inget i nyhetsmedia som svt nyheter eller DN.
Citera
2017-10-12, 08:27
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ztella
http://katerinamagasin.se/wp-content/uploads/2017/10/IMG_5795.jpg

Andra inlägget på bilden:
"jo du små flickor med långa ögonfransar kan ställa till ett helvete för grabbar, män. Lite gråt och tandagnissel brukar ju hjälpa i alla lägen för tjejer, fy faaan vilka ynkliga människor, jag spyyyr"

Personen påstår alltså att det aldrig förekommit något brott, att flickan ljuger.
Någon som kan lägga ut dom eller kanske tom har FUP?
Finns det något trovärdigt tvivel ang. skuldfrågan/brottet förutom hörsägen från grupper som #jagärhär, #vistårinteut etc?
Och så ser vi än en gång vänsterns hyckleri, hur många vänstertomtar satt inte och kastade skit i Hannah wigh tråden på alla som tvivlade på anklagelserna? Och påstod att det var typiskt "sd betende". Här ser vi nu feminister och vänsteraktivister göra exakt samma sak. Vart är ni? Varför lyser ni nu med er frånvaro? Skulle gärna höra en kommentar från er tomtar. Ni är alltså inte bättre själva. Har sagt det förr ni är exakt samma jävla skräp.
Citera
2017-10-12, 08:30
Medlem
ztellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Hittar inget i nyhetsmedia som svt nyheter eller DN.
Samma här, har bara hittat artiklar i media som tex samnytt:
https://samnytt.se/avslojar-ensamkommandes-talesperson-lovade-folja-svenska-lagar-doms-for-sexuellt-ofredande-mot-minde rarig/
"AVSLÖJAR: ‘Ensamkommandes’ talesperson lovade följa svenska lagar – döms för sexuellt ofredande mot minderårig"
Citera
2017-10-12, 08:36
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maria.bokklubben
Han raderade inte bara inlägg på tidslinjen, utan även ett antal foton innan sidan stängdes ner.

Det sista jag såg var en undran om varför inte NMR är förbjuden, när IS är det... Detta inlägg fick svenska kvinnor att gråta.

Edit: Så här löd citatet; "Jag undrar om (NMR) får demonstrerar så varför IS är förbjudet i detta landet?"

Pics or it didnt happen.

Till och med batikhäxorna skulle ha reagerat kraftigt fördömande på denna formulering.
Kanske.
Eller inte.
Åtminstone fått rådet att ta bort det.
Citera
2017-10-12, 08:38
Medlem
Jag hoppas innerligt att någon orkar att följa upp dem som hejar på honom i kommentarsfälten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in