2017-10-11, 22:29
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det spelar egentligen ingen som helst roll, för även om PM skulle kunna göra det omöjligt möjligt, och få det på hitsidan om "bortom rimligt tvivel" att det skulle kunna funnits en tredje person, så är det likafullt bevisat att PM var delaktig i det hela, hela vägen från att ha tagit ut henne i ubåten till att ha förnekat allt som hänt, erkänt dumpningen, och blivit tagen med KW's benflisor på sin kropp. Han kommer likafullt att dömas för mord, på samma vis som Johanna Möller som inte ens var i närheten när morden hon dömdes för begicks.

PM är kokt, stekt och friterad, och det vet han, därför sitter han där som en mussla.

Ja, självklart vet jag det. Förde bara ett resonemang med en användare som hade en annan syn på saken. Det finns inget som pekar på att någon annan varit involverad eller befunnit sig på ubåten vid något tillfälle. Och bevisen staplas ju upp mot honom ju mer tiden går istället för att falla i bitar.
Citera
2017-10-11, 22:34
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Drama queen?

Några dagar hit eller dit spelar ingen som helst roll i detta ärendet.

Inte för dig kanske, men vi får inte kritik för att dom tycker det är kul eller så. Så DNA matchning i olösta svenska mord är viktigt oavsett vad du tycker om det och tidsmässigt gällande våra långa tider för analyssvar kan du ta med FN tortyrkommite eller Europarådet att vi har ingen brådska alls när det gäller mordutredningar.
Citera
2017-10-11, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nu är händelsen om de senaste nyheterna av fynden av Kim Walls likdelar BREAKING NEWS över hela Världen. Alla stora drakar och TV, samma i England, Australien, Tyskland mm

Äntligen får han den uppmärksamhet han aldrig fick för sina små experimentella hemmabyggen.

Kanske var det därför han valde just Kim Wall som var känd över hela Världen. Det var mest troligt ingen slump inblandad alls. Det var hennes internationella kontaktnät och alla tidningar hon jobbat på som triggade PM. Ett riktigt grovt sexualsadistiskt mord på världskänd journalist skulle ge rubriker All Over. Även Australien skrev och rapporterade om det. Kina, dit hon skulle bosätta sig efter sommaren måste väl också nämna det.

Nu har han, snart fri mat och husrum och kan sälja lite intervjuer då och då under lång tid framöver.

Han är nog SUPERNÖJD över sin storslagenhet, för tillfället. Längre tänker han inte.

Kan det verkligen vara så galet?!

Inte omöjligt, han är en klart kluven personlighet, som är oberäknelig i tankar och reaktioner. Han kan kanske försörjd via fängelset skriva sina memoarer, det skulle nog ge uppmärksamhet. Han verkar ha en mycket låg förmåga i konsekvenstänk, kombinerad med en hög tanke om egen förmåga, det gick galet till slut...
Citera
2017-10-11, 22:39
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Jag har vid två tillfällen samlat ett antal länkar. Men jag har inte gjort någon sammanfattning.

Sidan 2345, inlägg nr 28129 (FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)

Sidan 2421, inlägg nr 29041 (FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)

Strålande! Lägger till i trådstarten.

/Mod
Citera
2017-10-11, 22:44
Medlem
Citat:
Ja, jag tror absolut att det skulle kunna hänt något sådant. Det är nog en av de bättre förklaringarna till hur det skulle kunna ha gått iväg ett meddelande till pojkvännen.

Han har säkert försökt få tag på henne upprepade gånger, utan att lyckas. PM har till sist insett att pojkvännen måste få någon form av svar för att lugna ner sig.

Det vore mycket intressant att få veta varför polisen tror att KW var vid liv ända fram till klockan fyra på morgonen, och varför GW tror att hon mördades mellan 22-24.

Jag tänker att det mest troliga är att KW mördades och styckades under det första dyket, och att det andra dyket var för PM's nattsömn. Det som talar emot min teori är att PM då borde ha sänkt KW någon annanstans än i Köge-bukten. Å andra sidan så kan PM mycket väl ha tänkt att han inte ska sänka kroppen i närheten av där mordet skedde. Det blir ju lite bakvänt i detta fallet, eftersom mordet skedde ombord på ubåten snarare än på den fysiska plats ubåten befann sig. Men sådär konstigt kan ju tankarna gå ibland. Det är inte heller säkert att det andra dyket var där kroppen hittades. Ubåten siktades ju första gången på fredagsmorgonen en bit utanför Köge-bukten, vill jag minnas. Jag tror att ubåten siktades ganska kort efter att den brutit ytan, alltså ganska nära där PM spenderade natten/andra dyket.

Det kan så klart vara så att PM inte dumpade kroppen förrän på morgonen, i dagsljus. Men då börjar man ju undra, var han så korkad, snacka om risk att bli upptäckt, eller hade han egentligen inte tänkt dumpa kroppen alls? Tänk på att han var nära land, och folk som bor nära havet har väldigt ofta tubkikare på tripods i sina fönster. Det tänkte han kanske inte på, men ändå, generellt risken för att bli upptäckt är ju jättestor i dagsljus, med ubåt. Jag har bara svårt att tro det. Men å andra sidan, det mesta i det här fallet är svårt att tro.

Ja,jag är enig med dig. Svårt för KW att smussla iväg ett sms till pojkvän, nu när man förstått att hon var i Madsens våld på Ubåten.
Fråga: Har danska polisen sagt någonstans att de tror att KW var vid liv till kl 04.00?
Som jag minns har de inte sagt piddevippen om när hon skulle bragts om livet.
Andra dyket var i Köge bukten. Först siktades Nautilus i Y-läge uyanför Amager vid ca 01.00
Dyker ca 04.40-08.25 i Köge bukten. Det är då polisen tror att PM styckade KW. (senaste presskonferensen.) Nautilus kommer upp i Y-läge ca 08.25 och driver runt i K.B i ca 40 minuter till ca kl 09.05. Det är då polisen tror att han sänkte kvarlevorna & grejer. Så PM har nog inte sovit en blund på hela natten. På landsstigningsfilmen (Youtube 2:a videon) ser man tydligt att hans ögon är blanka och mörka som brunnar pga sömnlöshet. Så uppfattade jag det redan från början.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-10-11 kl. 22:47.
Citera
2017-10-11, 22:57
Medlem
Dansk polis holder nok tilbake mest mulig informasjon framover nå når Madsen inte lenger vil samarbeide med dem.
Citera
2017-10-11, 23:13
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Han har säkert försökt få tag på henne upprepade gånger, utan att lyckas. PM har till sist insett att pojkvännen måste få någon form av svar för att lugna ner sig.
Finns det något som tyder på att pojkvännen fått något som helst meddelande, eller är det bara spekulationer?
Det kan väl vara så enkelt som att han väntade henne hem till 22-tiden utan att hon dök upp? Sedan väntade han till 02-tiden och ringde sedan polisen..? Varför måste det vara mer komplicerat än så?
Citera
2017-10-11, 23:13
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Ja,jag är enig med dig. Svårt för KW att smussla iväg ett sms till pojkvän, nu när man förstått att hon var i Madsens våld på Ubåten.
Fråga: Har danska polisen sagt någonstans att de tror att KW var vid liv till kl 04.00?
Som jag minns har de inte sagt piddevippen om när hon skulle bragts om livet.
Andra dyket var i Köge bukten. Först siktades Nautilus i Y-läge uyanför Amager vid ca 01.00
Dyker ca 04.40-08.25 i Köge bukten. Det är då polisen tror att PM styckade KW. (senaste presskonferensen.) Nautilus kommer upp i Y-läge ca 08.25 och driver runt i K.B i ca 40 minuter till ca kl 09.05. Det är då polisen tror att han sänkte kvarlevorna & grejer. Så PM har nog inte sovit en blund på hela natten. På landsstigningsfilmen (Youtube 2:a videon) ser man tydligt att hans ögon är blanka och mörka som brunnar pga sömnlöshet. Så uppfattade jag det redan från början.

Jag uppfattade att polisen sa att de nu arbetade utifrån hypotesen att hon hade mördats och styckats under andra dyket.

Att ubåten drivit omkring i Kögebukten i ca 40 minuter har jag missat. Ja, då låter det ju naturligt att anta att det är under den tiden han dumpat henne. Man har väl då också fastställt att ubåten under den tiden befann sig i området där fynden gjordes. Kanske befann den sig aldrig riktig nära fyndplatsen innan dyket gjordes. Då förefaller det ju ganska sannolikt att han dumpade kroppen på morgonen. Hur korkat det än låter.

Ja, man undrar ju verkligen vad som hände ombord på ubåten den där natten. Fast man vill kanske egentligen inte veta.
Citera
2017-10-11, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Dansk polis holder nok tilbake mest mulig informasjon framover nå når Madsen inte lenger vil samarbeide med dem.

Normalt pratar dom vid rättsförhandling sedan är dom tyst, om inget nytt händer. Nästa förhandling är inte så långt borta.

Han kommer bli omhäktad. Denna gång kanske han inte insisterar på öppen förhandling. Knappast heller om att bli frisläppt
Citera
2017-10-11, 23:20
Medlem
Det kommer nog att vara ytterst sparsamt med ny information som går ut från polisen/utredningen, det väntar nog en stilla höst för det "allmänna" i fallet.

Den enda anledningen nu för polisen att gå ut med information brett, är att försöka få in mer material till åtalet från allmänheten. Så vi får nog ställa in oss på en ovanligt lång "advent" detta år....

Tråden kan ju leva på sparlåga med olika funderingar, för det är väl sällan det finns dels så mycket öppet material, och dels så många olika möjliga händelser, som sedan ska sammanfattas i ett åtal och en domstolsförhandling?!

Nya fynd på havets botten, som publiceras, skulle kanske kunna väcka liv, liksom personer i PM's närhet som biktar sig i pressen, annars blir det nog en avklingande tråd, tills åtal väcks.
Citera
2017-10-11, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallbrandt

Jag tror aldrig Peter kommer säga hela sanningen.
Han kniper. Precis som i fallet med Nerijus och Schürrer så är det lättare att låta folk spekulera än att berätta vad som egentligen hände. På så vis har man aldrig befattat sig med vad man gjort, och det finns fortfarande några som tror att det bara var en olyckshändelse eller att någon annan är skyldig.
Men han får gärna visa mig att jag har fel.

Jag hatar inte när jag har rätt... Men jag hatar ATT jag hade rätt i just detta fallet.

Peter kommer aldrig erkänna. Han är en Nerijus Bilevicius, Ulf Olsson eller Christine Schürrer...
Det han gjort är för hemskt för att stå för. Och i hans värld var det ändå Kims fel. Inte Raket-Madsens.
Citera
2017-10-11, 23:23
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Finns det något som tyder på att pojkvännen fått något som helst meddelande, eller är det bara spekulationer?
Det kan väl vara så enkelt som att han väntade henne hem till 22-tiden utan att hon dök upp? Sedan väntade han till 02-tiden och ringde sedan polisen..? Varför måste det vara mer komplicerat än så?

Det har skrivits i minst en tidningsartikel om detta meddelande, eller till och med samtal.

Vid en saknad båt är det som regel inte polisen som larmas, utan sjöräddningen.
Polisen stod mer eller mindre vid kajen när båten kom in och högg PM på studs. De hade helt klart en anledning att misstänka honom för något allvarligt brott. Det skulle jag säga är verkligen inte det normala när sjöräddningen funnit en nödställd "välbehållen". Observera att PM vid detta tillfälle hävdade att han lämnat av KW kvällen innan, och om det inte fanns någon annan orsak till eftersök än att KW inte kommit hem, finns liten (ingen) anledning att anhålla PM direkt. Det han säger är ju ändå i linje med det som planerats från början. Det finns ingenting som säger att det inte skulle stämma, och KW kan ju ha stött på en kompis, tagit en sväng på krogen, tappat mobilen i gatan, och trillat in frampå småtimmarna. Det är ju därför polisen ofta inte har allt för bråttom att börja eftersöka saknade personer.

Jag minns att jag sa redan på fredagen - Polisen vet något vi inte vet, annars hade de aldrig gripit PM på det viset. Och vi har fortfarande inte fått veta vad det var de visste redan innan PM klev i land. Men det kommer nog, hoppas vi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in