Citat:
Ursprungligen postat av
Saruman
Finns det något som tyder på att pojkvännen fått något som helst meddelande, eller är det bara spekulationer?
Det kan väl vara så enkelt som att han väntade henne hem till 22-tiden utan att hon dök upp? Sedan väntade han till 02-tiden och ringde sedan polisen..? Varför måste det vara mer komplicerat än så?
Det har skrivits i minst en tidningsartikel om detta meddelande, eller till och med samtal.
Vid en saknad båt är det som regel inte polisen som larmas, utan sjöräddningen.
Polisen stod mer eller mindre vid kajen när båten kom in och högg PM på studs. De hade helt klart en anledning att misstänka honom för något allvarligt brott. Det skulle jag säga är verkligen inte det normala när sjöräddningen funnit en nödställd "välbehållen". Observera att PM vid detta tillfälle hävdade att han lämnat av KW kvällen innan, och om det inte fanns någon annan orsak till eftersök än att KW inte kommit hem, finns liten (ingen) anledning att anhålla PM direkt. Det han säger är ju ändå i linje med det som planerats från början. Det finns ingenting som säger att det inte skulle stämma, och KW kan ju ha stött på en kompis, tagit en sväng på krogen, tappat mobilen i gatan, och trillat in frampå småtimmarna. Det är ju därför polisen ofta inte har allt för bråttom att börja eftersöka saknade personer.
Jag minns att jag sa redan på fredagen - Polisen vet något vi inte vet, annars hade de aldrig gripit PM på det viset. Och vi har fortfarande inte fått veta vad det var de visste redan innan PM klev i land. Men det kommer nog, hoppas vi.