Citat:
Ursprungligen postat av
Manskahahusvagn
Förutom att chartra flygplan handlar det ju även om rättegångar, polisinsatser, mediabevakning, folk som tar ledigt för att demonstrera och inte minst att de pengar som redan satsats på barnens boende och utbildning går förlorade. Det enda Sverige har gjort för dem är att stjäla ett par år av deras liv.
Du menar att Sverige åkte till Iran och kidnappade "barnen"?
De skulle inte ha kommit hit från första början och signalerar vi att vem som helst som vantrivs på hemmaplan kan få livstidsförsörjning genom att hajka hit, ljuga om sin ålder och vifta med ett plakat så kommer väldigt många fler att göra detsamma. Vilket var precis vad som hände 2015. Det som på vuxenspråk kallas "signalpolitik".
Men eftersom sådana som du enkom styrs av känslor så behöver du ju inte ta hänsyn till tråkigheter som verkligheten. Du behöver inte fundera över var de ska bo, hur de ska integreras och vem som ska betala för deras uppehälle tills de mot förmodan blir självförsörjande.
Själv har jag alltid drömt om en tam enhörning som bajsar guld men eftersom jag har en mental ålder över 8 så kan jag skilja på önskedrömmar och realiteter.