2017-10-11, 01:31
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Svensk media utelämnar vissa detaljer av hänsyn till Kim Walls anhöriga. Så här ligger det till, i verkligheten (citat ur dansk media):

10 stick i den yttre delen av könsorganet och 4 stick inne i vaginan. Enligt åklagaren.

En 70 kilos järnlucka, enligt Peter Madsen:

Att hon skulle dö av den, utan att det finns minsta spår på huvud/kranium, är ju helt osannolikt. Alltså ljög Peter Madsen här. Är väl ingen som tror på luckteorin längre. Den är överspelad.

Förlåt? Vad syftar du på?

Luckan. Kan vi sluta tjata om den. Vår lilla Kim har aldrig fått en järnlucka i skallen. Hon vissna av andra orsaker.
Citera
2017-10-11, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Du har helt rätt så långt. Däremot så har jag för mig att man numera kan döma båda inblandade för typ mord/dråp eller något eftersom att man med all, eller stor, säkerhet att de inblandade har tillsammans begått detta brott.

Ja, men inte när det gäller tex kontraktsmördare i laglig mening.
Däremot har jag sagt tidigare att griftefridsbrott är ett lika vidrigt brott som mord.
Så för min del får det gärna vara samma straffvärde på det brottet.
Något värre öde än att en anhörig försvinner för evigt, det är i mitt huvud nästan värre en mord.
Då man iallafall får ett avslut som man kan bearbeta. Det andra är ju värsta psykiska tortyren.
Att leva med evig ovisshet.
Citera
2017-10-11, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Tror det är en blandning i hans fall. Hans "förspel" kan mycket väl vara att han fantiserar om att dom har någon speciell attraktion. Och han inbillar sig att hon är attraherad av honom. Men samtidigt så kan han också ha i bakhuvudet tvångstankar om att döda henne (bara för att), men som antagligen det är i detta fallet att han fullföljer sitt begär och 'akten med att mörda henne av lust.

Det är inte min erfarenhet av sexualmördare eller sexualsadister vare sig från de fall jag deltagit här eller vad jag läst mig till.

Snarast tror jag många vill, trots allt, delvis normalisera dessa män liite även om man fördömer andra delar.

Många dylika förövare föredrar yngre, mer oerfarna kvinnor/flickor som Offer, inte för skönheten eller attraktion, utan för att brist på erfarenhet skapar större Skräck och därmed Njutning hos förövaren. Så brutalt cynisk fungerar Hjärnan hos dessa. Enligt mig.
Citera
2017-10-11, 01:32
Medlem
Sgt.Blands avatar
Har det kommit fram nåt mer angående hur styckningen gick till? Har man hittat spår efter styckning i ubåten? Har man hittat sågen?
Citera
2017-10-11, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Ja så tänker vi och jag vet att sexövergrepp, våldtäkter och mord handlar om förövarens makt och kontroll-behov.
Men jag tror att Madsen inte tänker som oss. Hans förklaring blir nog att han ville "ta henne"
han har umgåtts med köpta kvinnor på sådana premisser, där det är han som vill -ske min vilja liksom om du förstår. Och det fungerar perfekt med kvinnor som han köpt för ett ändamål.
Han har nog tappat nyanserna -i kontakten med vanliga främmande kvinnor-
men det här kommer att bli tydligt, för polisen utreder och försöker kartlägga hans beteende -hur han betett sig mot kvinnorna han haft kontakt med.
EN typ av sexmissbrukare tycks han ha varit- nya kickar -nya utlevelser.
Tror inte att jag tänker som Madsen- vet egentligen inte hur han tänker- men kan förstå ungefär eftersom brottet har utförts på ett sexual-sadistiskt sätt. Utifrån hans agerande kan man förstå hans tankegång eller hur?
Ja enligt honom och hans upplevelse så handlar det kanske om nånting annat en (positiv men ond kraft). Men som vi "normala" förstår egentligen endast handlar om ha makt.
Senast redigerad av greyhoundbus 2017-10-11 kl. 01:44.
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Luckan. Kan vi sluta tjata om den. Vår lilla Kim har aldrig fått en järnlucka i skallen. Hon vissna av andra orsaker.

Det var ju det jag skrev!

Historien om luckan på huvudet var en ren lögn från Peter Madsens sida. Och nu vet vi det.
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Du har helt rätt så långt. Däremot så har jag för mig att man numera kan döma båda inblandade för typ mord/dråp eller något eftersom att man med all, eller stor, säkerhet att de inblandade har tillsammans begått detta brott.
Det som sker efter att någon har dött har inte med själva dödandet att göra juridiskt sett. Då blir det rubriceringar som skyddande av brottsling och griftefridsbrott. Att bli inringd för att städa upp ett mord ger ca 12 månader påföljd i Sverige. Kolla tex IF-fallet i Trollhättan.
Citera
2017-10-11, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Har det kommit fram nåt mer angående hur styckningen gick till? Har man hittat spår efter styckning i ubåten? Har man hittat sågen?

I dragkedjan på PMs overall fanns bl.a. spår av ben.

Sågen har inte återfunnits, möjligen finns den tillsammans med armarna, alternativt har han slängt den i havet men hittills har han paketerat de flesta delarna. Hoppas dom hittar även den.
Citera
2017-10-11, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är inte min erfarenhet av sexualmördare eller sexualsadister vare sig från de fall jag deltagit här eller vad jag läst mig till.

Snarast tror jag många vill, trots allt, delvis normalisera dessa män liite även om man fördömer andra delar.

Många dylika förövare föredrar yngre, mer oerfarna kvinnor/flickor som Offer, inte för skönheten eller attraktion, utan för att brist på erfarenhet skapar större Skräck och därmed Njutning hos förövaren. Så brutalt cynisk fungerar Hjärnan hos dessa. Enligt mig.
Jag baserar detta antagande på intervjuer jag sett med seriemördare. Alltså hur de själva upplever det. Inte hur vi ser på det de upplever.

Jag menar att de själva kan fantisera och tom romantisera angående offren om att de har nånting speciellt. Nån attraktion. Sedan eskalerar det och de njuter av att ha makt och av att se skräcken och slutligen dödar de osv

Men tror det finns lite variationer. En del kanske bara kör på direkt och manipulerar och skapar falsk trygghet tills de lurat in sitt offer i ett hörn. De njuter av den katt och råttaleken. Och de njuter att de lyckas lura offret att tro att dom är i goda händer. Därefter så börjar de med olika hot/våldshandlingar och de njuter av skräcken osv
Senast redigerad av greyhoundbus 2017-10-11 kl. 01:47.
Citera
2017-10-11, 01:48
Medlem
Citat:
Men om huvudet blev avskilt från kroppen 2 timmar efter döden, är det inte dödsorsaken.

Olika lagparagrafer gäller beroende på om man skär i en levande människa eller i en död människa.

Det enda man väl kan tidsbestämma är väl generellt före, strax före/strax efter (under) eller efter. På timme när, tvivlar jag på.
Vi vet inte nu om hon blev strypt/kvävt före eller bara var medvetslös.

PM vet troligen, men det förblir hans hemlighet in i döden.
Citera
2017-10-11, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Ja enligt honom och hans upplevelse så handlar det kanske om nånting annat en (positiv men ond kraft). Som vi förstår egentligen handlar om makt endast.
I många grova brott så kan ibland gärningsmannen komma med de mest hårresande förklaringar -
nu kommer inte Madsen att delge oss hur tänkte-han har länge levt destruktivt och gränsöverskridande, vilket han stolt berättat om- men sexual-sadism -är något som han upplever som positivt-
flertalet personer förstår att det här är sjukt beteende och att det bottnar i dåliga upplevelser som
förövaren kompenserar i känslan av att ta total kontroll och makt-över en annan varelse, han gör som han vill, han tar rodret/makten och tänker inte på något annat.
Citera
2017-10-11, 01:49
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Nej. Det är ingen dödsorsak.

En kropp kan bli styckad flera timmar eller rentav flera dagar eller flera veckor efter döden.

Så kan det ju ha varit men hon har blivit skuren strax före eller i samband med att hon avled.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in