2017-10-10, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det är det hennes skyldighet att göra, så det är även jag övertygad om att hon gör i så fall.
Men märk väl, advokaten som intervjuades i tidningen sa aldrig så, det har påståtts det här i tråden, men advokaten uttryckte sig inte på det viset.

"Fundet af Kim Walls hoved er så overvældende et bevis i sagen mod Peter Madsen, at han bør overveje at tilstå drab. ... hun ikke kan vurdere, om Peter Madsen rent faktisk er skyldig i drab."

Hon säger att "han bör erkänna", och att hon skulle tala med honom om det. (ingenstans står att hon skulle råda honom till det).

Mycket viktigt att notera, och högst anmärkningsvärt, är det faktum att hon först säger att han "bör erkänna", och sedan att inte kan värdera om han faktiskt är skyldig. Detta är en mycket uppseendeväckande motsägelse. Hon anser att någon hon inte kan avgöra som skyldig, skall erkänna sig skyldig. Hon kan knappast vara en försvarsadvokat.

Kan det vara den advokaten jag lyssnat på i tron att det var Betina? ( Såg ut som sliten, trött Betina)
Och vad är det i så fall för advokat som kan blanda sig i och tala med PM om det?
Det är ju bara hans försvarsadvokat som kan göra det. Det här börjar bli snurrigt för mig åtminstone.
Citera
2017-10-10, 22:11
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Det var ju du själv som skrev dessa dåraktigheter.
Hittade hypotesen om att en båt mött upp.

Citat:
Kan ubåten tagit emot en passagerare under turen, som sedan också lämnat innan Madsen sänkte båten?

(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)
Citera
2017-10-10, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Det var jag som skrev att han kanske låg sömnlös och vred sig i skuld- men det var hundra inlägg framåt- jag anser att han kanske inte har skuldkänslor- när man väl väl följer utvecklingen i fallet så förstår man lite mer var gång information ges.
Hoppas i alla fall att han en dag förstår vidden i det han gjort.

Tyvärr tror jag inte det. Och tyvärr tror jag inte det var PMs debutmord heller.
Om någon förlorar ett ben så förväntar man sig inte att det ska växa ut ett nytt ben.
Möjligtvis att den individen lär sig gå med kryckor eller benprotes.

Likaså med allvarligt störda/sjuka människor som gör något sådant här.
Man kan inte förvänta sig att ett nytt samvete ska växa fram.
Möjligtvis att PM med vård lär sig gå med kryckor. Symboliskt menat.
Citera
2017-10-10, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magro
Jag förstår inte vad du och trngw vill ha sagt.

1. Jag är fullt medveten om att Peter Madsen har sagt att han vill till fru och katt. Än sen? Vad menar du/ni att vi bör dra för slutsatser om hans kattsyn/kvinnosyn av det?

2. Jag vet också att Madsens bror har sagt ungefär (i) att Madsen är djurvän, (ii) att han inte visste att Madsen var kvinnofiende. Vad kan vi dra för slutsatser av dessa uppgifter?

3. Du säger att du inte talar för (enbart) skåningarna i tråden. Vilka representerar du då?
Ok- svarar sista gången nu-
Du tycker kanske att du tillför något viktigt med ditt ifrågasättande- det gör du inte.
Dina krav på slutsatser överlåter jag till
varje person som har möjlighet och mognad att dra sina egna slutsatser.
Även du -bör själv dra dina egna slutsatser-finna svaren du söker- inte hos andra.
Jag, precis som de flesta här representerar sig själv, och kommer med tankar och funderingar som i vissa fall har diskuterats med någon annan- i privata rum och sedan hamnar det här, eller också direkt här i tråden.
Jag vill inte curla dig fram till de svar du söker-du måste nog själv ta ställning och finna dina egna slutsatser.
Citera
2017-10-10, 22:16
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Kan det vara den advokaten jag lyssnat på i tron att det var Betina? ( Såg ut som sliten, trött Betina)
Och vad är det i så fall för advokat som kan blanda sig i och tala med PM om det?
Det är ju bara hans försvarsadvokat som kan göra det. Det här börjar bli snurrigt för mig åtminstone.

Det är en helt annan advokat som uttalar sig i media/BT.dk ang fallet/brottet Mette Grith Stage hon har INTE talat med PM går att läsa här:klistra in i webbläsaren.

Hoppas det har blivit utrett nu det är INTE Betina Hald Engmark, PM:s advokat.

https://www.bt.dk/danmark/topadvokat-om-ubaads-sagen-vi-er-der-hvor-jeg-ville-tale-med-min-klient-om-at-0
Senast redigerad av Smhf 2017-10-10 kl. 22:25.
Citera
2017-10-10, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu

(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)

Men du missade min fråga till dig, nästan ett dygn innan inlägget du hänvisar till, som publicerades efter dina inlägg som lanserade (?) teorin men innan inlägget du referar till nu.:

Citat:
Ursprungligen postat av Magro
Jag undrar vilken typ av kriminellt nätverk detta kan tänkas röra sig om...

Var finns denna insikt kring psykopater och lustmördare verksamma under ytan?
Citera
2017-10-10, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast du gjorde ett påstående om svensk rätt som inte stämmer. Det ger ingen specifik fördel att "samarbeta" mer än att ordet i sig låter sådär halvsossigt småtrevligt. Men det ger inte heller nackdel att låta bli.

Du låter då insatt. Från vilken sida Skämt åsido.
Såvida de inte har ändrat lagar (jag har inte hängt med sista 10 åren) så fick man straffrabatt förr i tiden.
Det ansågs som förmildrande om en klient erkände och samarbetade fullt ut.
Likaså om en dömd brottsling erkänner sitt brott i efterhand så kunde det påverka för att få tex tidsbestämt straff.
Jag inbillar mig att Åklagarsidan vill ha en liten morot för att få brottslingar att samarbeta. Men jag är inte Jurist så jag vill inte uttala mig mer i saken nu. Bättre att fråga någon som är jurist ju.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-10-10 kl. 22:38.
Citera
2017-10-10, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Det är en helt annan advokat som uttalar sig i media/BT ang fallet/brottet Mette Grith Stage hon har INTE talat med PM går att läsa här:klistra in i webbläsaren.

Hoppas det har blivit utrett nu det är INTE Betina Hald Engmark, PM:s advokat.

https://www.bt.dk/danmark/topadvokat-om-ubaads-sagen-vi-er-der-hvor-jeg-ville-tale-med-min-klient-om-at-0
Tusen tack för korrekt info. Mycket tacksam till dig
Citera
2017-10-10, 22:30
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Tusen tack för korrekt info. Mycket tacksam till dig

Vassego ingen orsak, alla kan ha fel och missförstå, vi är bara människor eller hur?

Nu vet du om du läser länken jag gav.

PM sitter rätt risigt till anser jag, eftersom många ''detaljer'' har framkommit, hoppas på flera ''detaljer'' framöver som kommer att avslöja PM in på bara ursäkta ordvalet ''kroppen''.
Citera
2017-10-10, 22:31
Medlem
Citat:
Det är olika advokater som uttalat sig- mer än en.
Sedan kommer Leif Silbersky också med sitt ifrågasättande- så det är inte du bara som snurrar till det.
Dessa advokater skulle /borde INTE alls uttala sig, de vet för lite-och det blir fel -framförallt här itråden, olika budskap och olika källor- inte vederhäftig information.
Citera
2017-10-10, 22:37
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Det är olika advokater som uttalat sig- mer än en.
Sedan kommer Leif Silbersky också med sitt ifrågasättande- så det är inte du bara som snurrar till det.
Dessa advokater skulle /borde INTE alls uttala sig, de vet för lite-och det blir fel -framförallt här itråden, olika budskap och olika källor- inte vederhäftig information.

Advokaterna som uttalar sig har ju bara den info via media som vi har här på FB, absolut ingen vederhäftig info som du skriver, helt rätt.
Citera
2017-10-10, 22:48
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Citat:
Kan ubåten tagit emot en passagerare under turen, som sedan också lämnat innan Madsen sänkte båten?
Och som JM i sitt ädelmod söker skydda..? - När JM som bäst höll på att mixtra med sina maskiner anföll X med en kniv KW och åsamkade henne åtskilliga stick; för att sedan X och en närmast paralyserad och lamslagen JM hjälpts åt att stycka och emballera likdelarna..? - X var en flyktig bekant till JM; en rymdsupporter, och JM hade senare satt av X vid Y-krogen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in