Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
Du tror inte att det bara kan ha varit hämd? KW kanske nobbade honom vilket knäckte hans självkänsla.
När skändning av kroppen förekommer så beror det oftast på att mördaren inte tyckte
att själva mordet var tillfredställande nog.
Det ser jag mer som frustration, än hämnd, i så fall.
Nej jag tror faktiskt inte det.
Jag kan mycket väl tänka mig, rent teoretiskt, att skulle kunna han försökt med nåt, blev nekad, och sedan i ilska begick en handling som allvarligt skadade KW, utan att egentligen ha menat att allvarlig skada henne. Det skulle ju då kunna ha lett till döden. Men det förklarar då inte allt det vi vet idag, med alla knivstick, styckning osv osv. (Snälla, dra inte upp transportstyckningsdiskussionen nu. Jag har avfärdat den från början, men respekterar den som en möjlig variant, that's enough)
Så, eftersom vi har allt detta med knvistick, styckning osv, så tror inte jag på en impulsgrej.
En annan besvärande sak (för mig besvärande) är att man inte lyckats finna någon dödsorsak. Inget av knivsticken, inget tydligt på huvudet. Det får mig, högst ovilligt, att än mer än innan tänka den hemska tanken att hon avled under själva styckningen. Vilken följde på knivsticken.
Först ett i bröstet, för att få henne medgörlig. Det kom plötsligt och oväntat för KW. Sedan övermannade han henne. Förberedde. Tillfogade de andra knivsticken, för att därefter, ja, du vet... och då var hon, hemska tanke, fortfarande inte död.
Så, jag går här och väntar på att få en dödsorsak som undanröjer allt det där hemska.