Citat:
Ursprungligen postat av
trngw
Så är det.
Det var denna avslutning som gav mig intrycket att du menade att hon jobbade på att få honom att erkänna brott, i kombination med diskussionen i stort som handlar om just det, advokater som råder sina klienter att erkänna. (Tror dock de är ganska sällsynta.) (Mer vanligt i USA säkert där de kan köpslå och få lindrigare straff om de erkänner).
"så tror jag att hon jobbar med sin klient.
För det är ju en lång process. Som GW sa- Det är svårt att erkänna skambrott."
Ja, jag tror ju inte att Betina tror att Madsen är oskyldig.
Det är inte hennes jobb, utan att ge honom bästa möjliga försvar och juridisk hjälp.
Men om det finns någon juridisk fördel för Madsen att erkänna så tror jag att hon upplyser om det.
Samtidigt som hon har förståelse för det skamliga här i begreppet "skambrott"som Madsen inte vill kännas vid.
Det var det jag menade att hon kanske jobbar på att förmå PM att inse att Parafili är en sjukdom
(för att lyfta av skammen med "skambrott." )
Det kanske är lättare för Madsen att akceptera sitt "skambrott" om han förstår att det är en sjukdom.
Men jag tror inte att hon försöker att påverka honom att erkänna utan att hon försöker hjälpa PM på bästa sätt.
Men det är alltså bara vad jag TROR och inte fakta.
Hennes jobb är ju helt och hållet att stödja klienten i vad som är bäst för klienten.Samt att upplysa om juridiska för/samt nackdelar. PS. Jag förklarade begreppet "Skambrott" i ett annat inlägg alldeles nyss.