2017-10-10, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Jo detta vet vi- när han bled "räddad" efter sänkningen- så sa han till reportrarna -media-polis- att han vill hem till fru o katt.

Så om jag förstår dig rätt:

A1: Peter Madsen har sagt till 'reportar -media-polis' att 'han vill hem till fru o katt'. Detta när han blev 'räddad' efter att ha sänkt mordplatsen.

A2: Madsen säger som det är, det vet vi.

S1: Madsen 'ville hem till fru och katt'.

S2: Eftersom Madsen knappast hade haft något emot att prata med och sova hos polisen är det uppenbarligen (frun och) katten som lockade mest av allt. Och vi vet att Madsen aldrig skulle göra en kvinna förnär, så varför då en katt?

Citat:
Att en fågel blivit överkörd vet vi också- hans närstående uttalade sig i intervjuer -
så bara detta vet vi-

Att en fågel har blivit överkörd någon gång kan jag väl tro.

Men vad vet vi om de närståendes kunskaper om MGM:s mörka sidor?

Har de t.ex. sagt att Madsen visserligen kan styckmörda en kvinna men aldrig skulle behandla ett djur illa?

Citat:
(jag ser o lyssnar på dansk Tv. Vi som befinner oss Skåne har tillgång till Danska tv l-2.)

Så det är skåningar som avses med 'Vi' i dina inlägg ?
Citera
2017-10-10, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag läste igenom mitt citat. Hur kan du få det till det? Jag tycker ingenting om vad PM ska göra här.
Jag är inte PMs Försvarsadvokat. Jag menade att de nya omständigheter som framkommit senaste tiden är väldigt besvärande för Madsens olycksteori. När han drog den valsen trodde han nog inte att några kvarlevor skulle hittas (alltså PMs "olycka" som PM drog för polisen den 12 augusti.)
Så jag tror att utifrån detta samt juridisk rådgivning från försvarsadvokaten att PM har haft många sömnlösa nätter på vad han ska komma upp med för historia. DVS Ska han erkänna eller kan han hitta på någon ny "trovärdig olycka" och hur ska PM då ljuga ihop det varför han inte berättade det på en gång osv. Förlåt om jag uttryckte mig otydligt så att du missförstod.
Det var jag som skrev att han kanske låg sömnlös och vred sig i skuld- men det var hundra inlägg framåt- jag anser att han kanske inte har skuldkänslor- när man väl väl följer utvecklingen i fallet så förstår man lite mer var gång information ges.
Hoppas i alla fall att han en dag förstår vidden i det han gjort.
Citera
2017-10-10, 21:30
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magro

A1: Peter Madsen har sagt till 'reportar -media-polis' att 'han vill hem till fru o katt'. Detta när han blev 'räddad' efter att ha sänkt mordplatsen.

S2: Eftersom Madsen knappast hade haft något emot att prata med och sova hos polisen är det uppenbarligen (frun och) katten som lockade mest av allt. Och vi vet att Madsen aldrig skulle göra en kvinna förnär, så varför då en katt?

Har de t.ex. sagt att Madsen visserligen kan styckmörda en kvinna men aldrig skulle behandla ett djur illa?

Vad är detta för trams?

Det moshes säger stämmer, det framkom tidigt att PM helst av allt ville hem till sin fru och sina tre katter.
Citera
2017-10-10, 21:35
Medlem
Lao Tzus avatar
Läste något inlägg i tråden tidigare om att det spekulerades om att en annan båt mött upp ubåten på havet och att det evt var mördaren?

Har den hypotesen förstärkts eller försvagats?

När det gäller kraniet kan man faktiskt slås medvetslös utan att kraniet skadas,
Citera
2017-10-10, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Vad är detta för trams?

Det moshes säger stämmer, det framkom tidigt att PM helst av allt ville hem till sin fru och sina tre katter.

Kan du förklara vad ditt svar har med mitt inlägg att göra?
Citera
2017-10-10, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Så är det.

Det var denna avslutning som gav mig intrycket att du menade att hon jobbade på att få honom att erkänna brott, i kombination med diskussionen i stort som handlar om just det, advokater som råder sina klienter att erkänna. (Tror dock de är ganska sällsynta.) (Mer vanligt i USA säkert där de kan köpslå och få lindrigare straff om de erkänner).

"så tror jag att hon jobbar med sin klient.
För det är ju en lång process. Som GW sa- Det är svårt att erkänna skambrott."

Ja, jag tror ju inte att Betina tror att Madsen är oskyldig.
Det är inte hennes jobb, utan att ge honom bästa möjliga försvar och juridisk hjälp.
Men om det finns någon juridisk fördel för Madsen att erkänna så tror jag att hon upplyser om det.

Samtidigt som hon har förståelse för det skamliga här i begreppet "skambrott"som Madsen inte vill kännas vid.
Det var det jag menade att hon kanske jobbar på att förmå PM att inse att Parafili är en sjukdom
(för att lyfta av skammen med "skambrott." )
Det kanske är lättare för Madsen att akceptera sitt "skambrott" om han förstår att det är en sjukdom.
Men jag tror inte att hon försöker att påverka honom att erkänna utan att hon försöker hjälpa PM på bästa sätt.
Men det är alltså bara vad jag TROR och inte fakta.
Hennes jobb är ju helt och hållet att stödja klienten i vad som är bäst för klienten.Samt att upplysa om juridiska för/samt nackdelar. PS. Jag förklarade begreppet "Skambrott" i ett annat inlägg alldeles nyss.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-10-10 kl. 21:42.
Citera
2017-10-10, 21:40
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Läste något inlägg i tråden tidigare om att det spekulerades om att en annan båt mött upp ubåten på havet och att det evt var mördaren?

Har den hypotesen förstärkts eller försvagats?

När det gäller kraniet kan man faktiskt slås medvetslös utan att kraniet skadas,

Det var ju du själv som skrev dessa dåraktigheter.
Citera
2017-10-10, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magro

ja.
I övrigt har jag återgett vad anhöriga berättade i tidigt skede.-
Det är kanske inte heller det viktigaste att diskutera. Youtube -har en del information.
Men uttalandena bygger på intervjuer från hans bror-angående fågeln,
hans bror och närstående tycks mycket överraskande när de förstår att offret blivit mördad och skändad. Säger sig inte ha förstått att Madsen varit kapabel till detta.
Vän en manlig-och brodern orkar inte uttala sig mera nu.
Hans älskarinna vid namn Deirdre King har också uttalat sig i början- klippet finns på Youtube.
Allt finns redan i tråden.
Vi- här kan se på Dansk rapportering-nej alla Vi,- är inte äkta skåningar.
Citera
2017-10-10, 21:48
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Det var ju du själv som skrev dessa dåraktigheter.
Nej min hypotes var att mördaren var med i ubåten. Men den fick lite mothugg.

Det var någon annan som kom med förslaget att en annan båt mött upp.
Citera
2017-10-10, 21:49
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Ja, jag tror ju inte att Betina tror att Madsen är oskyldig.
Det är inte hennes jobb, utan att ge honom bästa möjliga försvar och juridisk hjälp.
Men om det finns någon juridisk fördel för Madsen att erkänna så tror jag att hon upplyser om det.

Det är det hennes skyldighet att göra, så det är även jag övertygad om att hon gör i så fall.
Men märk väl, advokaten som intervjuades i tidningen sa aldrig så, det har påståtts det här i tråden, men advokaten uttryckte sig inte på det viset.

"Fundet af Kim Walls hoved er så overvældende et bevis i sagen mod Peter Madsen, at han bør overveje at tilstå drab. ... hun ikke kan vurdere, om Peter Madsen rent faktisk er skyldig i drab."

Hon säger att "han bör erkänna", och att hon skulle tala med honom om det. (ingenstans står att hon skulle råda honom till det).

Mycket viktigt att notera, och högst anmärkningsvärt, är det faktum att hon först säger att han "bör erkänna", och sedan att inte kan värdera om han faktiskt är skyldig. Detta är en mycket uppseendeväckande motsägelse. Hon anser att någon hon inte kan avgöra som skyldig, skall erkänna sig skyldig. Hon kan knappast vara en försvarsadvokat.
Citera
2017-10-10, 21:50
Medlem
Citat:
Bra- förtydligande. Men jag tror inte att Madsen bekymrar sig ett smack om vad hans kone eller släktingarna känner inför hans brott.
Han är så klart förundrad över att de tar avstånd-det har han nog svårt att förstå.
Att han inte tillstår att han begått brottet-trots all bevisning-det är det kluriga i hans personlighet
som gör att han nekar. Återigen jag är inte bekant med Madsen. Jag lägger ihop den information som framkommer och ser hur han uppträder vid de tillfällen han varit med i tv.

Ja,det där håller jag nog inte riktigt med om.
Troligtvis har PM narcisstisk störning. Och för sådana människor är det väldigt viktigt att bli beundrade av sin omgivning. De är bäst,störst,smartast osv. Och de har ett väldigt behov av att kunna spegla sin grandiositet i andra människor.
Så sitt anseende bryr sig Madsen väldigt mycket om. Jag tror det betyder allt för honom. Nu är ju inte den psykriatiska utredningen klar ännu men jag tror att PM lider av NPD+Parafili. Det är alltså inte fakta utan min hypotes.
Citera
2017-10-10, 21:50
Medlem
Citat:
ja.
I övrigt har jag återgett vad anhöriga berättade i tidigt skede.-
Det är kanske inte heller det viktigaste att diskutera. Youtube -har en del information.
Men uttalandena bygger på intervjuer från hans bror-angående fågeln,
hans bror och närstående tycks mycket överraskande när de förstår att offret blivit mördad och skändad. Säger sig inte ha förstått att Madsen varit kapabel till detta.
Vän en manlig-och brodern orkar inte uttala sig mera nu.
Hans älskarinna vid namn Deirdre King har också uttalat sig i början- klippet finns på Youtube.
Allt finns redan i tråden.
Vi- här kan se på Dansk rapportering-nej alla Vi,- är inte äkta skåningar.

Jag förstår inte vad du och trngw vill ha sagt.

1. Jag är fullt medveten om att Peter Madsen har sagt att han vill till fru och katt. Än sen? Vad menar du/ni att vi bör dra för slutsatser om hans kattsyn/kvinnosyn av det?

2. Jag vet också att Madsens bror har sagt ungefär (i) att Madsen är djurvän, (ii) att han inte visste att Madsen var kvinnofiende. Vad kan vi dra för slutsatser av dessa uppgifter?

3. Du säger att du inte talar för (enbart) skåningarna i tråden. Vilka representerar du då?
Senast redigerad av Magro 2017-10-10 kl. 21:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in