Citat:
Ursprungligen postat av
moshes
Leif GW får väl dilla hur han vill om "skambrott"- så ser han det.
Det är inte alls säkert att Madsen tycker att han begått något skamligt, Madsen upplevelse av brottet kan vara något helt annat än att ha känt skam. Att han ställs inför faktum och hela Danmark o alla övriga vet vad han gjort, och tycker detta är förfärligt, Madsens känslor behöver inte vara skamkänslor. OM det här var något han planerat och drömt om att iscensätta, så är han så klart glad för att ha uppfyllt sin dröm.
Skäms gör han kanske för att han klantat till det och nu måste han inse att polis och åklagare har övertaget. Men att han begått brottet kanske han inte ångrar.
Vi får se- om han börjar krackelera.
något helt annat,
Vi får nog reda ut begreppet "Skambrott" först. Som jag förstår är det ett sexualsadistiskt vidrigt brott, långt över rimligt och mänskligt förstånd (tex Helene mordet ,Hörby, Ulf Olsson.)
Så jag menar inte att Madsen känner någon skam över sitt brott. Tvärtom han njuter av det.
Men att han vill fortsätta vara Raket-Madsen. Dvs Respekterad,känd och omtyckt av vänner och släkt.
Den här mörka sidan (Parafili) är inget någon person,någonsin vill att någon annan ska få veta.
PM erkänner att han har andra sexuella preferenser BD/SM. Så långt kan han sträcka sig.
Men att erkänna att han är en sexualsadist som blir sexuellt upphetsad av att utsätta ofrivilliga offer för vidriga,sinnessjuka saker samt att han vill mörda samt stycka dem, det förstår du nog att det vill ingen människa erkänna.
Så för att vara tydlig:
PM känner ingen skam över sitt brott. Jag tror inte han för en sekund beklagar vad han gjort med KW.
Jag tror inte han känner någon ånger eller dåligt samvete.
Möjligtvis ångrar han att han inte dolde sitt brott bättre. Förbannar sig själv att han varit klantig.
Men att erkänna att han gjort sig skyldig till detta skambrott dvs att hela världen ska få veta att han är en vidrig sexualsadist det är ju svårt. Vad ska hans Kone tänka? Hans halvbröder? Hans vänner?
Samt hela allmänheten? Han känner alltså inga skamkänslor över sitt brott alls.
Men skam över att människor ska få veta sanningen dvs -Att han är en sexualsadist och mördare samt att han njuter av det.