2017-10-10, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuggetabowdit
Jag kan inte ställa om min halvautomat till fullauto genom att trycka på säkringen, vet ingen som kan det. Vet du öht skillnaden mellan ett halvautomatiskt gevär och automatgevär?

Det är du som försöker prata om vapentekniska frågor när du inte ens behärskar termerna. När du skriver "ställa om" mellan auto och semi eld så menar en kunnig människa givetvis var omställaren sitter.

Och den ser ut såhär på en fullauto ar-15/m4/m16/hk416

https://aninterestingthought.files.wordpress.com/2015/02/m4-selector-switch.jpg

Idiot
Citera
2017-10-10, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Campos borde väl ha kollapsat ute i korridoren ganska omedelbums, kanske han kunde släpa sig i säkerhet. Därför blev han inte pepprad med bly.
Det är mer konstigt varför han inte slog larm.
Jag är träffad av automateld. Våning 32. Medvetslös?

Men det var det han gjorde. Han larmade
Citera
2017-10-10, 20:44
Medlem
Citat:
Så han skjuter först punkteld, ett skott, mot Campos och drar sedan iväg 200 bulor automateld. Oh yeah, vegas baby.

Tur att du skriver så fylliga och läsvärda inlägg. Vi är hemskt tacksamma att få ta del av din samlade kunskap i tråden. Du har verkligen fört fallet till en ny nivå.

Ja vem vet, han hade ju tillgång till en mängd vapen.. låter det helt otroligt att ett eller flera av dom inte var helautomatiska eller utrustade med bumpstocks?

Fö talar du inte för alla i tråden så varför tala om dig själv som ”vi”??
Citera
2017-10-10, 20:49
Medlem
FetLeffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silpon
Hade du förstått hur en bumpstock fungerar så hade du förstått hur man skjuter enkelskott med den. Med tanke på hur mycket just bumpstock har diskuterats så är det konstigt att du inte har förstått hur de fungerar, det är inte så komplicerat.
Det är konstigt hur du kan ha så mycket åsikter men samtidigt vara så otroligt dåligt påläst.
Istället för att ställa en massa efterblivna frågor i denna tråd så kanske du skulle använda google istället.

Ja det är väl mest sannolikt att kulan gick rakt igenom.

Anslagsenergi:
Avstånd 1000ft ungefär 300m
Antagen ammunition 223r med 77grains kula

Enligt ballistikprogram på norma.cc ger det en anslagsenergi på ca: 800 Joule

Men inget vi vet om vare sig ammunitions sort eller vilka hastigheter vapnen gav så blir det en gissning.

Men 800 J är tillräckligt för att penetrera både armar ben och annan vävnad beroende på kulans konstruktion (expanderande eller helmantel) med expanderande kula avger kulan den mesta energi i vävnaden medan fmj kulan punkterar vävnad och fortsätter genom.
Citera
2017-10-10, 20:53
Medlem
Fuggetabowdits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Jag har varit i eldstrid. Du har ingen djv aning vad du pratar om. Du säger att vakten skulle varit dod om 200 kulor genomborrat dorren.
Nej, det har jag inte sagt.
Citat:
Du tror alltså att om man trycker på avtryckaren med en bump så rensar man ett mag.
Japp

Citat:
Jag har testat bump och du kan avlossa punkt.
Tydligen

Citat:
Hur som helst kan Paddock avlossat ett skott som tar i benet innan han gick full.

Och varför skulle han skjuta ett skott i blindo och sen mer än 200 skott i blindo?
Citat:
Vad vill du säga med ditt resonemang.
Vapnen i sig dodar inte. Det ar människa bakom.
Sista gången nu.
Vad menar du med att vakten är skum?
P.S aldrig hort någon kallat am....bulor ha ha

Vi får väl se vilken kaliber det var när Jose opererar ut kulan.
Citera
2017-10-10, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Det är ju inte samma vapen i den här händelsen. AR-15 är inget begrepp utan en Colt-modell i det här fallet. Det hittades minst en Colt AR-15 i sviten, officiellt.

Ar-15 är i dagsläget en generell term när vapenkunniga diskuterar vapen. Att det officielt fanns en st colt ar-15 i sviten har inget med det att göra.

Du postulerade frågan om vilket vapen som var vanligast en ak47a(snarare en AKM, men du vet ändå inte vad skillnaden är) eller fn15,ar-15,ddm4. Då är svaret att AKM är vanligare.

Citat:
Min poäng är att varför ha med sig en AK-47:a när han samtidigt har med sig modernare och bättre vapen ur ren skjutsynpunkt. Det enda man kan ha en AK-47:a i denna samling är för att bevisa för potentiella köpare skillnaden och hur tekniken gått framåt i det avseendet.

AKM togs i tjänst 1959, m16 togs i tjänst 1964.
5 år nyare alltså.

Det finns många moderniserade versioner av AKM som kan mäta sig med nyare ar-15 modeller. Du tror som många andra att "ak47or" är gamla rosthögar som skjuter snett och annars är helt förlegade.

Citat:
Gå och fortsätt med din Paint-bild så tillför du något till tråden. Rita dit Campos och skriv "beskjuten 9:59 PM".

Vi vet inte var campos stog när han blev skjuten så det kan jag inte göra, jag spekulerar inte som du och foliehattsmaffian som ordbajsar fritt i tråden
Citera
2017-10-10, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetLeffe
Anslagsenergi:
Avstånd 1000ft ungefär 300m
Antagen ammunition 223r med 77grains kula

Enligt ballistikprogram på norma.cc ger det en anslagsenergi på ca: 800 Joule

Men inget vi vet om vare sig ammunitions sort eller vilka hastigheter vapnen gav så blir det en gissning.

Men 800 J är tillräckligt för att penetrera både armar ben och annan vävnad beroende på kulans konstruktion (expanderande eller helmantel) med expanderande kula avger kulan den mesta energi i vävnaden medan fmj kulan punkterar vävnad och fortsätter genom.

Det har tidigare talats om att helmantlad ammunition men är osäker på om det finns någon tillförlitlig källa på det, kolla trådstarten kanske?
Citera
2017-10-10, 21:02
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
Ar-15 är i dagsläget en generell term när vapenkunniga diskuterar vapen. Att det officielt fanns en st colt ar-15 i sviten har inget med det att göra.

Det har precis allt med det att göra för det var det jag menade när jag skrev "AR-15, DD M4 och FN-15".

Citat:
Du postulerade frågan om vilket vapen som var vanligast en ak47a(snarare en AKM, men du vet ändå inte vad skillnaden är) eller fn15,ar-15,ddm4. Då är svaret att AKM är vanligare.

Det tror jag knappast. Inte i USA, inte hos hobbyskyttar. ANTIFA-terrorister? Kanske förmodligen.

Citat:
Det finns många moderniserade versioner av AKM som kan mäta sig med nyare ar-15 modeller. Du tror som många andra att "ak47or" är gamla rosthögar som skjuter snett och annars är helt förlegade.

Det har jag aldrig skrivit. AK-47 är förmodligen det lättaste vapnet att hantera, demontera, montera, underhålla i världen, och hitta delar till. Sen är det inte lika träffsäkert som nyare automatkarbiner tillverkade i USA.

Citat:
Vi vet inte var campos stog när han blev skjuten så det kan jag inte göra, jag spekulerar inte som du och foliehattsmaffian som ordbajsar fritt i tråden

Ställ honom utanför svitens dörr i korridoren. Någon annanstans kunde han inte ha stått.
Citera
2017-10-10, 21:05
Medlem
Citat:
800 joule är vid E100, vad är energin vid 360 meter?

Vad har det med brottet att gora.
Citera
2017-10-10, 21:12
Medlem
Fuggetabowdits avatar
Citat:
Eftersom jag ar intresserad av motivet sa kanske du kan upplysa mig varfor denna vakt ar av betydelse.
I ditt perspektiv ...naturligtvis.
Kan inte du lämna ditt sketna vapensnack...snälla.
Du syftar alltsa pa att kalibern pa kulan som traffade vakten har betydelse...varfor.
Kom igen nu da Sherlock..

Till skillnad från dig så tror jag att vapnen har med motivet att göra. På bilden av Paddock där han ligger blodig så finns en liten revolver. Jag tror att Paddock sköt Campos med den revolvern. När Campos fått ut kulan från sitt lår kommer man säkert att konstatera vilken kaliber det är på kulan. Är det då inte en 223 utan en pistolkaliber blir det svettigt för Campos. Sheriffen har sagt att det kommer ta ytterliggare en vecka innan man vet något mer. Det sammanfaller med Campos operation.
Citera
2017-10-10, 21:15
Medlem
Fuggetabowdits avatar
Citat:
Vad har det med brottet att gora.

Det var på 360 meter som folk blev skjutna. Du kanske skulle läsa en tidning eller titta på tv eller surfa på webben. Finns säkert information även på ditt språk och låter du bli knarket så kanske det klarnar lite grann.
Citera
2017-10-10, 21:29
Medlem
Citat:
Det var på 360 meter som folk blev skjutna. Du kanske skulle läsa en tidning eller titta på tv eller surfa på webben. Finns säkert information även på ditt språk och låter du bli knarket så kanske det klarnar lite grann.

Du ar en jobbig djavul.
Du tror alltsa att vakten var inblandad i motivet till att Paddocks skjutningar. Att han befann sig i rummet liksom en medhjalpare.
Eller att han blev skjuten av mossad, cia eller isis.
Kanske att han var en av skyttarna i ett av fonstren enligt dig

Han skulle enligt uppgift kontrollera en oppen dorr pa samma vaning.
Paddock upptackte honom och skot honom genom dorren enligt uppgift.
Pistolen bredvid Paddock var formodligen den han skot sig med.
Han kan val ha skjutit vakten genom dorren med den samma for att i nasta stund avfyrat annat vapen.
I strid och stress ar allt mojligt.
Han hade manga vapen och ingen vet val vilka kalibrar.
Han hade kameror utplacerade utanför dorren.
Jag gissar på att han var valdigt stressad hela tiden.

Det ar sedan mycket lange kant att det fanns anteckningar på en papperslapp dar berakningar på skjutavstand, levitation och traffbilder var angivna.
Vad har det med motivet att gora. 360 meter och....
Senast redigerad av Johnth 2017-10-10 kl. 21:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in