2017-10-10, 20:04
Medlem
Fuggetabowdits avatar
[quote=Johnth|62025327]
Citat:
Ursprungligen postat av Fuggetabowdit
Så han skjuter först punkteld, ett skott, mot Campos och drar sedan iväg 200 bulor automateld. Oh yeah, vegas baby.

Tur att du skriver så fylliga och läsvärda inlägg. Vi är hemskt tacksamma att få ta del av din samlade kunskap i tråden. Du har verkligen fört fallet till en ny nivå.[/Q

Din nivå när det gäller vapen är noll. Du har ingen aning om vad du pratar om men envisas att prata om vapentekniska frågor. Det tillfor ingenting förutom ett bevis pa din oduglighet inom området.
Tänk hellre genom vilket motivet kan tänkas vara så kanske du kan bevisa din eventuella styrka.
Vad vill du säga_fanns det flera gärningsmän och i så fall __vilket motiv hade dom.

För någon som inte ens vet hur man stavar till bumpstock blir det rätt löjligt att ens försöka diskutera möjliga teorier. Du har inte visat upp något som helst kunnande eller insikt i det du postat, snarare tvärtom.
Citera
2017-10-10, 20:11
Medlem
Fuggetabowdits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Det kan väl inte vara en träff från en automatkarbin med höghastighetsammunition om den inte gick rakt igenom låret?

Nej det kanske var ett skott från revolvern som syns på bilden av Paddocks lik. De kanske hade en shootout i sviten över vapenaffärer, om man nu ska gissa.
Citera
2017-10-10, 20:12
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Jag kan inte ställa om min halvautomat till fullauto genom att trycka på säkringen, vet ingen som kan det. Vet du öht skillnaden mellan ett halvautomatiskt gevär och automatgevär?

Nu försöker du vara putslustig igen, alla vet redan att du aldrig ägt eller har brukat ett vapen någonsin.
Men visst, för att ge dig någonting så har du rätt i att det inte, mig veterligen, satt i säkringen på dessa vapen. Men för att förtydliga hur den fungerar så får du här en fin liten film så kanske du lär dig något iallafall: https://www.nbcnews.com/video/see-how-bump-fire-stock-device-works-1063390787752
Citera
2017-10-10, 20:15
Medlem
[quote=Fuggetabowdit|62025470]
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth

För någon som inte ens vet hur man stavar till bumpstock blir det rätt löjligt att ens försöka diskutera möjliga teorier. Du har inte visat upp något som helst kunnande eller insikt i det du postat, snarare tvärtom.

Sa ditt motiv ar att vara kaxig. Up to you.
Motivet ar den viktigaste fragan och det tog jag upp i borjan av traden.
Din attityd kan man tolka som motiv vid vissa typer av brott.
Eller åtmintsone en väldigt klar psykologisk profil vid en viss typ av brott.
Akademi är kanske din starka sida.
Citera
2017-10-10, 20:19
Medlem
Citat:

Hade du förstått hur en bumpstock fungerar så hade du förstått hur man skjuter enkelskott med den. Med tanke på hur mycket just bumpstock har diskuterats så är det konstigt att du inte har förstått hur de fungerar, det är inte så komplicerat.
Det är konstigt hur du kan ha så mycket åsikter men samtidigt vara så otroligt dåligt påläst.
Istället för att ställa en massa efterblivna frågor i denna tråd så kanske du skulle använda google istället.

Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Det kan väl inte vara en träff från en automatkarbin med höghastighetsammunition om den inte gick rakt igenom låret?

Ja det är väl mest sannolikt att kulan gick rakt igenom.
Citera
2017-10-10, 20:22
Medlem
Citat:
Nej det kanske var ett skott från revolvern som syns på bilden av Paddocks lik. De kanske hade en shootout i sviten över vapenaffärer, om man nu ska gissa.

Ditt motiv är stenklart. Du har naglat fast dig vid vapen. Det enda du pratar om är vapen. Vad vill du säga med ditt vapensnack.
Motiv tack.
Citera
2017-10-10, 20:26
Medlem
Fuggetabowdits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silpon
Hade du förstått hur en bumpstock fungerar så hade du förstått hur man skjuter enkelskott med den. Med tanke på hur mycket just bumpstock har diskuterats så är det konstigt att du inte har förstått hur de fungerar, det är inte så komplicerat.
Det är konstigt hur du kan ha så mycket åsikter men samtidigt vara så otroligt dåligt påläst.
Istället för att ställa en massa efterblivna frågor i denna tråd så kanske du skulle använda google istället.

Ja det är väl mest sannolikt att kulan gick rakt igenom.

Nu var det så att någon mindre påläst herre satt och skrek att Paddock sköt punkteld mot Campos och därefter ställde om geväret till automateld med mer än 200 skott ut i korridoren. Det tyckte jag lät rätt konstigt så då började diskussionen om bumpstocken och hur den kan användas.

Jag vet fortfarande inte varför Paddock skulle ha skjutit ett enda skott ut i korridoren, sen väntat tills Campus linkat iväg och därefter brassat på 200 bulor i blindo.

Du får gärna förklara den saken för mig så behöver inte jag fortsätta ställa efterblivna frågor som tydligen upprör dig och den samlade intelligensian i tråden.
Citera
2017-10-10, 20:30
Medlem
Fuggetabowdits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Ditt motiv är stenklart. Du har naglat fast dig vid vapen. Det enda du pratar om är vapen. Vad vill du säga med ditt vapensnack.
Motiv tack.

Menar du att dina urblåsta teorier om Paddocks hälsa och kärleksliv skulle vara ett bättre motiv än de 23 gevären han hade med sig?
Citera
2017-10-10, 20:31
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Nu var det så att någon mindre påläst herre satt och skrek att Paddock sköt punkteld mot Campos och därefter ställde om geväret till automateld med mer än 200 skott ut i korridoren. Det tyckte jag lät rätt konstigt så då började diskussionen om bumpstocken och hur den kan användas.

Det måste ju vara en helt orimligt teori att väldigt få av dessa 200 skott ens gick utanför sviten då skytten försökte peppra genom dörr, dörrgavel och antagligen kringliggande vägg för att skrämma (eller till och med träffa) något utanför. Det är inte som att väktaren körde Matrix-moves för att undkomma ett tätt kulregn gissar jag...
Citera
2017-10-10, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duqu
Det skär sig här också...
Officiellt dag 1: han hade 4 kameror-2 på serveringsvagnen, 1 dörröga och en babymonitor som sände på wifi.

Senaste uttalandet: GM borrade för att dra fram ledningar...

Oavsett mordplan eller skumma affärsplaner var dessa kameror av typen covert, fanns det någon anledning att ha en baby-monitor inne i sviten för att kunna utföra ett massmord, svaret är nej eftersom han då bara kunde övervaka sig själv.

Men om det var frågan om skumrask typ försäljning av något får vi en förklaring till kameran i sviten som då bör ha tjänstgjort som övervakning för någon hjälpreda som fanns längre bort, och då behövdes också wifi.

Så kamera i sviten pekar klart på ett annat motiv än att skjuta ihjäl personer 300m från hotellet.

Kamera i sviten skulle väl kunna peka på att han hade tänkt att dokumentera händelseförloppet?

Kanske mer troligt att han förberedde sig för för något större än vad dådet slutade i än att det handlar om vapenförsäljning gone wrong som känns riktigt långsökt i min mening.

Varför sköt man inte bara Paddock och stal alla vapen?

Varför skulle Paddock göra sig omaket att köpa alla dessa vapen legalt under knappt två års tid och sälja dom på svarta marknaden? Samtidigt som kanske hade gjort en vinst på 100.000 SEK så har han dagarna innan sänt 800.000 SEK till sin flickvän som han lägligt nog skickat på semester.

Han verkar ju fö vara god för miljoner $ enligt vissa uppgifter så jag tycker att det är ett och annat som rimmar illa med din teori.

Tex varför han beslutade sig för att meja ner hundratals människor eller ens skjuta direkt när någon knackade på dörren, för att vara en van gambler måste han haft nerver av kolasnören..
Citera
2017-10-10, 20:40
Medlem
Fuggetabowdits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Det måste ju vara en helt orimligt teori att väldigt få av dessa 200 skott ens gick utanför sviten då skytten försökte peppra genom dörr, dörrgavel och antagligen kringliggande vägg för att skrämma (eller till och med träffa) något utanför. Det är inte som att väktaren körde Matrix-moves för att undkomma ett tätt kulregn gissar jag...

Jag var inte där så jag vet inte alls hur skotten tog. Ska jag fråga min arga farsa eller har du en annan teori än matrix?

Skjuter man två hundra skott mot en stängd dörr rakt fram i en korridor skulle jag anta att det var för att skrämma eller rensa bort eventuella gäster ståendes i korridoren. Är man inte döv så hade man lagt sig under sängen på sitt rum och lämnat vägen fri för någon som har bråttom ut ifrån sviten ifråga.
Citera
2017-10-10, 20:41
Medlem
Citat:

Jag vet fortfarande inte varför Paddock skulle ha skjutit ett enda skott ut i korridoren, sen väntat tills Campus linkat iväg och därefter brassat på 200 bulor i blindo.

Du får gärna förklara den saken för mig så behöver inte jag fortsätta ställa efterblivna frågor som tydligen upprör dig och den samlade intelligensian i tråden.

Jag har varit i eldstrid. Du har ingen djv aning vad du pratar om. Du säger att vakten skulle varit dod om 200 kulor genomborrat dorren. Du tror alltså att om man trycker på avtryckaren med en bump så rensar man ett mag.
Jag har testat bump och du kan avlossa punkt.
Hur som helst kan Paddock avlossat ett skott som tar i benet innan han gick full.
Vad vill du säga med ditt resonemang.
Vapnen i sig dodar inte. Det ar människa bakom.
Sista gången nu.
Vad menar du med att vakten är skum?
P.S aldrig hort någon kallat am....bulor ha ha
Senast redigerad av Johnth 2017-10-10 kl. 20:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in