2017-10-12, 18:42
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det där kan inte vara korridoren efter händelsen. Det är antingen en generisk maandalay-korridor eller samma korridor men före händelsen.

Eller så sköt han med lösa skott.

Jag postade aldrig någon bild så jag vet inte vad du pratar om. Jag frågade enbart om det inte borde finnas en jävla massa skotthål i korridoren och om detta kan bekräftas.
Citera
2017-10-12, 19:22
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det där kan inte vara korridoren efter händelsen. Det är antingen en generisk maandalay-korridor eller samma korridor men före händelsen.

Eller så sköt han med lösa skott.

Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Jag postade aldrig någon bild så jag vet inte vad du pratar om. Jag frågade enbart om det inte borde finnas en jävla massa skotthål i korridoren och om detta kan bekräftas.
Jag postade bara en bild på hur dessa korridorer ser ut, ingenting annat.
Citera
2017-10-12, 19:24
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Okej, men du föll in i en konversation i vilken en postare länkade en bild.

Jag trodde du gjorde den skarpsynta iakttagelsen att det inte fanns några skotthål och ville ge dig komplimang för det genom att svara på din post.
Citera
2017-10-12, 19:26
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Jag postade bara en bild på hur dessa korridorer ser ut, ingenting annat.

Gott så. Låt oss gå vidare.
Citera
2017-10-12, 21:08
Medlem
I-van-Toers avatar
Man kan göra så här också. Man kan ta bilden som absolute-justice tidigare postade och se ifall man kan se några skador i gången. Bilden nedan är den största versionen jag hittat. Bilden borde vara tagen på kvällen eller dagen efter dådet.

http://i2.cdn.cnn.com/cnnnext/dam/assets/171003161804-03-paddocks-room-mandalay-bay.jpg

Jag noterar att de satt in en ny dörr i sviten. Alla lampor verkar hela i gången fram till polisernas position. Det ser ut som om väggarna är hela iallafall ca 50 meter bort från dörren. Polisen som vänder sig om, det kan vara hans sko och byxben som hamnat på en bild inne från sviten (den med båda fåtöljerna vända mot varandra). Han har svarta lågskor. Dock ser det ut som bilden med skon har grå byxa och inte blåjeans. Vad noterar ni?
Senast redigerad av I-van-Toer 2017-10-12 kl. 21:33.
Citera
2017-10-12, 22:38
Medlem
Citat:
Man kan göra så här också. Man kan ta bilden som absolute-justice tidigare postade och se ifall man kan se några skador i gången. Bilden nedan är den största versionen jag hittat. Bilden borde vara tagen på kvällen eller dagen efter dådet.

http://i2.cdn.cnn.com/cnnnext/dam/assets/171003161804-03-paddocks-room-mandalay-bay.jpg

Jag noterar att de satt in en ny dörr i sviten. Alla lampor verkar hela i gången fram till polisernas position. Det ser ut som om väggarna är hela iallafall ca 50 meter bort från dörren. Polisen som vänder sig om, det kan vara hans sko och byxben som hamnat på en bild inne från sviten (den med båda fåtöljerna vända mot varandra). Han har svarta lågskor. Dock ser det ut som bilden med skon har grå byxa och inte blåjeans. Vad noterar ni?

Att bilden är tagen på en annan våning?
Citera
2017-10-12, 23:28
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beyas
Att bilden är tagen på en annan våning?

Så kan det vara. Jag tror dock våningen är rätt. Det verkar som om varje våning har sin egen färg/nyans samt att mattorna är olika. På 32:an verkar väggarna ha den här blågrå tonen och det mönstret i mattan. Samt att mattan stämmer med de andra bilderna.

Här nedan finns ett kort klipp som visar SWAT-styrkan men det verkar vara en annan våning jämfört med bilderna som publicerats (trasig dörr) eftersom mattan är annorlunda samt att jag tror inte de hade låtit en kameraman följa med upp på våning 32.

https://i.ytimg.com/vi/Jx68BDC1TpI/maxresdefault.jpg
http://www.youtube.com/watch?v=Jx68BDC1TpI&t=1m24s
Citera
2017-10-12, 23:31
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Eh, den med vakterna är tagen åt andra hållet, mot sviten, så det vore svårt att se kulhål i alkoverna. Men kanske ändå att det inte är rätt korridor. Det är inte troligt att de skulle satt in en ny dörr väl? Inga synliga skador att tala om.

Synbarligen skiljer sig väggkulören åt mellan de två fotona.

Mattmönstret stämmer inte överens så de är inte på samma plats i det avseendet heller.

Båda vakterna/poliserna har nog blåjeans men i mörk kulör.

Är inte EXIT-skyltarna orienterade åt höger på båda bilderna trots att den ena föreställer riktningen mot svitens läge och den andra riktningen mot "navet"?
Senast redigerad av Lonnrot 2017-10-12 kl. 23:34.
Citera
2017-10-12, 23:45
Medlem
I-van-Toers avatar
Det här är en märklig bild. Här lastar man på "lik" från skjutningen...i dagtid. Vart har liken legat över natten? I de där kylarna för öl och läsk? Fem lik i liksäckar på bilden.

https://static.timesofisrael.com/www/uploads/2017/10/AP17281661057200.jpg

Känns så där, va?
Citera
2017-10-13, 00:24
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Säkerhetsvakten Jesus Campos sköts i benet av Stephen Paddock klockan 21.59.
Men hotellet Mandalay Bay larmade inte polisen förrän runt 22.05, enligt uppgifter till AP.
Då hade skytten redan hunnit inleda sin massaker.

Citat:
Klockan var då 21.59. Massakern pågick mellan 22.05 och 22.15.
Polisen dök upp först 22.17. Alltså två minuter efter att Stephen Paddock skjutit ihjäl 58 personer och skadat nära 500.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7EEQK/manga-fragor-aterstar-kring-masskjutningen

Besvärande för hotellet att man inte agerat lite snabbare. Dessutom så har han ju faktiskt börjat skjuta 21.59 vilket även ändrar tidslinjen om man ska räkna med att skott har hörts inne på hotellet.
Polisen dök upp var då för inte fan var dom inne i hans rum 22.17.

Citat:
23.20. Polisens insatsstyrka bryter sig in i Paddocks rum genom att spränga dörren. De hittar honom död efter att han skjutit sig själv.
Citera
2017-10-13, 12:13
Medlem
Lonnrots avatar
Här lite nytt om GM:s hjärna efter obduktion samt om vaktmästarens redogörelse för vad som hände när han kom till 32:a våningen.

Verkar som om de inte hittat något som tyder på psykisk sjukdom hos GM. De inväntar toxikologirapport dock rör. droger etc.:
http://www.independent.co.uk/news/world/americas/stephen-paddock-autopsy-results-released-police-las-vegas-shooting-gunman-latest-a7996916.html

Verkar som om JC och SS (Vaktm.) gömde sig i en alkov och ringde och bad dem kalla på polis medan en ny (andra?) skur kulor haglade genom korridoren. Därav SS:s precisering av vapnet till "rifle" över radio kan man tänka:
http://www.independent.co.uk/news/world/americas/las-vegas-shooting-latest-stephen-paddock-reported-mandalay-bay-hotel-worker-stephen-schuck-rifle-a7 995941.html
Citera
2017-10-13, 12:36
Medlem
Lonnrots avatar
Tillägg

Citat:
Ursprungligen postat av Fuggetabowdit
Från din länk:
The parent company of the hotel has raised concerns that the revised timeline presented by police may be inaccurate.

“We cannot be certain about the most recent timeline,” said Debra DeShong, a spokeswoman for MGM Resorts International. “We believe what is currently being expressed may not be accurate.”

Verkar som att fler har svårt att köpa Campos påstående.

Ja, allt lär inte vara sagt.
Man får hoppas inte campos är lite psykopatisk han också.

Annars hade man väl förväntat sig att han och MGM (!) Resorts skulle vara samsynta. Men det är kanske en förhandlingsprocess...

(MGM står inte för misstänkt gärningsman här utan företaget har som man kunde misstänka namn efter filmproduktionsbolaget.)

Nog för att det skjuts en del, men det här citatet av SS är ju ganska fint:

“'It was kind of relentless [the gunshooting] so I called over the radio what was going on,' Schuck said."

Hade inte skottlossningen varit "obeveklig" (ihållande, konstant) så hade han inte ringt in det? 😄
Senast redigerad av Lonnrot 2017-10-13 kl. 12:48. Anledning: Tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in