2017-10-10, 14:26
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuggetabowdit
Kan förklara varför han hade fyra exemplar av samma gevär med sig. DD M4 karbinen finns i olika utföranden så det kan ha varit den han sålde.

https://danieldefense.com/firearms/daniel-defense-m4-carbine-v1.html

Undrar om Campos var vapenintresserad?

Ja, det är ett helt spektrum av vapen som officiellt hittats i sviten. Väljer man inte i ett sådant här fall en typ av vapen som man känner sig säkrast med och som man skjuter bäst med? Varför hade han med sig en AK-47 officiellt? Vem använder AK-47 idag i USA?

Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Om han sköt på rummet mot korridoren / Campos - och kanske inte ens hade skjutit/slagit sönder fönstren än så är det nog inte så troligt att ljudet skulle fångats upp av en film inspelad nere på festivalområdet.
Men - det kan ju dels funnits övervakningskameror i hotellet, och dels hade ju Paddock riggat egna kameror. Om han hade dessa kopplad till sin dator så är det väl rätt troligt att man har en mycket god timeline över vad som hände - det ovbgripliga då blir ju varför man gick ut med andra uppgifter initialt. Om de inte hade hunnit studera filmerna så hade det väl varit klokare att vänta med att uttala sig..?

Ja, typ så är det. Om glasen var hela just då så lär det inte ha kunnat fångas på ljudslingan.
Senast redigerad av I-van-Toer 2017-10-10 kl. 14:31.
Citera
2017-10-10, 14:26
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Om han sköt på rummet mot korridoren / Campos - och kanske inte ens hade skjutit/slagit sönder fönstren än så är det nog inte så troligt att ljudet skulle fångats upp av en film inspelad nere på festivalområdet.
Men - det kan ju dels funnits övervakningskameror i hotellet, och dels hade ju Paddock riggat egna kameror. Om han hade dessa kopplad till sin dator så är det väl rätt troligt att man har en mycket god timeline över vad som hände - det ovbgripliga då blir ju varför man gick ut med andra uppgifter initialt. Om de inte hade hunnit studera filmerna så hade det väl varit klokare att vänta med att uttala sig..?

Ja man var jävligt snabb att gå ut med minutiös timeline efter dådet. Som dom sen ändrat hit och dit med klockslag och vad som pågått. Känner ju inte direkt att jag kan lita på uppgifterna dom går ut med nu i den senaste versionen heller... Deras trovärdighet har sjunkit.
Citera
2017-10-10, 14:33
Medlem
Fuggetabowdits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Ja, det är ett helt spektrum om vapen som officiellt hittats i sviten. Väljer man inte i ett sådant här fall en typ av vapen som man känner sig säkrats med och som man skjuter bäst med? Varför hade han med sig en AK-47 officiellt? Vem använder AK-47 idag i USA?

De andra vapnen som ex AK47 kan ha varit refenrensvapen för att visa hur mkt bättre en DDM4 skjuter. Han kanske tog med sig kunder ut i öknen för att panga på tanneriten och testa olika vapen.

Tänkte på den här dörren som skulle ha larmat Campos till angränsade svit. Är dörrar larmade om de står öppna på ett hotellrum?

Hela våningen borde vara klimatkontrollerad och slår man ut rutor så måste det finnas en tryckvakt som larmar elektroniskt.
Citera
2017-10-10, 14:42
Medlem
duqus avatar
Här har ni en artikel från 7 okt 2015 om illegala vapen i USA, följande rad är minst sagt av intresse:

Citat:
My homie with the AK-47 told me that mass shooters don’t go out of their way to find a shady character like him to buy from; they don’t have to. He claimed their arms dealers get those weapons legally, along with some baby formula and peanut butter, depending on where they live in the US.

länk:
https://www.theguardian.com/commentisfree/2015/oct/07/it-took-me-two-hours-to-get-ak-47-black-market-welcome-to-america

Så om GM tjänar 3-400usd per gevär, och hade 23 (?) där uppe landar han på 9.200USD ex sprängämnen. Avrundar vi lite uppåt hamnar vi på 100k i svenska pengar.

Ska man lösa detta massmord ska man följa pengarna.
Citera
2017-10-10, 14:42
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuggetabowdit
De andra vapnen som ex AK47 kan ha varit refenrensvapen för att visa hur mkt bättre en DDM4 skjuter. Han kanske tog med sig kunder ut i öknen för att panga på tanneriten och testa olika vapen.

Mycket möjligt.

Citat:
Tänkte på den här dörren som skulle ha larmat Campos till angränsade svit. Är dörrar larmade om de står öppna på ett hotellrum?

Det är det officiella versionen, att Campos skulle undersöka en dörr "down the hall". Om en dörr står öppen för länge så kanske något larm går efter ett tag? Det är möjligt.

Citat:
Hela våningen borde vara klimatkontrollerad och slår man ut rutor så måste det finnas en tryckvakt som larmar elektroniskt.

Ja, det också.
Citera
2017-10-10, 14:43
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Episk edit av inlägget. Viktig detalj att gå in och lägga till. Han verkar gilla svarta byxor.

Är det ngt jag inte fattar?
Citera
2017-10-10, 14:45
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Jag ansåg att jag borde lägga till något svar angående huvuddelen av dennes inlägg. Det var det första som slog mig.

Skojar ni med mig?
Citera
2017-10-10, 14:46
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Det (GM:s egna) ska ha varit monitorer som inte spelade in.
Citera
2017-10-10, 14:46
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Skojar ni med mig?

Absolut inte. Jag la till en kommentar angående ABC-artikeln om hur Paddock är klädd. D v s på ett liknande sätt som "liket".
Citera
2017-10-10, 14:48
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Är det ngt jag inte fattar?

Ja. Jag var ironisk. Skrattar lite ännu. Han gillar svarta byxor.
Citera
2017-10-10, 14:53
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ja, det är ett helt spektrum av vapen som officiellt hittats i sviten. Väljer man inte i ett sådant här fall en typ av vapen som man känner sig säkrast med och som man skjuter bäst med? Varför hade han med sig en AK-47 officiellt? Vem använder AK-47 idag i USA?

Ja, typ så är det. Om glasen var hela just då så lär det inte ha kunnat fångas på ljudslingan.

Skulle jag hålla loppis med automatvapen skulle jag kanske inte hålla det på ett ställe som krävde att jag tog in 23 vapen i bil i LV city och sen upp på hotellrum i resväskor. Och sen skjuta 200 kulor på dörren om ngn knackade på....

Det är väl bättre att hyra ett garage i utkanten av stan och skjutsa knarksyndikatets utsända dit.
Citera
2017-10-10, 14:54
Medlem
duqus avatar
Citat:
Det (GM:s egna) ska ha varit monitorer som inte spelade in.

Det skär sig här också...
Officiellt dag 1: han hade 4 kameror-2 på serveringsvagnen, 1 dörröga och en babymonitor som sände på wifi.

Senaste uttalandet: GM borrade för att dra fram ledningar...

Oavsett mordplan eller skumma affärsplaner var dessa kameror av typen covert, fanns det någon anledning att ha en baby-monitor inne i sviten för att kunna utföra ett massmord, svaret är nej eftersom han då bara kunde övervaka sig själv.

Men om det var frågan om skumrask typ försäljning av något får vi en förklaring till kameran i sviten som då bör ha tjänstgjort som övervakning för någon hjälpreda som fanns längre bort, och då behövdes också wifi.

Så kamera i sviten pekar klart på ett annat motiv än att skjuta ihjäl personer 300m från hotellet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in