Citat:
Ja, frontal cortex är där empati ska finnas. Det är den sista delen i hjärnan att utvecklas färdigt och är inte mogen förrän efter 20. En barndom med upprepade trauman som 'lär' barnet att dissociera är en grogrund för att det ska slå slint. Vi vet att Madsen flytt in i fantasier, och där utvecklas det ju såklart inte heller. Vänder man sig inåt så stimuleras inte de sociala färdigheterna.
Det ÄR synd om barnet Madsen, vad han var med om vill vi inte att något barn ska behöva gå igenom. Jag letade efter den bok och film som gjorts av honom, men gick bet. Har du hittat någon pdf och nerladdning?
Vet inte varför jag inte utesluter män, men även om det är kvinnor han verkligen hatar så kan han såklart ha samma förakt och dragning till män; pappan var ju också ett skevt föredöme.
Om man tänker sig att han ändå levde ut sina tortyrlustar så var det ju ändå skönt att han nu gav upp med buller och bång. Tror helt enkelt han inte orkade hålla skenet uppe längre utan bara gav sig hän åt den sista fantasin (att bli jagad av polis för att ha begått ett uppseendeväckande brott, såg du hur han såg ut när han sa det?!) som en väg ut ur såväl ekonomiska bekymmer som den förestående prestigeförlusten (rymdraketen som inte kommer att lyfta. Ett hårt slag för en total narcissist så beroende av att bli beundrad och stå i centrum.
Det ÄR synd om barnet Madsen, vad han var med om vill vi inte att något barn ska behöva gå igenom. Jag letade efter den bok och film som gjorts av honom, men gick bet. Har du hittat någon pdf och nerladdning?
Vet inte varför jag inte utesluter män, men även om det är kvinnor han verkligen hatar så kan han såklart ha samma förakt och dragning till män; pappan var ju också ett skevt föredöme.
Om man tänker sig att han ändå levde ut sina tortyrlustar så var det ju ändå skönt att han nu gav upp med buller och bång. Tror helt enkelt han inte orkade hålla skenet uppe längre utan bara gav sig hän åt den sista fantasin (att bli jagad av polis för att ha begått ett uppseendeväckande brott, såg du hur han såg ut när han sa det?!) som en väg ut ur såväl ekonomiska bekymmer som den förestående prestigeförlusten (rymdraketen som inte kommer att lyfta. Ett hårt slag för en total narcissist så beroende av att bli beundrad och stå i centrum.
Madsens hela Grandiosa självbild säger att han inte KAN misslyckas. Jag undrar hur en sådan person hanterar motgångar? När självbilden Krackelerar?
Jag tror att han flyr in i sin fantasi som numera har sexual-sadistiska förtecken tillsammans med hat i form av plågsam tortyr där han numera återfår Kontroll och känslan av Makt.
Kim representerade allt han var på väg att mista ungdomen, berömmelsen, framgångarna. Allt som nu låg vidöppet framför hennes fötter. Hon var bara i början på sin karriär medan dörren började stängas om Peter, han var definitivt på väg utför på ett starkt lutande plan. Peter Madsen var en avundsjuk person.
Den kombinationen av flykten in i sexual-sadism och avund/hat som växte inom Peter riktades nu samfällt mot Kim Wall, och resulterade i hennes brutala död.
Peter Madsen är Ondskan personifierad!