2017-10-10, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjärnsläppet
Ja, frontal cortex är där empati ska finnas. Det är den sista delen i hjärnan att utvecklas färdigt och är inte mogen förrän efter 20. En barndom med upprepade trauman som 'lär' barnet att dissociera är en grogrund för att det ska slå slint. Vi vet att Madsen flytt in i fantasier, och där utvecklas det ju såklart inte heller. Vänder man sig inåt så stimuleras inte de sociala färdigheterna.

Det ÄR synd om barnet Madsen, vad han var med om vill vi inte att något barn ska behöva gå igenom. Jag letade efter den bok och film som gjorts av honom, men gick bet. Har du hittat någon pdf och nerladdning?

Vet inte varför jag inte utesluter män, men även om det är kvinnor han verkligen hatar så kan han såklart ha samma förakt och dragning till män; pappan var ju också ett skevt föredöme.

Om man tänker sig att han ändå levde ut sina tortyrlustar så var det ju ändå skönt att han nu gav upp med buller och bång. Tror helt enkelt han inte orkade hålla skenet uppe längre utan bara gav sig hän åt den sista fantasin (att bli jagad av polis för att ha begått ett uppseendeväckande brott, såg du hur han såg ut när han sa det?!) som en väg ut ur såväl ekonomiska bekymmer som den förestående prestigeförlusten (rymdraketen som inte kommer att lyfta. Ett hårt slag för en total narcissist så beroende av att bli beundrad och stå i centrum.

Madsens hela Grandiosa självbild säger att han inte KAN misslyckas. Jag undrar hur en sådan person hanterar motgångar? När självbilden Krackelerar?
Jag tror att han flyr in i sin fantasi som numera har sexual-sadistiska förtecken tillsammans med hat i form av plågsam tortyr där han numera återfår Kontroll och känslan av Makt.

Kim representerade allt han var på väg att mista ungdomen, berömmelsen, framgångarna. Allt som nu låg vidöppet framför hennes fötter. Hon var bara i början på sin karriär medan dörren började stängas om Peter, han var definitivt på väg utför på ett starkt lutande plan. Peter Madsen var en avundsjuk person.

Den kombinationen av flykten in i sexual-sadism och avund/hat som växte inom Peter riktades nu samfällt mot Kim Wall, och resulterade i hennes brutala död.

Peter Madsen är Ondskan personifierad!
Citera
2017-10-10, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Här är en till Expressen.
https://www.expressen.se/kvallsposten/peter-madsens-dna-ska-testas-mot-olosta-mord/

Jag är mycket förvånad om man inte har börjat med detta förrän nu. Detta borde man i stort sett ha börjat med redan då torson hittades. Man bör testa hans DNA mot alla ouppklarade mord, framför allt i Sydsverige, där man har DNA-spår. Han har ju tydligen varit en del i Sverige, så jag skulle inte direkt bli förvånad.
Att mörda i ett annat land kan vara en fördel just därför att det är mindre risk att åka fast och det finns faktiskt ett gammalt fall då en dansk begick flera mord i Sverige. Dessutom kan det kanske vara så att han känner en speciell lust att mörda svenska kvinnor. Det var kanske därför han just valde KW som offer.

Vi är många som uttryckt vår förvåning över detta. Jag och många i tråden, har diskuterat Madsen tidiga intresse för mordet på Japanskan när Madsen bara var 15 år. Han drällde hela dagarna i hamnområdet där hennes torso hittades.

Den kallsinnighet Madsen visat när han klev i land, och tecken på planering indikerar att detta inte är första gången. Men denna gång var han slarvig. Kanske av övertro på sin egen förmåga att klara av alla situationer som uppstår.

Kin Wall är ett speciellt brottsoffer med social förankring som saknades direkt när hon inte hörde av sig. Ofta väljer mördare offer som ingen saknar så omedelbart. Kim Wall är faktiskt ett mycket märkligt val ev offer, och kanske tyder på att Madsen var blasé.
Citera
2017-10-10, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Helt åt helvete fel igen. Advokaten får under inga omständigheter bryta klient sekretessen. Det är precis tvärtemot vad du säger. Och det är en av de viktigaste principerna.
Advokaten FÅR INTE avslöja att klienten erkänt. Om advokaten ändå gör det DÅ är advokaten inte advokat länge till!

Advokaten har i ett sådant läge inget annat att göra än att be rätten att få bli entledigad,och får uppge grunder som inte avslöjar vad klienten sagt. Det där finns det viss "praxis" för.

Det är ju helt sanslöst vad mycket rent skitsnack det är om advokatyrket i denna tråd.
Det är inte Madsens egen advokat som sagt detta.
Det är en helt annan advokat som uttalat sig- det är också en kvinna och hon sa följande- om jag var Madsens advokat så skulle jag säga till honom att erkänna.
Det är en missuppfattning att detta uttalande kom från Madsens egen advokat, alltså.
Uttalandet av denna kvinnliga advokat var med i Dansk tv.
Citera
2017-10-10, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chibibotto
Läste intidnigen idag att PMs DNA ska testat mot olösta mord i Sverige och att han bland annat först sig mycket i Skåne trakten.
Stod en liten notis om det i HD.se
Men hittar inte det på nätbilagan.
Någon annan kanske har en länk?
Det är en rubrik i Expressen- så det finns.
Det finns ett ouppklarat mord -i Malmö, en ung flicka försvann mystiskt, efter att besökt sin pojkväns bostad, många år efteråt hittades hennes huvud -men aldrig resten av kroppen.
Hennes pojkvän var och är misstänkt för mordet.
Tror inte att denna flicka kan vara ett av de fallen som man nu går igenom.
Det har under många år varit den allmänna uppfattningen att det är pojkvännen som låg bakom flickans död.
Madsen har uppenbarligen anlitat svensk strippa, prostituerade, så då tittar man kanske efter vilka
offer som finns från den typen av damer. Kan inte komma på en enda sådan kvinna som försvunnit eller som blivit mördad. Men naturligtvis är det bra att svenska polisen kollar brett- det kan vara möjligt att han
kan ha utfört handlingar mot kvinnor men som aldrig upptäckts.
Någon som vet om någon prostituerad försvunnit?
Senast redigerad av moshes 2017-10-10 kl. 15:41.
Citera
2017-10-10, 15:39
Medlem
Citat:
https://www.expressen.se/kvallsposten/peter-madsens-dna-ska-testas-mot-olosta-mord/

Jag är mycket förvånad om man inte har börjat med detta förrän nu. Detta borde man i stort sett ha börjat med redan då torson hittades. Man bör testa hans DNA mot alla ouppklarade mord, framför allt i Sydsverige, där man har DNA-spår. Han har ju tydligen varit en del i Sverige, så jag skulle inte direkt bli förvånad.

Det är ett avtal som träder kraft.

Första november kopplas svenska och danska dna-databaser ihop för att möjliggöra att ouppklarade mord får en lösning. Det är en del av ett EU-samarbete där ett antal länder redan ingår, bland annat Holland, Finland och Tyskland.

– Den här körningen är per automatik i och med avtalet mellan länderna. Det finns ingen förundersökning i Sverige där man har begärt in Peter Madsens dna-profil. I nuläget finns det inga ärenden utöver den pågående i Danmark, säger Mattias Sigfridsson till Aftonbladet.

Eftersom Madsen är häktad finns det ingen anledning att dra igång byråkrati etc som krävs för att begära Madsens DNA då så kort tid återstår tills datorerna gör matchningen automatiskt.
Citera
2017-10-10, 15:45
Medlem
Citat:

Att mörda i ett annat land kan vara en fördel just därför att det är mindre risk att åka fast och det finns faktiskt ett gammalt fall då en dansk begick flera mord i Sverige. Dessutom kan det kanske vara så att han känner en speciell lust att mörda svenska kvinnor. Det var kanske därför han just valde KW som offer.

I Danmark gick man igenom alla prov på DNA som är från olösta fall där. Han finns inte på dessa som är i deras register på datorn. Sen finns det fall som inte är inlagt ännu o de ska kolla senare..prio 1 är Kim Wall nu.
Sverige skulle väl gå igenom det i november eller om det skulle vara klart då.
Citera
2017-10-10, 16:10
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Det finns ett ouppklarat mord -i Malmö, en ung flicka försvann mystiskt, efter att besökt sin pojkväns bostad, många år efteråt hittades hennes huvud -men aldrig resten av kroppen.

Kroppen hittades för ett tag sedan utanför Staffanstorp.
Citera
2017-10-10, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Vi är många som uttryckt vår förvåning över detta. Jag och många i tråden, har diskuterat Madsen tidiga intresse för mordet på Japanskan när Madsen bara var 15 år. Han drällde hela dagarna i hamnområdet där hennes torso hittades.

Den kallsinnighet Madsen visat när han klev i land, och tecken på planering indikerar att detta inte är första gången. Men denna gång var han slarvig. Kanske av övertro på sin egen förmåga att klara av alla situationer som uppstår.

Kin Wall är ett speciellt brottsoffer med social förankring som saknades direkt när hon inte hörde av sig. Ofta väljer mördare offer som ingen saknar så omedelbart. Kim Wall är faktiskt ett mycket märkligt val ev offer, och kanske tyder på att Madsen var blasé.

"Hamnområdet" i Köpenhamn sträcker sig omkring 40 kilometer - det är 5-6 olika stora hamnområden - dvs oljehamn, passagerarhamn, styckegodshamn och containerjagarehamn.

Så när du säger drällde i hamnområdet - så menar du kanske det området i original Köpenhamn - dvs Christianhavn på Amager - och kanalutstickare i Nyhavn?

Japanskans kropp hittades på olika ställen - sista bitarna ner mot Kögebugten åt, fast inom Köpenhamn - minst 20 kilometer från refshaleön där den 15 åriga Madsen hade sina ungdomslokaler
Senast redigerad av Bluis 2017-10-10 kl. 16:53.
Citera
2017-10-10, 16:37
Medlem
Peter Madsen är helt klart Kim Walls mördare och riktigt jävla sjuk. Men jag har mycket svårt att tro det var han som mördade den där japanskan. Visst händer det att 15 åringar dödar men det är bra mycket ovanligare än att vuxna gör det och då impulsiva dåd. Det här att en 15 åring ska ha styckat en kvinna låter helt orimligt. Hur transporterade han kroppen? På pakethållaren på cykeln eller vad? Vart styckade han henne? I pojkrummet hemma? På fritidsgården? Det här med att styckmörda kräver en hel del, inte bara en sjuk hjärna... Lokal, verktyg, "know how", transportmedel samt att komma på själva idén att det är viktigt att dumpa kroppen styckad för att röja den... Finns det ens tidigare exempel på så unga styckmördare??
Senast redigerad av Iblisazazel 2017-10-10 kl. 16:40.
Citera
2017-10-10, 17:04
Medlem
Men det är klart får man tag i en sådan ovanlig person som gillar att lustmörda kvinnor, så är det jävligt naturligt att alla kriminologiska klockor ringer - Tyskarna är nog intresserade av tillvägagångssättet.

Det är normalt att medelklassen i Danmark roar sig på kontinenten - Berlin och Hamburg är Las Vegas för medvetna Köpenhamnare ur medelklassen.
Citera
2017-10-10, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psflax
Kroppen hittades för ett tag sedan utanför Staffanstorp.
Tack det visste jag inte.
Skönt att familjen efter dessa år -får möjlighet att begrava en hel kropp.
Undrar bara varför mördaren placerade huvudet på annat ställe -men det får vi väl aldrig veta.
Citera
2017-10-10, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
I Danmark gick man igenom alla prov på DNA som är från olösta fall där. Han finns inte på dessa som är i deras register på datorn. Sen finns det fall som inte är inlagt ännu o de ska kolla senare..prio 1 är Kim Wall nu.
Sverige skulle väl gå igenom det i november eller om det skulle vara klart då.
Räknar man in migranter som försvunnit i Sverige så finns det ju en mängd möjligheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in