2017-10-10, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Mängden blod, har du tänkt på den? En person, som förlorar mycket blod ( kroppen innehåller väl en 5-6 liter?), tappar medvetandet efter ett tag, då hjärnan inte blir försörjd tillräckligt.

När någon har fått halspulsådern avskuren, går det väl ganska snabbt till medvetslöshet och döden, om blodflödet fortsätter?

Avskuren halspulsåder, leder ganska snabbt till medvetslöshet och döden, det är nog alla med på.
Jo såg en intervju med en seriemördare som skar halsen av sitt offer eftersom det gick för långsamt att döda genom endast knivhugg. Eftersom man förblöder till döds. Så jag tror att han stack henne med kniven pch sist skar halsen av henne. Jag drömde en mardröm om idioten i natt. Det var rättegång och han hade gjort något mot mig och min mamma tog upp en pistol och sköt honom. Terapeutisk dröm.
Citera
2017-10-10, 13:15
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Det talades om ett knivstick innan döden i bröstkorgen. Om Leif Persson har rätt som du påstår då lär ju dödsorsaken vara klar.

Detta är isf nya uppgifter.

Edit. Skriver Persson ens för GP?

Expressen, GP och Kvällsposten är samma blaska. Den enda skillnaden är rent lokala nyheter för Stockholm-, Göteborg- respektive Malmö-regionen. Artiklar med riksintresse trycks i alla tre utgåvorna.

Edit: GP ska naturligtvis vara GT.
Senast redigerad av FuckBlash 2017-10-10 kl. 13:25.
Citera
2017-10-10, 13:16
Medlem
[Wizard]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .CYG.
Att tillverkare kan manipulera mjukvara i mobiler är jag införstådd med.
Till gamla Nokiamobiler (3310 bland annat) fanns spionmjukvara (icke officiell som modifierats av tredje part) där mobilen såg avstängd ut men fungerade som microfon när ett förvalt nr ringde upp.
Att det däremot skulle vara fallet med originalmjukvara är jag lite frågande inför.

Hur förklarar du att NSA eller liknande myndighet i valfritt land tillåts kommunicera med mobiler i flightmode eller avstängda på flygplan under pågående flygresa?

Har du gjort experimentet själv med android som du beskrev?
Att koppla upp sig med wifi går ju inte för att debugga en avstängd mobil...
Att via USB se saker, kanske.

Att spåra radiosignaler från avstängd mobil finns nog enklare sätt, förr knattrade det alltid i högtalare/fmradio när meddelanden kom via gsmuppkopplade mobiler.
Det borde ha förekommit vid avlyssning också så jag tvivlar på officiell mjukvara med dessa NSA-funktioner.
Finns möjlighet att det kan aktiveras av NSA för utvalda användares mobiler iofs.

Det andra du skriver att alarm/laddning/klocka aldrig stängs av stämmer med det jag vet.
Dessa funktioner producerar inga radiovågor eller kommunikation trådlöst med omvärlden.
Eller jo trådlös laddning 😉

En smula OT men frågan var om man inte kunde spåra telefonerna i detta fallet även om de var avstängda?

Man skall inte glömma att kod snurrar i mer än den primära processorn och att det finns microkontrollers och andra IC kretsar som har firmware som sköter en hel del lågnivå funktioner. Det är här man kan göra en massa saker fast telefonen är "avstängd". Det är inte svårt att prata med vissa radiokretsar härifrån.
Vad gäller Android så kan jag bara tala för det vi ägde, byggde och levererade till slutkund och där fanns det ingen sådan funktionalitet för att avlyssna en avstängd telefon, men vi kunde inte kontrollera t ex att NSA hade lyckats föra in fulkod via Qualcomm t ex i deras kretsar? Inte ens vi som storkund hos dem har möjlighet att få se deras Verilog/motsvarande till deras asic's.
NSA har bevisligen fått in sådan fulkod hos Apple vid ett flertal tillfällen och det blev allmänt känt efter Snowdens läcka.

Baserat på detta så ser jag inte någon som helst möjlighet för varken Dansk eller Svensk polis att kunna spåra någon av de mobiltelefoner som befann sig på denna ubåten om de var avstängda.
Viss trafik kom troligen igenom ubåtens skall och således kan de positionera var/när dessa telefonerna befann sig, men jag tror upplösningen blir låg på en sådan rutt eftersom ubåten skärmar av stora delar av radiotrafiken, samt att det inte är så många basstationer ute i vattnet som inne i storstaden.
Nu verkar de ha tillräckligt med data ändå tack vare att lägga ihop alla pusselbitar med hjälp av militären/marinen.

Vad gäller NSA och deras metoder så skiter de fullständigt i vad man "får göra" och vad de gör ty de har en egen agenda, samt att de i princip inte behöver stå till svars för det de gör eftersom de aldrig kommer att erkänna vad de gör samt faktumet att de mer eller mindre har fria tyglar att göra vad de vill i "jakten på terror".

Nåja, slut OT men ett förtydligande varför det inte går/gick att göra någonting med deras mobiltelefoner mer än man har gjort.
Citera
2017-10-10, 13:16
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Expressen, GP och Kvällsposten är samma blaska. Den enda skillnaden är rent lokala nyheter för Stockholm-, Göteborg- respektive Malmö-regionen. Artiklar med riksintresse trycks i alla tre utgåvorna.

Menar du GT?
Citera
2017-10-10, 13:22
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Menar du GT?

Ja, naturligtvis är det GT. My bad där. Tack för den. Har redigerat så jag inte sprider falsk info men nu är vi tillbaka på ruta ett; Skriver LGW i GP?
Citera
2017-10-10, 13:23
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
I hjärtat? Var kommer den uppgiften ifrån?
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzer
Från GW Persson i GP

I vilken artikel? Det står inget om hjärta här. Det står bara "bröstkorgen":

Citat:
GW:s teori: Madsens motiv sexuellt och sadistiskt

Undersökningarna visar att Kim Wall hade 15 knivhugg i bålen, ett i bröstkorgen och 14 i buken och att skadorna uppkommit i samband med hennes död eller kort därefter.

http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4rlden/gw-s-teori-madsens-motiv-sexuellt-och-sadistiskt-1.4710901

Sedan att svensk media utelämnar "könsdelar", medan dansk media tar upp det, tror jag beror på av hänsyn till Kim Walls anhöriga.
Citera
2017-10-10, 13:24
Medlem
chibibottos avatar
Läste intidnigen idag att PMs DNA ska testat mot olösta mord i Sverige och att han bland annat först sig mycket i Skåne trakten.
Stod en liten notis om det i HD.se
Men hittar inte det på nätbilagan.
Någon annan kanske har en länk?
Citera
2017-10-10, 13:24
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Ja, naturligtvis är det GT. My bad där. Tack för den. Har redigerat så jag inte sprider falsk info men nu är vi tillbaka på ruta ett; Skriver LGW i GP?

Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
I vilken artikel? Det står inget om hjärta här. Det står bara "bröstkorgen":

Sedan att svensk media utelämnar "könsdelar", medan dansk media tar upp det, tror jag beror på av hänsyn till Kim Walls anhöriga.

Sitter med telefonen nu, men hittar inget av Leif Persson alls där han nämner hjärtat.
Citera
2017-10-10, 13:28
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Sitter med telefonen nu, men hittar inget av Leif Persson alls där han nämner hjärtat.

Nej. Inte heller i Expressen står det något om "hjärtat":

Citat:
Man har också hittat totalt femton knivstick i bålen. Ett sitter i bröstkorgen och de resterande fjorton i buken i två konfigurationer på fyra respektive tio stick.

https://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/snart-kan-en-celldorr-sla-igen-bakom-en-livstidsdomd-peter-madsen/

Leif GW Persson skriver bara om "bröstkorgen" även här.
Citera
2017-10-10, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det finns en effektivitet och öppenhet i denna sak som jag saknar i svenska brottmål. Dansk media är väldigt bra på att rapportera och omedelbart analysera de nyheter som släpps. Det finns en dramaturgi samtidigt som vi får information.

Jag hoppas på detsamma, att de hittar allt, men jag tror inget kan ge tröst efter vad vi nu fått veta. Jag vet inte hur familjen ska kunna överleva detta. Inget är längre vad det varit för dem.

Har du noterat att denna tråd inte har troll och olika konspirationsteorier om andra gärningsmän?

Det finns, men osedvanligt få, jmfrt med andra mordtrådar jag deltagit i.
Citera
2017-10-10, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chibibotto
Läste intidnigen idag att PMs DNA ska testat mot olösta mord i Sverige och att han bland annat först sig mycket i Skåne trakten.
https://www.hd.se/2017-10-09/madsens-dna-ska-testas-mot-olosta-mordfall
Citera
2017-10-10, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chibibotto

Här är en till Expressen.
https://www.expressen.se/kvallsposten/peter-madsens-dna-ska-testas-mot-olosta-mord/

Jag är mycket förvånad om man inte har börjat med detta förrän nu. Detta borde man i stort sett ha börjat med redan då torson hittades. Man bör testa hans DNA mot alla ouppklarade mord, framför allt i Sydsverige, där man har DNA-spår. Han har ju tydligen varit en del i Sverige, så jag skulle inte direkt bli förvånad.
Att mörda i ett annat land kan vara en fördel just därför att det är mindre risk att åka fast och det finns faktiskt ett gammalt fall då en dansk begick flera mord i Sverige. Dessutom kan det kanske vara så att han känner en speciell lust att mörda svenska kvinnor. Det var kanske därför han just valde KW som offer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in