2017-10-10, 17:16
Medlem
Är så trött på dessa debatter mellan hysteriska aktivister som spyr ur sig diverse påståenden och munkavleförsedda myndighetsföreträdare.
Hade varit på sin plats att balansera upp med t ex Hanif Bali eller Richard Jomshof
Citera
2017-10-10, 17:21
Medlem
Rabarberpaj1066s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zkuurk
ÄNTLIGEN gud hör bön

6 utav dom 10 som skulle utvisas verkar tillfälligt lyckats få stanna sas det. Nån annan kanske har bättre information.
Citera
2017-10-10, 17:22
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
https://m.facebook.com/vistarinteut/posts/475962202787944
”FN har gått in och stoppat”? Låter som en tredjehandsuppgift eller skarvning av sanningen. FN har ingen jurisdiktion över enskilda utvisningsärenden i Sverige och kan inte ”gå in” och stoppa någonting.

”FN” är också en väldigt bred beskrivning, det är ju inte så att säkerhetsrådet beslutat om att Mustafa inte skulle åka till Kabul ikväll.

Möjligen att afghanens advokat inhämtat någon slags uppgift från någon FN-organisation som fått någon slags påverkan på ett beslut om verkställighetshinder.

Om det nu bara blir en handfull personer som flygs ut så blir det till en mycket hög kostnad per person. Man borde nog lägga om taktiken för dessa tvångsutvisningsärenden, kanske chartra ett lite större flyg för 100 personer, sedan samlar man ihop 200 personer som ska utvisas och räknar kallt med att deras advokater kommer att lyckas få igenom verkställighetshinder för hälften av dem.
Citera
2017-10-10, 17:23
Medlem
HeroesSilencios avatar
https://www.expressen.se/gt/mostafa-gholami-19-utvisas-till-afghanistan-i-kvall/

Hej då Mostafa, hoppas din dyra Sail Racing T Shirt kommer väl till hands i Kabul. Kanske bryter en modetrend rent av....
Citera
2017-10-10, 17:25
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
En av SR:s artiklar diskuteras på twitter - SR försvarar sig mot anklagelser om att agera partiskt:
https://twitter.com/sr_ekot/status/917620028811431937

Pinsamt. Har följt deras rapportering hela dagen och de är extremt partiska. Att förneka det är löjeväckande. Rena propagandaradion.
Citera
2017-10-10, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
”FN har gått in och stoppat”? Låter som en tredjehandsuppgift eller skarvning av sanningen. FN har ingen jurisdiktion över enskilda utvisningsärenden i Sverige och kan inte ”gå in” och stoppa någonting.

”FN” är också en väldigt bred beskrivning, det är ju inte så att säkerhetsrådet beslutat om att Mustafa inte skulle åka till Kabul ikväll.

Möjligen att afghanens advokat inhämtat någon slags uppgift från någon FN-organisation som fått någon slags påverkan på ett beslut om verkställighetshinder.

Om det nu bara blir en handfull personer som flygs ut så blir det till en mycket hög kostnad per person. Man borde nog lägga om taktiken för dessa tvångsutvisningsärenden, kanske chartra ett lite större flyg för 100 personer, sedan samlar man ihop 200 personer som ska utvisas och räknar kallt med att deras advokater kommer att lyckas få igenom verkställighetshinder för hälften av dem.

Om FN kan stoppa något kan de även ta hand om alla 80 000 som inte ska vara här och stoppa de någonstans som de får sköta själva, bara de lämnar Sverige blir jag nöjd
Citera
2017-10-10, 17:29
Medlem
BetoBeto-Sans avatar
Hur många är det som utvisas? Typ, 5-10 st medan 100 000 tals får stanna, när det borde vara tvärtom?
Citera
Medlem
Rufoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KUSE
Flugor har inget centralt nervsystem, de saknar tankegångar. Bidragsturister har väl utvecklade tankegångar och vet precis vad de gör för något.
Säger bara att dom är lågt stående varelser. Ett förbannade pack av parasiter, helt utan förståelse för vad som är rätt och fel eller hur världen fungerar. Visst önskar jag att dom försvann från Jordens yta, men jag kan inte lägga alltför mycket hat på dessa.. Dom är vad dom är. Pissmyror som invaderar ett oskyddat smörgåsbord.

Aktivisterna däremot. Dessa etniska svenskar som är födda och uppvuxna i Sverige. Svenskar vars förfäder har slitit och kämpat för att bygga upp vårt land och vår trygghet.. Fyfan för dessa förrädare.
Senast redigerad av Rufos 2017-10-10 kl. 17:33.
Citera
Medlem
Salamiss avatar
Sådär ja!
Då kan man konstatera en sak.

Om det ska va så jäkla svårt att bli av med ca tio st av tiotusentals, där jordens naivaste myndigheter efter många överklaganden kommit fram till detta beslut - hur ska vi då ha det framöver?

Svaret är: lägg ner den förlegade asylrätten och släpp ingen jävel över bron. Vi blir ju ändå inte av med dem oavsett vad utredningar resulterar i. Och kommer de ändå - erbjud PUT "six feet under". Undrar om det är så asylkramarna vill ha det...
Citera
Medlem
GuldBuddahs avatar
Om de inte har rätt att stanna så ska de inte göra det! Eller har jag samma rättigheter om jag exempelvis begår brott? Kan jag bli fälld, för att sedan på något vis få en snyftartikel om mig i expressen och sedan få uppskov? Eller vad fan är det frågan om?

Är våra lagar och regler ett skämt eller?
Citera
2017-10-10, 17:35
Medlem
Max hälften av dom här 15 Hazarerna kommer iväg trots att var och en av dom kostat miljoner att avslöjas. Det är lika bra att Migrationsverket lägger ner.Pengarna man tjänar kan delas ut till asylfuskarna som startbidrag att ta sig från Sverige när bidragen snart är slut.
Citera
2017-10-10, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Säger bara att dom är lågt stående varelser. Ett förbannade pack av parasiter, helt utan förståelse för vad som är rätt och fel eller hur världen fungerar. Visst önskar jag att dom försvann från Jordens yta, men jag kan inte lägga alltför mycket hat på dessa.. Dom är vad dom är. Pissmyror som invaderar ett oskyddat smörgåsbord.

Aktivisterna däremot. Dessa etniska svenskar som är födda och uppvuxna i Sverige. Svenskar vars förfäder har slitit och kämpat för att bygga upp vårt land och vår trygghet.. Fyfan.

Många aktivister är barn / barnbarn till andra som Sverige tog emot på 70 talet typ chilenare. De etniska svenskar har säkert blivit hjärntvättade redan på dagis, finns inget bot för dem. Men båda grupper kan förstöra allt i detta land, tyvärr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in