2017-10-08, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YungSosa
Nu sjöngs det ju mig veterligen Bajenramsor på landskampen. Moget med personangrepp
Det jag svarade på handlade dock inte om att sjunga klubbramsor på landskamper utan att stötta klubben överlag mer än landslaget.

Sedan misstänker jag att "Bajenramsor" innebär Sverigeramsor med Bajenmelodier men kan ju ha fel
Citera
2017-10-08, 13:14
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Det jag svarade på handlade dock inte om att sjunga klubbramsor på landskamper utan att stötta klubben överlag mer än landslaget.

Sedan misstänker jag att "Bajenramsor" innebär Sverigeramsor med Bajenmelodier men kan ju ha fel

Bajenmelodi?

Melodin har sitt ursprung i Argentina, alla versioner efter det är kopior. Oavsett om det är Nkpg, Hammarby eller svenska landslaget. Har svårt att se att man kan claima något som man själv har kopierat.
Citera
2017-10-08, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabrio
Bajenmelodi?

Melodin har sitt ursprung i Argentina, alla versioner efter det är kopior. Oavsett om det är Nkpg, Hammarby eller svenska landslaget. Har svårt att se att man kan claima något som man själv har kopierat.
Nu hade jag tänkt skriva "melodier som förknippas med Bajenramsor" just för att undvika svar som dina men får väl ändå förklara mig. Jag claimar inga ramsor, jag säger bara att ramsor som "Hjältarna från Söder" förknippas i svensk fotboll mestadels med Bajen, även om den har sitt ursprung någon annanstans.
Citera
2017-10-08, 15:19
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabrio
Bajenmelodi?

CCR är det ursprungliga ursprunget, men jag hajar vad du menar
Citera
2017-10-08, 15:20
Medlem
simonvps avatar
Citat:

Det var så jag tolkade det också ja, men var inte på plats.
Citera
2017-10-08, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YungSosa
På en landskamp? Inte så konstigt att exakt hela Sverige skrattar åt Bajen.
Läsförståelsen av en 5 åring?
Citera
2017-10-09, 07:49
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Spelar det roll vilka ramsor man använder och varifrån den kommer på landskampmatcher? Istället för att bilda klubbar för inbördes beundrar, varför går inte klackproffsen och försöker skapa stämning på en landskamp? Landet går alltid före.

Landet går ALDRIG före klubblaget.
Jag avskyr när vi t.ex. tvingas vara övernervösa för att Dahlberg drog på sig en smäll i u21 etc, klubblaget är en stor och viktig del av livet, landslaget är som en dålig tv-serie där man nån gång i brist på bättre vetande sett inspelningsplatsen live.
Citera
2017-10-09, 19:48
Medlem
powderfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Jag avskyr när vi t.ex. tvingas vara övernervösa för att Dahlberg drog på sig en smäll i u21 etc, klubblaget är en stor och viktig del av livet, landslaget är som en dålig tv-serie där man nån gång i brist på bättre vetande sett inspelningsplatsen live.
vadhelst? ifk smguld eller vmguld för sverige?
Citera
2017-10-09, 21:39
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Vad för ramsor sjöngs?
Hjältarna från söder (kunde urskilja söder och Gullmarsplan från ramsan så att dom sjöng om Sverige känns tveksamt) samt gröna/vita Hammarby, samtidigt höll Camp Sweden (?) igång med att sjunga Sverige, Sverige, Sverige så gissningsvis var det nåt kompisgäng som höll på bajen och hade en underlig fingertoppskänsla.

Nu hade jag ett par öl innanför västen men tror verkligen inte jag hörde fel.
Citera
2017-10-09, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Hjältarna från söder (kunde urskilja söder och Gullmarsplan från ramsan så att dom sjöng om Sverige känns tveksamt) samt gröna/vita Hammarby, samtidigt höll Camp Sweden (?) igång med att sjunga Sverige, Sverige, Sverige så gissningsvis var det nåt kompisgäng som höll på bajen och hade en underlig fingertoppskänsla.

Nu hade jag ett par öl innanför västen men tror verkligen inte jag hörde fel.
Från tv-soffan hörde man iallafall hjältarna från Söder melodin men med Camp Sweden texten. Den har väl körts på en del bortamatcher också, bla U-21?

Några av mupparna i E1 brukar ju hänga med Camp Sweden så där finns det tyvärr en koppling.
Citera
2017-10-10, 09:47
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powderfucker
vadhelst? ifk smguld eller vmguld för sverige?

Självfallet SM-guld, det lär varje trogen klubbsupporter dessutom svara. Allt annat vore ju konstigt.

Självfallet skulle ett vm-guld vara kul men det påverkar inte min vardag som supporter på samma sätt som när klubblaget går bra.
Citera
2017-10-10, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse

En ärlig fråga från någon som inte har den relationen till ett klubblag, vägs ditt exempel om Dahlberg inte alls upp av glädjen över den extra erfarenhet han får eller helt enkelt stolthet över att en egen produkt (för det är han väl?) gör såpass väl ifrån sig att han får spela i ett landslag?

För övrigt såg det ut såhär när serberna var i Wien: https://www.youtube.com/watch?v=kfAWCeAJK9A
Lite kontrast..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in