2017-10-10, 14:32
Medlem
kofotleifs avatar
Kalmar hypar lite mot bajen:
http://kalmarff.se/nyheter/2017/10/09/information-infor-mandagens-match-mot-hammarby

harmlöst och småkul, speciellt när det kommer från Kalmar

Citera
2017-10-10, 17:35
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kofotleif
Kalmar hypar lite mot bajen:
http://kalmarff.se/nyheter/2017/10/09/information-infor-mandagens-match-mot-hammarby

harmlöst och småkul, speciellt när det kommer från Kalmar

De glömde Torsås.

https://youtu.be/-yin_3mHZLE

Fan vad Kalmars marknadsföring har spottat upp sig sedan Fredriksskans-tiden. De får väl jobba efter vad som finns när Öster legat i allsvenskan 2 av de senaste 20 säsongerna och Kalmar Aik spelar i elitfyran.
Fan när jag var liten gick man på derbyn i Söderettan mellan Kaik och Kff!
Citera
2017-10-10, 17:41
Bannlyst
Enda guldet bajen tagit på de senaste 15 åren var i körslaget
Citera
2017-10-10, 17:59
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz
Enda guldet bajen tagit på de senaste 15 åren var i körslaget

Du får upplysa oss som inte kan Körslaget lika bra som du hur du gjorde denna finurliga koppling till Bajen.
Citera
2017-10-10, 22:23
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powderfucker
vadhelst? ifk smguld eller vmguld för sverige?
Vem väljer ett VM-guld för Sverige över ett SM-guld för sitt lag? Fuck landslag - support your local team.
Citera
2017-10-11, 08:47
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _MrPink
En ärlig fråga från någon som inte har den relationen till ett klubblag, vägs ditt exempel om Dahlberg inte alls upp av glädjen över den extra erfarenhet han får eller helt enkelt stolthet över att en egen produkt (för det är han väl?) gör såpass väl ifrån sig att han får spela i ett landslag?

För övrigt såg det ut såhär när serberna var i Wien: https://www.youtube.com/watch?v=kfAWCeAJK9A
Lite kontrast..

Nä, varför skulle en skadad spelare (oavsett vem) från ett landslagsläger vägas upp av att han spelat där?
Sedan är det givetvis som sagt kul om det går bra för landslagen men inte på något sätt på bekostnad av klubblaget. Sedan avskyr jag dessa förbannade landslagsuppehåll med.
Citera
2017-10-11, 14:58
Medlem
Brainstreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Nä, varför skulle en skadad spelare (oavsett vem) från ett landslagsläger vägas upp av att han spelat där?
Sedan är det givetvis som sagt kul om det går bra för landslagen men inte på något sätt på bekostnad av klubblaget. Sedan avskyr jag dessa förbannade landslagsuppehåll med.
Nu när han inte tagit på sig några skador(ta i trä) finns det ju inga nackdelar alls. Om inte annat så blir han eventuellt dyrare vid försäljning om han gör bra ifrån sig. Han kommer tyvärr lämna blåvitt förr eller senare. Ledsen för off-topic.
Citera
2017-10-12, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Vem väljer ett VM-guld för Sverige över ett SM-guld för sitt lag? Fuck landslag - support your local team.

Jonas Björkman, J-O Waldner, och 100.000 pers i Dalarna och Småland begs to differ.
Men, för att vara seriös, så tar jag som DIF (såklart hypotetiskt) hellre ett VM-guld för Sverige.
Vore nice.
Citera
2017-10-12, 08:54
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madchester496
Jonas Björkman, J-O Waldner, och 100.000 pers i Dalarna och Småland begs to differ.
Men, för att vara seriös, så tar jag som DIF (såklart hypotetiskt) hellre ett VM-guld för Sverige.
Vore nice.

Speaking of svenska mästerskapsguld och folk från Dalarna. Dalmasen som TV4 hade med på länk efter U21-guldet och som var ostenhård djurgårdare är fortfarande ett av de finare ögonblicken jag beskådat i tv-sammanhang. Han var ju också lika stenhård Guidetti-beundrare om jag minns det hela rätt
Citera
2017-10-12, 10:21
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Vore nice.
J-O Waldner är uppväxt i Bredäng och bor i Johanneshov. Bara en med noll koll på Stockholms geografi kan tycka det är noterbart att han håller på Bajen i fotboll. Jonas Björkman är visserligen från Småland men varit Hammarbyare sen innan du föddes, han blev det på 80-talet och bor i Saltis. Vilken klubb de håller på i puckey, fäktning, pingis, tennis eller varpa är helt ointressant i denna tråd om supporterskap i Fotboll.

Angående huvudfrågan tar jag också hellre ett svenskt VM-guld före ett SM-guld, men det är helt utopiskt och kommer aldrig hända. Aningen mer realistiskt så tar jag hellre ett SM-guld än en svensk plats i en VM-semifinal och fjärdeplats.
Citera
2017-10-12, 16:32
Medlem
L-Y-Fs avatar
Citat:
Vore nice.
trist å köra den. men eftersom djurgården inte har särskilt goda konnotationer som kan locka till sig folk och är hopplöst efter antar jag att man får köra den här samtidigt som man inte bryr sig om publiksiffror (annorlunda lät det 2015 när det bara var en hajp. snälla, kan du inte säga att det är en hajp?) men måste håna bajens publik.
Citera
2017-10-12, 17:32
Bannlyst
Vi spelar i Champions League inom 3 år, heja dalkurd!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in