2017-10-08, 03:29
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Varför sitter landslagspublik och sjunger på bussarna hem från matchen. Kvalmatchen är slut, på bussen hem ska man sitta och ta det lugnt och vara tyst. Inte skräna.

Kan det inte bli någon sorts åldersgräns på 10 år till landskamper så alla som gör papperssvalor och slänger ner på plan stannar hemma? Sen slipper man alla som springer fram och tillbaka och ska köpa godis och dricka titt som tätt.
Fetmarkerade: Så brukar det va på supporterbussar, antar att du inte är ny i spelet så varför denna förvåning?

Jajajajaja, blev van efter 10 minuter fast vågen var väldigt fånig och som vanligt var läktarkulturen ett rent skämt. Kanske tre ramsor att välja mellan som redan är uttjatade vid det här laget. Får bara hoppas på att vi tar oss till Ryssland så blir det garanterat bättre på den fronten.

I övrigt undrar man varför bajenramsor sjöngs längs södra på Friends? Höll på i kanske 20 minuter vad jag hörde, själv satt man på vänstra sidan av västra som ett frågetecken och undra vad som pågick.
Citera
2017-10-08, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Fetmarkerade: Så brukar det va på supporterbussar, antar att du inte är ny i spelet så varför denna förvåning?

Jajajajaja, blev van efter 10 minuter fast vågen var väldigt fånig och som vanligt var läktarkulturen ett rent skämt. Kanske tre ramsor att välja mellan som redan är uttjatade vid det här laget. Får bara hoppas på att vi tar oss till Ryssland så blir det garanterat bättre på den fronten.

I övrigt undrar man varför bajenramsor sjöngs längs södra på Friends? Höll på i kanske 20 minuter vad jag hörde, själv satt man på vänstra sidan av västra som ett frågetecken och undra vad som pågick.

Detta var en buss för att köra folk till en landskamp anordnat av ett bussbolag. Sådana är inte supporterbussar. Supporterbussar är sådana som tillhör en fanklubb eller förening i mina ögon.

Bajenramsa var då?

Kul med publikrekord, men det var en stor lucka på övre etage snett till vänster från svenska klacken som först fylldes i närheten av halvtid, känns som förbundet såg till att fylla de platserna med folk de kunde hitta.
Citera
2017-10-08, 08:48
Medlem
Hakapelitas avatar
Bajenramsor på Friends? Det enda Arvika-Kevin vet.

Töntar.
Citera
2017-10-08, 09:55
Medlem
Citat:
Vad för ramsor sjöngs?
Citera
2017-10-08, 10:19
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Fetmarkerade

Citat:

Bajenramsa var då?

.

Citat:
Ursprungligen postat av Hakapelita
Bajenramsor på Friends? Det enda Arvika-Kevin vet.

Töntar.

Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Vad för ramsor sjöngs?

Var inte på plats, men enda Bajen-ramsan mig veterligen som körs av Sverige är Hjältarna från Söder/Mästarna från Sverige. I övrigt vet jag inte vilka ramsor som skulle kunna appliceras på Sverige (Var med och hoppa om du älskar Sverige? Sköna Sverige?)

Tack gode gud har vi varit besparade från att man använt Bajen-ramsor tidigare i Sverige-leden, men den tiden är kanske på väg mot sitt slut då...
Citera
2017-10-08, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Var inte på plats, men enda Bajen-ramsan mig veterligen som körs av Sverige är Hjältarna från Söder/Mästarna från Sverige. I övrigt vet jag inte vilka ramsor som skulle kunna appliceras på Sverige (Var med och hoppa om du älskar Sverige? Sköna Sverige?)

Tack gode gud har vi varit besparade från att man använt Bajen-ramsor tidigare i Sverige-leden, men den tiden är kanske på väg mot sitt slut då...

Spelar det roll vilka ramsor man använder och varifrån den kommer på landskampmatcher? Istället för att bilda klubbar för inbördes beundrar, varför går inte klackproffsen och försöker skapa stämning på en landskamp? Landet går alltid före.
Citera
2017-10-08, 11:58
Medlem
erikp121s avatar
Delade på stadion. Delade i livet.
Citera
2017-10-08, 12:15
Medlem
Citat:
Spelar det roll vilka ramsor man använder och varifrån den kommer på landskampmatcher? Istället för att bilda klubbar för inbördes beundrar, varför går inte klackproffsen och försöker skapa stämning på en landskamp? Landet går alltid före.
Enligt dig kanske. De flesta prioriterar klubblaget, så även jag.
Citera
2017-10-08, 12:37
Medlem
Citat:
Enligt dig kanske. De flesta prioriterar klubblaget, så även jag.

På en landskamp? Inte så konstigt att exakt hela Sverige skrattar åt Bajen.
Citera
2017-10-08, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YungSosa
På en landskamp? Inte så konstigt att exakt hela Sverige skrattar åt Bajen.
Nej pucko, varför skulle de göra det på en landskamp? Jag skrattar åt din usla läsförståelse.
Citera
2017-10-08, 12:56
Medlem
Citat:
Nej pucko, varför skulle de göra det på en landskamp? Jag skrattar åt din usla läsförståelse.

Nu sjöngs det ju mig veterligen Bajenramsor på landskampen. Moget med personangrepp
Citera
2017-10-08, 13:05
Medlem
simonvps avatar
Citat:

Är väl personliga preferenser som gäller. Jag vill särskilja mitt supporterskap för Bajen från det jag har för Sverige.

Tro mig, en gång i tiden brann jag lika mycket för Sverige som jag gjorde för Bajen, men tyvärr så har det avtagit betänkligt de senaste 8-9 åren i princip. Måste ha skett i samma veva som Hamrén blev coach och Zlatan gjorde landslaget till sitt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in