2017-10-10, 09:55
Medlem
Flying.Swines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Officiellt idag. Campos blir beskjuten 9:59 PM och skottlossningen börjar 10:05 PM. Hela jävla veckan har de sagt tvärtom. Herregud. Vad mer kommer de ändra på fram tills på fredag? Och det där med hissen och trappan är ju för fan patetiskt med tanke på att SWAT-styrkan var med på CBS 60 Minutes och sa att de bröt upp dörren i trappan medans de enligt Lombardo tog hissen till 32:an. De måste ta mig fan tro att folk är helt jävla blåsta i huvudet år 2017.

Varför frågar ingen reporter om bilden Alex Jones publicerade på ett "lik" är Paddock?
SWAT-styrkan? Det var två från hundpatrullen och två poliser till från två olika avdelningar. Inget SWAT där inte.
Citera
2017-10-10, 09:58
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Ja att han hade en hammare har man läst innan. Att han skulle slö sönder rutorna med den tycker inte jag låter rimligt för så dum är han väl inte då han vet att det är tjockt glas. Går mkt snabbare att skjuta.
Avslöjat sig snabbare? 1 sekund snabbare skulle jag säga vilket inte hade spelat någon roll. Eller tänker jag fel?

En tiondels sekund enligt de som tänker sig att SP drog i väg 800 skott/min. 😄
Citera
2017-10-10, 10:12
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Vet man att han slog sönder fönster eller sköt han sönder dom?
Är ju mer logiskt att han sköt sönder dom
Som några redan har hunnit skriva här strax ovan så låg det ju en hammare nedanför fönstret i sviten. Det tyder väl mest på att han slog sönder fönstret i det angränsande rummet först. Sedan är väl frågan hur han lyckades få till ”initialsprickan” i fönstret. Han kan ju ha skjutit ett skott i varje fönster och sedan slagit sönder sprickorna med hammaren. Vissa fönster är väldigt starka tills de får en spricka sedan förlorar de sin tålighet
Men det borde kanske ha uppmärksammats av någon annan hotellgäst även om rummen är lite ljudisolerade. Någonstans har jag sett uppgiften att SP klagade på ljudnivån i rummet under när de spelade musik där, vilket ju tyder på att rummen inte är så väldigt ljudisolerade. Han ska ju även ha klagat på musiken efter att de gästerna sänkte volymen. Två skott borde verkligen ha uppmärksammats av åtminstone NÅGON annan hotellgäst. Sedan tar det väl ytterligare en stund att slå sönder resterna av fönstren med hammaren
Har någon information om hur det ser ut på marken nedanför? Ligger det glassprickor där eller finns det en avsats eller utstickande ”ram” där sprickorna från fönstren har landat?
Senast redigerad av Mimur 2017-10-10 kl. 10:16.
Citera
2017-10-10, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flying.Swine
SWAT-styrkan? Det var två från hundpatrullen och två poliser till från två olika avdelningar. Inget SWAT där inte.

Ingen SWAT nej men dom lyckades hitta sprängmedel för att spränga upp dörren.. Kanske vanligt att hundpatruller har med sig lite sprängämnen i bakfickan?
Citera
2017-10-10, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Som några redan har hunnit skriva här strax ovan så låg det ju en hammare nedanför fönstret i sviten. Det tyder väl mest på att han slog sönder fönstret i det angränsande rummet först. Sedan är väl frågan hur han lyckades få till ”initialsprickan” i fönstret. Han kan ju ha skjutit ett skott i varje fönster och sedan slagit sönder sprickorna med hammaren.
Men det borde kanske ha uppmärksammats av någon annan hotellgäst även om rummen är lite ljudisolerade. Någonstans har jag sett uppgiften att SP klagade på ljudnivån i rummet under när de spelade musik där, vilket ju tyder på att rummen inte är så väldigt ljudisolerade. Han ska ju även ha klagat på musiken efter att de gästerna sänkte volymen. Två skott borde verkligen ha uppmärksammats av åtminstone NÅGON annan hotellgäst. Sedan tar det väl ytterligare en stund att slå sönder resterna av fönstren med hammaren
Har någon information om hur det ser ut på marken nedanför? Ligger det glassprickor där eller finns det en avsats eller utstickande ”ram” där sprickorna från fönstren har landat?

Själv tycker jag inte det tyder på något alls att han hade en hammare där. Mkt lättare att dra iväg 7-8 skott på en sekund och få till ett stort hål som man kan se på bilderna på utsidan. Även om folk hör att han börjat skjuta så vad spelar det för roll här? Han har redan börjat med det han gör då vet han säkert att folk uppmärksammat vad som sker. Det borde man redan gjort när han sköt vakten.
Även jag har läst att han klagat på ljudnivån från grannar.
Citera
2017-10-10, 10:31
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Själv tycker jag inte det tyder på något alls att han hade en hammare där. Mkt lättare att dra iväg 7-8 skott på en sekund och få till ett stort hål som man kan se på bilderna på utsidan. Även om folk hör att han börjat skjuta så vad spelar det för roll här? Han har redan börjat med det han gör då vet han säkert att folk uppmärksammat vad som sker. Det borde man redan gjort när han sköt vakten.
Även jag har läst att han klagat på ljudnivån från grannar.
Ja, OM det allra första skottet han avlossade var mot vakten så fanns det ju ingen anledning att vara lite försiktig med några fler skott i rummet/sviten. Efter skottet mot vakten kanske han sköt sönder fönstret i ”sovrummet”, såg att det inte var en bra vinkel för att skjuta mot konserten, gick in i sviten och sköt sönder det fönstret och fortsatte att skjuta mot konserten därifrån
Allt inom loppet av ca fem minuter
Citera
2017-10-10, 10:35
Medlem
TCGIs avatar
Citat:
Ja att han hade en hammare har man läst innan. Att han skulle slö sönder rutorna med den tycker inte jag låter rimligt för så dum är han väl inte då han vet att det är tjockt glas. Går mkt snabbare att skjuta.
Avslöjat sig snabbare? 1 sekund snabbare skulle jag säga vilket inte hade spelat någon roll. Eller tänker jag fel?

Med hammare: https://www.youtube.com/watch?v=x_CiLZY-HGw&t=0m8s
Citera
2017-10-10, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Som några redan har hunnit skriva här strax ovan så låg det ju en hammare nedanför fönstret i sviten. Det tyder väl mest på att han slog sönder fönstret i det angränsande rummet först. Sedan är väl frågan hur han lyckades få till ”initialsprickan” i fönstret. Han kan ju ha skjutit ett skott i varje fönster och sedan slagit sönder sprickorna med hammaren. Vissa fönster är väldigt starka tills de får en spricka sedan förlorar de sin tålighet

För det första säger jag bara, använd Google maps. Då ser du tydligt att det finns ett utskjutande tak eller en terrass under fönstret. Det är alltså inte gata nedanför. Det som man kan tycka är lite märkligt är att man inte har sett någon bild på detta. Rimligen borde det ligga en hel del glassplitter där och kanske en och annan patronhylsa. Någon hotellgäst borde ha fotograferat detta. Dessutom måste det ju ha låtit en hel del när stora glasrutor föll ner i betongen från 32:a våningen. Folk som stod vid entrén borde ha reagerat på detta.

https://www.google.se/maps/place/Las+Vegas,+NV,+USA/@36.0925497,-115.1736127,132a,35y,270h,39.25t/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x80beb782a4f57dd1:0x3accd 5e6d5b379a3!8m2!3d36.1699412!4d-115.1398296?hl=en
Citera
2017-10-10, 10:39
Medlem
Det är väl väldigt ovanligt att nåt sånt här sker utan att förövaren lämnar förklaringar på sina handlingar?

Kan det vara så att motivet mörkas av polisen? Jag menar dom kanske ändrat strategi för att inte låta terrorister bli martyrer för sin sak?
Citera
2017-10-10, 10:49
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
För det första säger jag bara, använd Google maps. Då ser du tydligt att det finns ett utskjutande tak eller en terrass under fönstret. Det är alltså inte gata nedanför. Det som man kan tycka är lite märkligt är att man inte har sett någon bild på detta. Rimligen borde det ligga en hel del glassplitter där och kanske en och annan patronhylsa. Någon hotellgäst borde ha fotograferat detta. Dessutom måste det ju ha låtit en hel del när stora glasrutor föll ner i betongen från 32:a våningen. Folk som stod vid entrén borde ha reagerat på detta.

https://www.google.se/maps/place/Las+Vegas,+NV,+USA/@36.0925497,-115.1736127,132a,35y,270h,39.25t/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x80beb782a4f57dd1:0x3accd 5e6d5b379a3!8m2!3d36.1699412!4d-115.1398296?hl=en
Ok, det var ju en bra bild. Tack! Jag är också lite förvånad att det inte synts till några bilder på detta och även om splittren inte träffade någon så borde andra gäster, personal, taxichaufförer eller någon annan ha uppmärksammat att det faller stora, tjocka glasrutor ungefär 60 meter ner i taket ovanför dem. Klockan 10 på kvällen borde det ju vara mycket folk i rörelse däromkring
Citera
2017-10-10, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Det är väl väldigt ovanligt att nåt sånt här sker utan att förövaren lämnar förklaringar på sina handlingar?

Kan det vara så att motivet mörkas av polisen? Jag menar dom kanske ändrat strategi för att inte låta terrorister bli martyrer för sin sak?

Jag har en teori om motivet. Det finns faktiskt ett liknande fall i Sverige i år. Noppe som hoppade i vattnet i vintras.

Deras liv har vissa likheter. Båda hade varit gifta flera gånger, båda var barnlösa, båda hade pengar, båda var ute i svängen, båda tog sitt liv utan att lämna avskedsbrev och båda var i sextioårsåldern.

Jag tror att det stora problemet här är ofrivillig barnlöshet. Det finns människor som inte vill ha barn och väljer bort det, men om man har velat ha barn, men det ändå inte har blivit något trots flera äktenskap, så kan det bli jobbigt. Man börjar känna sig lite misslyckad och livet känns meningslöst när man kommer upp i åren och man tror att tåget har gått.

Jag tror Paddock använde spelandet som ett surrogat. Som ett sätt att fly från verkligheten. Han kunde sitta framför sina videopoker i 14 timmar i sträck. Han tryckte ner sina känslor och visade inget, men frun har sagt att han kunde ligga i sängen och ropa "oh my god". Det var något inom honom som inte var bra. Han försökte fylla sitt liv med andra intressen som flygning och han hade ett stort vapenintresse, men tomheten fanns ändå inom honom. Han hade inte förmågan att tala om känslor utan höll allt inom sig.

Jag tror att de sista åren började han må allt sämre och började knapra tabletter. Men allt spelande och hans undertryckta känslor tillsammans med tabletterna ledde till slut till att han började bli psykotisk. Han började höra röster och blev hatisk mot allt och alla.

Till slut bestämde han sig för att begå självmord. Men det är ju svårt att ta det steget. Genom ett utvidgat självmord så blir det enklare. Det finns ingen återvändo och man tvingar sig själv att göra det.
Citera
2017-10-10, 12:37
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mycketsmart
Jag vill inte låta som en som bara sväljer allt media säger nu men den videon som postades här i tråden som hade en analys missar det mest sannolika.
Mördaren sköt från en bit inifrån lägenheten... Och sedan gick han till andra fönstret...

Att ingen tog upp det i kommentarerna på jewtuben skrämmer mig

Jag har tagit upp den möjligheten för ett par dagar sedan. Man måste dock först förstå att 32 våningar upp med en vinkel ner mot festivalpubliken blir väldigt brant. Backar du in endast en meter från kanten så försvinner de flesta ur skottfältet, pipan pekar då i golvet. Speciellt om du ligger på mage med ett stativ monterat på vapnet. Gör ett test själv hemma om du bor i en lägenhet åtminstone 4-5 våningar upp. Välj ut ett mål som du ser nedanför från fönstret. Du får försöka föreställa dig att din vägg under fönstret är glas som på hotellet. Backa sedan in en meter och se ifall en påhittad pipa pekar ner mot målet. Ta sen vinkeln gånger 5-6 så att du teoretiskt är uppe på en våning runt 30-32. Svara sen dig själv på frågan om det är rimligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Flying.Swine

Inte SWAT i ren bemärkelse som Instatsstyrkan utan SWAT i det här fallet som polisen och MSM själva valt att benämna den grupp på 5 personer som bröt upp barrikaden i trappan mellan våning 31 och 32 och som pratat ut i CBS 60 Minutes i helgen. I den här tråden kör vi ju med "officiella" termer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in