2017-10-10, 06:53
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D-Reign
En Amerikansk Breivik från Vänsterkanten (möjligen Islamist - som om underkategorin är intressant!) - ok, move along..

Killen gjorde en Grej av att inte berätta. Det är väl vad vi kommer minnas honom för. Så när du säger 'bevis' menar du något tårdrypande känsloladdat facebookinlägg ifrån gärningsmannen..?

*Vad var målet? - Alltså bokstavligt talat vad var målen. Individerna.
**Vilka samhällskrafter tjänar på 'själva händelsen'.

*Trump heartland.
**Det bästa som hänt den Amerikanska vänstern sedan Trump vann valet.

Så det handlar, med överväldigande sannolikhet, om en blekfet loser (och mattesnille!) som tittade på för mycket SNL och flippade.

Men ISIS är kluriga, så om de säger att 'de gjorde Det' så får man räkna in det också - även om det är aningen överflödigt eftersom 'vänsterextrem' och 'Islamistisk' terrorism är två sidor av samma mynt.
Kasst skit som måste utrotas.

Men visst, du har rätt i att vi kan hålla öppet för idén om den fullständigt förvirrade, och ändå relativt effektiva, massmördaren. Det blir inte i procent, utan i promille, men för all del - man ska inte uttrycka sig som pöbeln på twitter..
Så ditt påstående om "från vänsterkanten" var alltså bara skitsnack. Vet du vad, det ante mig.
Citera
2017-10-10, 06:57
Medlem
Monday (10/9) Briefing on Mass Shooting Incident

https://www.youtube.com/watch?v=HkOdPK0Qgv8
Citera
2017-10-10, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det man grubblar på nu är ju vad swat-teamet då ägnade sig åt medan SP sköt och fr.a. timmen efter han slutade....?

Antingen då tog det tid innan dom samlat sig eller så var dom rädda att gå in.
Citera
2017-10-10, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Jag tycker det är konstigt att det inte framkommit någonting alls om att han kanske skulle haft en medbrottsling i skjutningen, en person som inte dök upp? Det fanns ju omotiverat många vapen, men om han skulle haft en medbrottsling som inte dök upp så verkar det ju inte lika onödigt många vapen(förvisso onödigt många hur som helst). Med tanke på att det var två trasiga fönster så kanske de skulle valt vars ett fönster att skjuta ifrån. Det verkar ju rätt så omständigt att slå sönder ett sådant fönster annars. Denna sortens fönster är väl inte helt lätta att slå sönder?
Vad jag har sett så har han väl utmärkt sig för att vara lite av en ensamvarg, men det jag sett så verkar polisen så kategoriskt säker på att det inte tror det skulle funnits någon medbrottsling så man nästan blir lite misstänksam...

Slå sönder???????????
Citera
2017-10-10, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Antingen då tog det tid innan dom samlat sig eller så var dom rädda att gå in.

De skramlade ihop SWAT-teams har det framkommit någonstans. Har för mig att de satte ihop tre stycken. Lyssnar man på polisradion så var det stor förvirring ganska länge om varifrån eldgivningen kom. Andra hotell figurerade och de ringde runt för att kolla. Paddock hade blockerat i alla fall en dörr och jag tror att de tog så småningom hissen. Kan tänka mig att polisen funderade ett tag om Paddock hade gillrat en fälla så att då de kom ut från hissen skulle de blivit nedmejade. Har för mig att de gick in då skjutandet hade upphört.
Citera
2017-10-10, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
De skramlade ihop SWAT-teams har det framkommit någonstans. Har för mig att de satte ihop tre stycken. Lyssnar man på polisradion så var det stor förvirring ganska länge om varifrån eldgivningen kom. Andra hotell figurerade och de ringde runt för att kolla. Paddock hade blockerat i alla fall en dörr och jag tror att de tog så småningom hissen. Kan tänka mig att polisen funderade ett tag om Paddock hade gillrat en fälla så att då de kom ut från hissen skulle de blivit nedmejade. Har för mig att de gick in då skjutandet hade upphört.

Något sådant har jag oxå fått för mig. Men tycker mig höra att dom visste vart skotten kom ifrån men att man även trodde att det kom från andra hotell oxå,
Citera
2017-10-10, 08:45
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Slå sönder???????????
Din fråga kunde ju varit bättre formulerad, men jag antar att du försökte kompensera det med några extra frågetecken....
Ett fönster slogs väl sönder i sviten och ett i det intilliggande hotellrummet eller har missat något?
Citera
2017-10-10, 08:50
Medlem
Citat:
Din fråga kunde ju varit bättre formulerad, men jag antar att du försökte kompensera det med några extra frågetecken....
Ett fönster slogs väl sönder i sviten och ett i det intilliggande hotellrummet eller har missat något?

Vet man att han slog sönder fönster eller sköt han sönder dom?
Är ju mer logiskt att han sköt sönder dom
Citera
2017-10-10, 08:54
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Vet man att han slog sönder fönster eller sköt han sönder dom?
Är ju mer logiskt att han sköt sönder dom

Han hade en hammare bredvid ena fönstret. Så gissningen har varit att han slog sönder dom. Skulle han börja skjuta tidigare, vilket han nu ändå kanske gjort, skulle han avslöjat sig själv snabbare.
Citera
2017-10-10, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Han hade en hammare bredvid ena fönstret. Så gissningen har varit att han slog sönder dom. Skulle han börja skjuta tidigare, vilket han nu ändå kanske gjort, skulle han avslöjat sig själv snabbare.

Ja att han hade en hammare har man läst innan. Att han skulle slö sönder rutorna med den tycker inte jag låter rimligt för så dum är han väl inte då han vet att det är tjockt glas. Går mkt snabbare att skjuta.
Avslöjat sig snabbare? 1 sekund snabbare skulle jag säga vilket inte hade spelat någon roll. Eller tänker jag fel?
Citera
2017-10-10, 09:05
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ja att han hade en hammare har man läst innan. Att han skulle slö sönder rutorna med den tycker inte jag låter rimligt för så dum är han väl inte då han vet att det är tjockt glas. Går mkt snabbare att skjuta.
Avslöjat sig snabbare? 1 sekund snabbare skulle jag säga vilket inte hade spelat någon roll. Eller tänker jag fel?
Jag tror också att han sköt sönder fönsterna men använde hammaren för att rensa bort bitar som fortfarande var i vägen. Att försöka krossa ett centimetertjockt skyddsglas med en hammare verkar inte enkelt.
Citera
2017-10-10, 09:22
Medlem
Citat:
Jag tycker det är konstigt att det inte framkommit någonting alls om att han kanske skulle haft en medbrottsling i skjutningen, en person som inte dök upp?

Polisen har inte hittat något som tyder på att det finns "second shooter". De har kollat över 200 tillfällen då Paddock rest i Las Vegas och han har inte haft med sig någon. Det säger polischefen på senaste presskonferensen.

Ungefär 2:00.

https://www.youtube.com/watch?v=HkOdPK0Qgv8
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in