Citat:
Ursprungligen postat av
TheMuffinMan
Vet att detta inte går att svara på, men eftersöker lite tips iaf!..
Jag och min sambo bor just nu i en hyresrätt men vill köpa hus. Inga barn ännu men börjar bli dags. Dock så börjar jag fundera på om det är så "smart" just nu. Vi kan egentligen utan problem bo kvar där vi bor just nu, även om vi skulle få barn. I något år. Men är det värt att vänta på att eventuell bubbla ska spricka inom en viss tid? Tanken är ju såklart att hitta i ett hus vi vill bo i länge, men man vet ju aldrig. Då vi inte haft hus innan så kanske man upptäcker att huset man köper inte är det men vill ha. Hoppas ni förstår vad jag menar och om någon kan tips till våra funderingar.
Mvh
Såhär tänker jag: behöver man köpa/flytta så gör man det oavsett marknad, det finns folk som gått de senaste 5 åren och väntat in en nedgång som ännu inte kommit.
DOCK, i nuvarande läge hade jag nog avvaktat nåt år eller så! Känns som att marknaden står o väger nu och mer upp är inte sannolikt.
Även om ni skaffar barn så är det inte förrän dom kommer upp i treårsåldern som dom kan röra sig sjölva i ett hus och trädgård.