Citat:
Ursprungligen postat av
Jarnnian
Nja, jag börjar undra om det verkligen finns någon koppling mellan EG och offren även om jag haft den tron tidigare.
Nuvarande åklagare Westin yttrade sig i Corren för ett tag sedan angående kopplingen.
Citat: - "Men man kan väl för all del dra slutsatsen utifrån hur lång tid det tog mellan brottet och gripandet att det inte har funnits några yttre, uppenbara kopplingar i varje fall. Det är en logisk slutsats."
Denna kommentar får mig att tro att detta är en galning eller en psyksjuk persons verk och inte någon naturlig koppling. Frågan är bara var och hur de stött ihop (för att han bara rent random valt detta hus tror jag inte på) och vad gjorde EG i Mantorp eller med omnejd denna dag?
Det vi vet är att fanskapet har gjort det men varför?..
Som åklagaren citeras så finns det inte några uppenbara kopplingar. Men han visste vilka det var, helt klart.
Kan själv räkna upp många hushåll där det bor förmögna personer, det kan säkert du med, utan några kopplingar till mig själv. Att sedan rånmörda dessa är helt absurt.
Att sedan Tjocksvanen åker ända till Mantorp för att råna är märkligt. Han borde känna till lämpliga rånoffer inom närmare avstånd.
Citat:
Ursprungligen postat av
April62
Isolering?
Han sitter häktad med restriktioner. Mer isolerad kan han inte bli.
Någon mall för antalet förhör finns inte. Det sker när de vill ha något bekräftat från MGM:s sida.
En häktning är också till för att hålla en MGM borta från banan så att inte utredningen påverkas.
Tänker mer på om de låter honom sitta och svettas flera dagar mellan förhören, för att sedan ha ett enda långt förhör.