2017-10-10, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Isolering?
Han sitter häktad med restriktioner. Mer isolerad kan han inte bli.

Det innebär att han inte får ta emot besök? Kolla på tv? Läsa kvällstidningar osv eller?
Citera
2017-10-10, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av expoace
Det innebär att han inte får ta emot besök? Kolla på tv? Läsa kvällstidningar osv eller?
Besök KAN han kanske få ta emot men bara med häktespersonal närvarande. Nog om detta. Jag tror fullt och fast att MGM inte varit ensam om detta utan det finns 1 person därute som går och väntar på att bli hämtad vilken dag som helst. Tror också att denna någon har förberett sig på att ett långt fängelsestraff kommer att komma. Kan vi hitta ngn sådan i MGM:s vänkrets....då har vi något att diskutera härinne. Och du som var med!! Visst läser du och kanske kommenterar du ibland också kanske?? Men mest tror jag du vill se hur mkt som alla lyckas gräva fram för att i viss mån försöka sopa bort spåren.... Men det är nog svårt.

TICK TACK TICK TACK
Citera
2017-10-10, 08:43
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarnnian
Nja, jag börjar undra om det verkligen finns någon koppling mellan EG och offren även om jag haft den tron tidigare.

Nuvarande åklagare Westin yttrade sig i Corren för ett tag sedan angående kopplingen.

Citat: - "Men man kan väl för all del dra slutsatsen utifrån hur lång tid det tog mellan brottet och gripandet att det inte har funnits några yttre, uppenbara kopplingar i varje fall. Det är en logisk slutsats."

Denna kommentar får mig att tro att detta är en galning eller en psyksjuk persons verk och inte någon naturlig koppling. Frågan är bara var och hur de stött ihop (för att han bara rent random valt detta hus tror jag inte på) och vad gjorde EG i Mantorp eller med omnejd denna dag?

Det vi vet är att fanskapet har gjort det men varför?..
Som åklagaren citeras så finns det inte några uppenbara kopplingar. Men han visste vilka det var, helt klart.

Kan själv räkna upp många hushåll där det bor förmögna personer, det kan säkert du med, utan några kopplingar till mig själv. Att sedan rånmörda dessa är helt absurt.

Att sedan Tjocksvanen åker ända till Mantorp för att råna är märkligt. Han borde känna till lämpliga rånoffer inom närmare avstånd.

Citat:
Ursprungligen postat av April62
Isolering?
Han sitter häktad med restriktioner. Mer isolerad kan han inte bli.

Någon mall för antalet förhör finns inte. Det sker när de vill ha något bekräftat från MGM:s sida.
En häktning är också till för att hålla en MGM borta från banan så att inte utredningen påverkas.
Tänker mer på om de låter honom sitta och svettas flera dagar mellan förhören, för att sedan ha ett enda långt förhör.
Citera
2017-10-10, 08:50
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
hoppas det inte är skäl till mord men du har en poäng. Vi behöver mycket mer om Lekanders. Där ligger nog knuten
Sitter själv på en del info om denna kvinna, som jag fått via pm från en annan användare. Inget jag kommer gå ut med dock eftersom jag håller mitt ord.

Tror också att knuten kan ligga inom familjen. Har alltid misstänkt det och misstänker det fortfarande.
Citera
2017-10-10, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Kan det vara så, att polisen mörkar något rejält här? Med tanke på den ytterst knappa och ibland även luddiga informationen, tänker jag. De kanske har järnkoll på några ytterligare misstänkta, men vill inte avslöja sig för att kunna vänta in misstag från dessa i lugn och ro.
Lite väl konspiratoriskt kanske, men vad fan:

TICK TACK TICK TACK

Så kan det absolut vara, det är inget ovanligt. Absolut inte konspiratoriskt!
Citera
2017-10-10, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Tänker mer på om de låter honom sitta och svettas flera dagar mellan förhören, för att sedan ha ett enda långt förhör.
Nej man jobbar inte så. I ett häktat ärende arbetar man så snabbt man bara kan och håller de förhör man behöver hålla så snart man kan. Häktade ärenden har alltid högsta prioritet, eftersom det är ett kraftfullt tvångsmedel att hålla någon inlåst med fulla restriktioner. Det ska inte pågå längre än absolut nödvändigt. Så, nej, man väntar inte med att hålla förhör. De hålls i den raskaste takten som är möjlig med tanke på omständigheterna. Sedan kan det ju ändå gå lång tid mellan förhören, men det kan t.ex. bero på att ett tidigare förhör har gett uppgifter som kräver att man söker upp och hör vittnen eller andra misstänkta om vissa omständigheter innan man har anledning att höra den häktade igen. Ja, ni fattar...
Citera
2017-10-10, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av expoace
Ja det stämmer. I vissa undantag kan besök av närstående tillåtas, men då under övervakning av polis.
Citera
2017-10-10, 10:09
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squonker
Nej man jobbar inte så. I ett häktat ärende arbetar man så snabbt man bara kan och håller de förhör man behöver hålla så snart man kan. Häktade ärenden har alltid högsta prioritet, eftersom det är ett kraftfullt tvångsmedel att hålla någon inlåst med fulla restriktioner. Det ska inte pågå längre än absolut nödvändigt. Så, nej, man väntar inte med att hålla förhör. De hålls i den raskaste takten som är möjlig med tanke på omständigheterna. Sedan kan det ju ändå gå lång tid mellan förhören, men det kan t.ex. bero på att ett tidigare förhör har gett uppgifter som kräver att man söker upp och hör vittnen eller andra misstänkta om vissa omständigheter innan man har anledning att höra den häktade igen. Ja, ni fattar...
Officiellt går det till så, ja. Tror själv att polisen använder alla knep de kan för att han ska prata eller erkänna.

Sverige har för övrigt blivit kritiserade av Amnesty (tror jag det var) för dåliga förhållanden i svenska häkten.
Citera
2017-10-10, 12:01
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
hoppas det inte är skäl till mord men du har en poäng. Vi behöver mycket mer om Lekanders. Där ligger nog knuten

Det är lite naivt eller oödmjukt att ge sig i bråk om saker på nätet under eget namn och bild. Lätt att någon sitter och retar upp sig och lägger saker på sitt lilla minne.
Citera
2017-10-10, 12:15
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Sitter själv på en del info om denna kvinna, som jag fått via pm från en annan användare. Inget jag kommer gå ut med dock eftersom jag håller mitt ord.

Tror också att knuten kan ligga inom familjen. Har alltid misstänkt det och misstänker det fortfarande.

Var det du som antydde att det fanns fler uppgifter på fejan/nätet om lekanderbarnens åtaganden på söndagen? Så att det i princip gick att förvänta sig av en GM att paret inte skulle få besök av barn/barnbarn och man kunde husera fritt?

Är det känt var övriga barn höll till? Det är en son och två döttrar (med CL), va?

Jag kan tycka det är skumt annars att GM tar för givet att ingen försöker nå dem. Det hela kan ju ha varit över på en halvtimme, men saker tyder ju ändå på att det var mer utdraget.

Sen att sätta huset under vatten för att dölja DNA-spår (om det nu skedde) är väl inget som en anhörig GM gör kanske.
Citera
2017-10-10, 12:20
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squonker
Så kan det absolut vara, det är inget ovanligt. Absolut inte konspiratoriskt!

Det verkar som om de försökt dumpa marknaden för omlackering av mintgröna amerikanare i alla fall... 😄

Och sen gått på motorträff...
Citera
2017-10-10, 12:36
Medlem
smokeonthewaters avatar
WT med mintgrön jänkare.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10154773661063831&set=pcb.101547736 61323831&type=3&theater
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in