Citat:
Ursprungligen postat av
Jarnnian
Nja, jag börjar undra om det verkligen finns någon koppling mellan EG och offren även om jag haft den tron tidigare.
Nuvarande åklagare Westin yttrade sig i Corren för ett tag sedan angående kopplingen.
Citat: - "Men man kan väl för all del dra slutsatsen utifrån hur lång tid det tog mellan brottet och gripandet att det inte har funnits några yttre, uppenbara kopplingar i varje fall. Det är en logisk slutsats."
Denna kommentar får mig att tro att detta är en galning eller en psyksjuk persons verk och inte någon naturlig koppling. Frågan är bara var och hur de stött ihop (för att han bara rent random valt detta hus tror jag inte på) och vad gjorde EG i Mantorp eller med omnejd denna dag?
Det vi vet är att fanskapet har gjort det men varför?..
Intressant. Min magkänsla för vad den är värd vill ha det till att EG är där för pengar eller kapitalvaror, inte mördandet per se. Han kan vara lejd för rån eller nån form av hot eller hämnd (mindre än mord), betald för att agera andreman i ett inbrott eller stöldturné, eller fått ett rån som uppdrag för att kompensera en skuld.
Han har inte själv sökt upp dem för att få nöjet att slå ihjäl dem.
Om det stämmer att det skett på söndag e.m. och dottern CL (och ev. övriga av barnen) är upptagen/na med handbollsarrangemang eller arbete el. dylikt, som förannonseras på nätet, så ligger rimligen kopplingen där någonstans. En tidigare handbollsspelare, en pojkvän till en sådan, en i skolan/ grannskapet, någon son till en mammas väninna/bekant?
Möjligen en mobbinghistorik? Eller ngn konfrontation på nätet eller ngnstans?
Jag tror inte EG är ett psykfall i någon djupare bemärkelse. Men han kan förstås ha spårat ur. Och jag kan ha fel.