2017-10-09, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rolemodel
Se till er själva. Känner ni någon som handlar/har handlat på HM senaste åren?

Ja, typ varje barnfamilj i min omgivning.
Jag är övertygad om att när det blir sämre ekonomiska tider kommer folk köpa alla sina billiga kläder på HM igen.
Citera
2017-10-09, 13:10
Medlem
Glock18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Synology
Om ni går in på H&Ms hemsida för att shoppa, tycker ni den håller måttet?
1. Ingen gratisfrakt. Detta får du hos de flesta "bra" onlinebutiker, så HM går helt bort redan här.

2. Seg frakt. De andra "bra" onlinebutiker utklassar HM på detta.

3. Ruttet utbud. Priserna är ju helt okej, men kläderna ser så otroligt billiga ut (i grabb-segmentet, dock tror jag de har bättre utbud för tjejer).

4. Rutten marknadsföring. Existerar knappt några reor/utförsäljningar eller incitament för att man ska bli triggad att vilja shoppa, vilket det finns överflöd av hos andra onlinebutiker.
Och då menar jag inte att de ska rea ut allt och gå back, utan mer att skapa "hype" och locka köpare.

Disclaimer: dock var det ca 1 år sen jag handlade online hos HM, och jag planerar inte att återkomma.
Citera
2017-10-09, 14:25
Medlem
Handlade där för några månader sedan och det var gratis frakt över 500kr. Billigt och bra, förväntar mig inte mer än så.
Citera
2017-10-10, 04:52
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glock18
1. Ingen gratisfrakt. Detta får du hos de flesta "bra" onlinebutiker, så HM går helt bort redan här.

3. Ruttet utbud. Priserna är ju helt okej, men kläderna ser så otroligt billiga ut (i grabb-segmentet, dock tror jag de har bättre utbud för tjejer).

4. Rutten marknadsföring. Existerar knappt några reor/utförsäljningar eller incitament för att man ska bli triggad att vilja shoppa, vilket det finns överflöd av hos andra onlinebutiker.
Och då menar jag inte att de ska rea ut allt och gå back, utan mer att skapa "hype" och locka köpare.

Disclaimer: dock var det ca 1 år sen jag handlade online hos HM, och jag planerar inte att återkomma.
Jag får "rea-mail" från HM precis som från Zalanda och Boozt, och precis som från Intersport, Stadium och XXL. Om du inte anmält dig för utskick...ja då är det kanske inte det är så konstigt att du inte får några erbjudanden...
Citera
2017-10-10, 04:57
Medlem
HM.s aktie har bara en väg att gå...det är NED NED NED....Konkurrensen kommer vara total inom deras affärs-segment...Internet och AI är det som gäller...Att EXPANDERA med FYSISKA BUTIKER är ett DÖDS-RECEPT...Riktkurs 175 kr inom en månad...50 kr inom 4 år...Allvarligt...Finns inte en chans i helvetet att de kan bibehålla sin marknad.
Senast redigerad av sehba106 2017-10-10 kl. 05:00.
Citera
2017-10-10, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glock18

Är av liknande uppfattning. Ett jätteproblem i min mening. Och fysiska butiker så är Zara senaste 5 åren sjukt mycket bättre än H&M.
Citera
2017-10-10, 08:13
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dajmglassen
Ja, typ varje barnfamilj i min omgivning.
Jag är övertygad om att när det blir sämre ekonomiska tider kommer folk köpa alla sina billiga kläder på HM igen.

Det var faktiskt en rätt bra och intressant input, generellt känns det som att svensson har mycket "fria pengar" nu historiskt sätt. Höj låneräntorna lite, lite nya "miljöskatter" som ökar på priset på drivmedel och resor så känner helt plötsligt folk att H&M känns mer attraktivt jämfört med de dyrare varianterna.
Citera
2017-10-10, 08:14
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sehba106
HM.s aktie har bara en väg att gå...det är NED NED NED....Konkurrensen kommer vara total inom deras affärs-segment...Internet och AI är det som gäller...Att EXPANDERA med FYSISKA BUTIKER är ett DÖDS-RECEPT...Riktkurs 175 kr inom en månad...50 kr inom 4 år...Allvarligt...Finns inte en chans i helvetet att de kan bibehålla sin marknad.

Du får tänka på att det är stora delar av världen fysiska butiker är det enda tänkbara.
Citera
2017-10-10, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Du får tänka på att det är stora delar av världen fysiska butiker är det enda tänkbara.
Jag har varit i stora delar av världen bl.a Asien och sett HoM butiker så öde,utan en människa , fler säljare än kunder, granne med tusentals andra butiker som säljer kläder....NEJ ! med 100 % säkerhet...DE ÄR KÖRDA...Stefan Persson är inte vid sina sunda hjärncellers normalnivå när han fortsätter investera i detta ...Det måste vara nostalgi och drömmar om att framtiden fortfarande är deras...Trots att en normal analytiker utan tvekan kan se att HoM har kraftiga problem som kommer framöver...ALLA seriösa utredningar som gjorts pekar på att internet kraftigt tar över marknaden vad gäller kläder, samt att ett enskilt företag på nätet har mycket små möjligheter att bli dominerande..

. Dessutom i de delarna av världen är prisbilden en helt annan...HoM:s affärside´är ju att sy plagget i typ Bangladesh för 5 kr och sälja det i Stockholm,Oslo,Köpenhamn m-fl för 99 kr...
Senast redigerad av sehba106 2017-10-10 kl. 08:29.
Citera
2017-10-10, 08:26
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Jag har varit i stora delar av världen bl.a Asien och sett HoM butiker så öde,utan en människa , fler säljare än kunder, granne med tusentals andra butiker som säljer kläder....NEJ ! med 100 % säkerhet...DE ÄR KÖRDA...Stefan Persson är inte vid sina sunda hjärncellers normalnivå när han fortsätter investera i detta ...Det måste vara nostalgi och drömmar om att framtiden fortfarande är deras...Trots att en normal analytiker utan tvekan kan se att HoM har kraftiga problem som kommer framöver...ALLA seriösa utredningar som gjorts pekar på att internet kraftigt tar över marknaden vad gäller kläder, samt att ett enskilt företag på nätet har mycket små möjligheter att bli dominerande...

Rätt stor skillnad på Asien och Asien, var har du varit? Jag har varit där själv och det är rätt stor skillnad på t ex Kina och Singapore. Men javisst, jag håller med dig att fysiska butiker är kasst men är dock bara övertygad om det för västvärlden.
Citera
2017-10-10, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Rätt stor skillnad på Asien och Asien, var har du varit? Jag har varit där själv och det är rätt stor skillnad på t ex Kina och Singapore. Men javisst, jag håller med dig att fysiska butiker är kasst men är dock bara övertygad om det för västvärlden.
Priset du kan ta ut för en kläd-persedel i ett underutvecklat land är inte i närheten av det pris du kan ta ut i ett utvecklat, rikt land.. Deras affärside´som varit så lyckad är ju...sy plagget i Bangladesh där lönerna är nästan noll...sälj det i Stockholm där folk har för mycket pengar och dessutom tror att t-shirten för 99 SEK är ett fynd fast den bara kostade 5 SEK att tillverka..
Citera
2017-10-10, 08:36
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Priset du kan ta ut för en kläd-persedel i ett underutvecklat land är inte i närheten av det pris du kan ta ut i ett utvecklat, rikt land.. Deras affärside´som varit så lyckad är ju...sy plagget i Bangladesh där lönerna är nästan noll...sälj det i Stockholm där folk har för mycket pengar och dessutom tror att t-shirten för 99 SEK är ett fynd fast den bara kostade 5 SEK att tillverka..

Omsättningen är en nyckel för alla andra företag, du svarade dock inte på frågan jag ställde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in