2017-09-28, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linkebodabo
Raggarbilen sågs där på lördagen, inte söndagen..
Just lördagen har det rapporterats om fler vittnesmål kring BO och deras bostad, men typ inget har framkommit vad gäller söndagen.

Tycker absolut det känns som man rekat på lördagen. Gömt bilen på söndagen och utfört gärningarna.
Tror inte att det finns nått hämndmotiv, mer en sadistik kumpan. Vill gärna veta mer om VL. Någon som känner EG borde ju veta vem VL är också, berätta!
Citera
2017-09-28, 10:05
Medlem
Läste tidigare att det kommunala vattnet skulle varit avstängt en kortare tid under söndagen. Stämmer detta?
Då kan ju den logiska förklaringen va så enkel att medans vattnet varit avstängt har man försökt tvätta av sig och det kom då inget vatten man testar där på i lite panik en annan kran och sedan en annan och så vidare. Sedan stängdes aldrig kranarna igen utan när kommunen sedan satte på vatten matningen igen så började det flöda fritt i huset.
Men kan någon bekräfta om vattnet varit avstängt under dagen? Vilken tid va det avstängt? Tiden vattnet va avstängt = den tiden som GM ville tvätta sig....
Citera
2017-09-28, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
De rimligaste anledningarna till att låta vatten flöda är antingen att störa ut ljud, eller ge en förklaring åt besökare varför ingen kommer och öppnar, fast allt talar för att någon är hemma.
/---text---/

Har det kommunala vattnet varit avstängt en stund på söndagseftermiddagen?

Om man vill tvätta sig, och det inte kommer något vatten ur kranen, så kan man glömma vrida tillbaka kranen. Senare släpps vattnet på igen, och man har kanske, under tiden, lämnat huset med vattenkranarna öppna.

Det skulle kunna ge en vettig förklaring till "stallflickans" sökande efter vatten, om även stallet använder kommunalt vatten, som just då är avstängt. (Polisen har tydligen skäl att avföra henne från utredningen enligt inlägg #4567.)

Edit: konstigt, samma tanke som förre skribenten! Jag har tänkt göra inlägget tidigare, men nu blev det av.
Senast redigerad av turtletoad 2017-09-28 kl. 10:37. Anledning: pucktvåa
Citera
2017-09-28, 11:26
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghost654321
Läste tidigare att det kommunala vattnet skulle varit avstängt en kortare tid under söndagen. Stämmer detta?
Då kan ju den logiska förklaringen va så enkel att medans vattnet varit avstängt har man försökt tvätta av sig och det kom då inget vatten man testar där på i lite panik en annan kran och sedan en annan och så vidare. Sedan stängdes aldrig kranarna igen utan när kommunen sedan satte på vatten matningen igen så började det flöda fritt i huset.
Men kan någon bekräfta om vattnet varit avstängt under dagen? Vilken tid va det avstängt? Tiden vattnet va avstängt = den tiden som GM ville tvätta sig....
Det här är den mest troliga förklaring jag sett hittills. Bra tänkt!
Citera
2017-09-28, 11:52
Medlem
Merrybums avatar
Jag tänker att det nu är ett ganska rimligt antagande att den mintgröna- gåtan på något sätt är kopplad till mordet. Ursäkterna på att inte ge sig till känna börjar rinna ut. Bilen benämdeses i pressen först som " en amerikansk bil av äldre modell", men övergick sedan till raggarbil. Kan detta vara viktigt? Det var oxå flera bilar efterlysta i början. Är alla dessa avskrivna nu?
Jag tror inte heller deras besök hos paret var planerat. Paret hade talat med någon av barnen precis innan helgen. Jag tror att ett planerat besök på lördagen hade kommet upp i det samtalet. Min föräldrar hade iallafall nämt om de skulle ha besök av någon under helgen.
Jag antar oxå att den mintgröna gåtan inte fanns där på söndagen. (Men en konstig formulering av polisen här är. " bilen observerades flera gånger under dagen". Betyder det att den åkte och kom tillbaka? ). Så då är frågan. Blev någon/ några från det sällskapet kvar? Eller anlände GM till huset på söndagen?
Om GM anlände på söndagen tänker jag att det är rimligt att tänka att man inte parkerade i anknytning till huset. Då borde någon gjort iakttagelser på en parkerad bil på söndagen. Detta skulle ju oxå kunna vara en förklaring till att man tog parets bil för att ta ut pengar.

Reflektion kring stallbilden. Den var äkta. Polisen bekräftade att de haft den, och kunnat avföra personen. Kanske det var pundartjejen som blev häktad de första dagarna iallafall.
Citera
2017-09-28, 11:54
Medlem
Sorcars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ssthlmss
Är det närbild på ES? Syns ju inte att det är han, vem la upp den bilden? Har bara sett diskussion ang denna bild i stallet, har polisen nämnt ngt ang detta ell vad?
Den bild du menar verkar vara en gammal bild från Facebook när E och hans sambo var på väg till en Halloween-fest.
Kanske postaren ville jämföra "stallflickebildens" figur med E:s utseende här, vilket naturligtvis är helt tokigt!!!
Fast, det var kanske menat som ett skämt?
Senast redigerad av Sorcar 2017-09-28 kl. 11:56.
Citera
2017-09-28, 12:19
Medlem
meas19s avatar
Här har du bilen på gården, mintgrön...

https://www.hitta.se/kartan/pl/Nyhem%20Skogsh%C3%A4ll%20Mullsj%C3%B6!~57.89756,13 .83933,17z/tr!i=0vZA37Id/search!st=plc!q=Nyhem%20Skogsh%C3%A4ll%20Mullsj%C3 %B6!b=53.95609:-9.49219,69.73333:25.00488!t=combin ed!ai=3006703195!aic=57.89756:13.83933/tileLayer!l=1

Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Ok och hur är den här bilen kopplad till BO eller MGM?
Citera
2017-09-28, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerfire
Mängder av mintgröna/blågröna bilar i området. Här är en som tillhör Eg:s kock-kollega's mamma. De jobbade tillsammans på parkrestaurangen fram till den 13juni då han sa upp sigt. Litet kök med bara 8 anställda. Inte kompisar på facebook...

http://dashing-cruisers.se/?p=334

Ny i tråden. Född och uppvuxen i Mullsjö. Känner väl till MGM med familj. Är även god vän med MGM's kock-kollega. Kock-kollegan har ingen som helst koppling till MGM, förutom arbetsplatsen då. Finns inte en chans i världen att han/hon skulle göra annat än att arbeta med MGM. Likaså kock-kollegans mamma. Hon kör skolbuss och är mycket trevlig. Känner allt och alla!
Citera
2017-09-28, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freja20
Ny i tråden. Född och uppvuxen i Mullsjö. Känner väl till MGM med familj. Är även god vän med MGM's kock-kollega. Kock-kollegan har ingen som helst koppling till MGM, förutom arbetsplatsen då. Finns inte en chans i världen att han/hon skulle göra annat än att arbeta med MGM. Likaså kock-kollegans mamma. Hon kör skolbuss och är mycket trevlig. Känner allt och alla!

Vet din vän varför han sa upp sig i förtid? När sa han upp sig? samma dag han slutade 13/6?
Citera
2017-09-28, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghost654321
Om det är så att vattnet varit avstängt( borde finnas någon som kan bekräfta) så har Gm lämnat väldigt mycket spår och förmodligen varit mycket smutsig när han lämnade stället( bra för polisen)
Citera
2017-09-28, 14:09
Medlem
Readyfreddies avatar
Det har nämnts tidigare i tråden att det finns ett par modeller av folkvagnar som kan tas för "raggarbil". Den här kommer upp om man googlar "bug run Mantorp 2017".
http://cdn.bilsport.se/wp-content/uploads/2017/06/94a77a58ad4af1f6_800x800ar.jpg

Det låter lite logiskt att Tor vill köpa en veteranbil på ålderns höst, med en travvinst blir det ju också rimligt. Säljaren är där under lördagen, pengarna är där också men Tor drar sig ur av någon anledning. Sedan når denna information Ed*in, som sugen på pengarna gör slag i saken.
Citera
2017-09-28, 14:32
Medlem
linkebodabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jag tänker att det nu är ett ganska rimligt antagande att den mintgröna- gåtan på något sätt är kopplad till mordet. Ursäkterna på att inte ge sig till känna börjar rinna ut. Bilen benämdeses i pressen först som " en amerikansk bil av äldre modell", men övergick sedan till raggarbil. Kan detta vara viktigt? Det var oxå flera bilar efterlysta i början. Är alla dessa avskrivna nu?
Jag tror inte heller deras besök hos paret var planerat. Paret hade talat med någon av barnen precis innan helgen. Jag tror att ett planerat besök på lördagen hade kommet upp i det samtalet. Min föräldrar hade iallafall nämt om de skulle ha besök av någon under helgen.
Jag antar oxå att den mintgröna gåtan inte fanns där på söndagen. (Men en konstig formulering av polisen här är. " bilen observerades flera gånger under dagen". Betyder det att den åkte och kom tillbaka? ). Så då är frågan. Blev någon/ några från det sällskapet kvar? Eller anlände GM till huset på söndagen?
Om GM anlände på söndagen tänker jag att det är rimligt att tänka att man inte parkerade i anknytning till huset. Då borde någon gjort iakttagelser på en parkerad bil på söndagen. Detta skulle ju oxå kunna vara en förklaring till att man tog parets bil för att ta ut pengar.
Jag uppfattar det som att den stod parkerad utanför bostaden under lördagen.
Dessutom..
Iofs inte säkert att det är samma anhöriga..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in