2017-10-09, 23:00
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är inget känt drag hos denna typ av personlighet. Han kommer mest troligt dömas mot sitt nekande, överklaga och dömas igen av eniga rätter och välja att bli Martyr av Grandios art. Få en massa beundrarbrev ...

Tror jag.

Jag tror inte heller att hans personlighet tål att han inför sig själv erkänner sina fel och brister.
Han lever nog under självförnekelse och kommer kanske aldrig tappa ansiktet och erkänna - varken inför sig själv eller oss andra.
Citera
2017-10-09, 23:00
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
16:08 opdateret 6 dage siden
Forsvareren hæfter sig ved, at der i obduktionsrapporten er et blåt mærke på Kim Walls bagdel, som indikerer, at der kan være sket en ulykke: Altså at Wall er død som følge af at være blevet ramt i hovedet af en ubådsluge og et efterfølgende fald, sådan som Peter Madsen har forklaret.
http://www.fyens.dk/indland/Kim-Wall-blev-stukket-14-gange-i-underlivet/artikel/3190852

Så försvaret famlar i mörkret med ett blått märke på skinkan/skinkorna.
Citera
2017-10-09, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Du är på rätt spår, och när de inte hade ett livtecken vid tvåtiden, gick stora trumman på för sök.

DÅ är det inte så konstigt, att polisen blir mycket misstänksam, när PM meddelar att "alla är OK ombord" vid 10 förmiddagen efter. Det är väl ganska självklart, att dom undrar, eftersom dom inte fått tag i KW på hela natten och morgonen!!!
Och där tror jag att de sökande fick den första lögnen från PM, att han släppt av KW. Sökande hade redan lokaliserat ubåten färdväg via radar och sett att ubåten inte hade varit l land ännu. I inledningsskedet va det ubåten man sökte om någon olycka skett.
Citera
2017-10-09, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Nej, tror du åsyftar artikeln vi länkat till här ett par stycken.
Är det en gammal intervju med Betina?
Citera
2017-10-09, 23:02
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Alltså underliv kan betyda buken vilket också inledningsvis delgavs att han försökt punktera torson. Det här tåls att få en detaljerad beskrivning på och gärna en ritning som brukar finnas med från rättsmedicinska läkarens utlåtande.

Och "kønsdelene"?

Citat:
"- Jeg vil sige, at hun også fordrejer spørgsmålet om et seksuelt motiv, når der lige omkring dødstidspunktet er påført 10 knivstik på ydre kønsdele og fire stik i kønsdelene. Hvis det ikke er seksuelt, så ved jeg ikke, siger han."

http://ekstrabladet.dk/112/kim-walls-lig-havde-stik-i-bryst-og-underliv/6853285

Det är väl ganska specificerat var den sitter?

10 knivstick på de yttre könsdelarna och 4 knivstick i könsdelarna.
Citera
2017-10-09, 23:04
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det där är inte PM's advokat. Därtill är det klart och tydligt i artikeln att advokaten på inget vis, INGET VIS, hävdar att PM ska rådas att erkänna. Hon säger ENBART att hon skulle ta upp MÖJLIGHETEN att erkänna, med sin klient. Det kan man alltid göra, men i ett sånt här läge ska man ju vara ytterst försiktig med det, och jag måste ju säga, att så länge det inte finns en dödsorsak, finns ingen anledning. Ingen brådska helt enkelt.

Nej, det är ju det vi säger. Peters advokat har inte sagt flaska.
Citera
2017-10-09, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ja, det måste du ha drömt. För hon sumpar inte bara hela detta målet, hon sumpar hela sin framtida karriär som försvarsadvokat enbart av att säga ovanstående, och kanske till och med sin advokat-titel.
Har hon sagt sådär i media, har hon i praktiken vänt sig emot sin klient, och gjort det offentligt. Hon har en enda uppgift, och hon har gjort precis tvärtemot den, i så fall.

Dockland trodde det var en länk som låg ute här igår som jag läst?
Håller med dig när jag tänker på det.
Citera
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag lyssnade på Betina i natt eller idag i en dansk tidning som jag inte finner.
Så med reservation för att jag drömt det; sa Betina som jag förstod det." Att hon skulle råda PM att erkänna "Drab".
Och om hon har en klient som hon tror är skyldig som inte vill följa hennes råd. Så kan ju inte hon påverka klienten.
Utan då fortsätter hon att försvara klienten som oskyldig. Men det vill jag säga-att något sådant mål har jag aldrig vunnit." avslutade Betina.
Kan jag ha drömt allt det? Det var ingen stor rubrik och hängde nog ihop med flera andra PM-nyheter.
Tror att det var dansk tidning?
EDIT. Kollade just Drab. Det betyder dråp. Sorry då har jag halkat in på något gammalt kanske?

Det är hennes första klient som försvarsadvokat. Väl?
Citera
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Och "kønsdelene"?

Det är väl ganska specificerat var den sitter?

10 knivstick på de yttre könsdelarna och 4 knivstick i könsdelarna.

Skiter faktiskt i Extrabladet om jag ska vara ärlig. Det räcker så nu att ni inbillat er att underliv prompt betyder inne i vaginan typ. Nej, sörru här har vi ett tidigt uttalande om att han försökt punktera torson och då blir det 14 stick i området buken. Sedan stick i ljumsken eller skrevet vilket inte är i vaginan/slidan. Jävla tomtar.
Citera
2017-10-09, 23:06
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
http://www.fyens.dk/indland/Kim-Wall-blev-stukket-14-gange-i-underlivet/artikel/3190852

Alltså underliv kan betyda buken vilket också inledningsvis delgavs att han försökt punktera torson.
Det här tåls att få en detaljerad beskrivning på och gärna en ritning som brukar finnas med från rättsmedicinska läkarens utlåtande.

På svenska betyder (enligt Svenska Akademiens ordbok) ”underliv” också buken, dvs den nedre delen av buken. Kan tänka mig att det är likadant i danskan:

Citat:
hos människa, om buken nedanför midjan; särsk. med särskild tanke på l. enbart om könsorganen (i sht hos kvinna); förr äv. oeg., om motsvarande parti hos insekt l. fågel o. d. Porath Pal.

https://www.saob.se/artikel/?seek=Under-liv&pz=6#U_U1_233757

Så jag tror du lägger för tungt vikt vid den ordalydelsen. Om du kan hitta att underliv på danska betyder någon annat än den svenska versionen, dvs nedre delen av buken (Venusberget, blygdläppar och slida) så får du gärna visa upp det.
Citera
2017-10-09, 23:06
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Det är hennes första klient som försvarsadvokat. Väl?

E: ottoplommon har förklarat sig här ovan. Då var det utrett och slapp bli en trådsanning.
Citera
2017-10-09, 23:07
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
"Polisen undersöker nu om dödsorsaken har att göra med avskiljningen av huvudet" tolkar jag som att de vill veta om styckningen av huvudet är utförd för att dölja till exempel strypning. Den här länken postades av någon annan i går kväll.
JAG tolkar det så. Ni får tolka det hur ni vill.

Om hon dog av strypning, så har inte styckningen av huvudet med dödsorsaken att göra. Det du hävdar, är att PM skulle ha styckat huvudet I SYFTE att dölja en strypning. Men en obduktion kan ALDRIG avslöja ett SYFTE.

Om hon dog av strypning, och styckningen gjordes för att dölja det, (vilket motsägs av att även armar och ben styckats), så har styckningen att göra med döljandet av dödsorsaken, men det kan som sagt aldrig en obduktion avgöra.

Om man trott att hon kunde ha dött av strypning, så hade man undersökt det, och då hade man inte dragit in parteringen av huvudet i det, eftersom det då inte är intressant av gäller dödsorsaken.
Den undersökningen har man helt säkert gjort, därom är jag fullständigt övertygad.

Sedan står det dig helt fritt att göra din tolkning ändå. Men den går inte ihop med den info som vi fått.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in