2017-10-09, 22:13
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Snälla säg att hon strypts! Ta inte hoppet ifrån mig.

Frågan är om det inte är en snabbare död att få halsen avskuren, trots allt.
Det låter ju förfärligt groteskt när man uttrycker det, att dödsorsaken var att huvudet ....
men i själva verket är man ju inte "vaken" fram till att separeringen är klar. En sådan lär ju börja med att man skär igenom mjukdelarna. Vi vet nu att även en kniv var inblandad i det hela. Jag har svårt att tro att han använde en såg från början till slut. Först kniv för mjukdelarna, och sedan såg.
Citera
2017-10-09, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Var står det? Om det är det som stått här förut så är jag säker på att det är ett missförstånd. Journalisten uttryckte sig klantigt.
Om du går bakåt till i går kväll så har både trngw och himlarihelvetet lagt ut länkar till mig.
Det står i en grå faktaruta längs ned på tidningssidan.
Det är otäckt men jag tror inte man ska fundera för mycket på det för det finns så mkt annat som kan hänt.
PS. Föressten står det bara exakt vad jag sa till dig. Så inget annat.
Citera
2017-10-09, 22:17
Medlem
Eolairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
https://www.bt.dk/krimi/anklager-om-nye-beviser-mod-peter-madsen-der-er-nogle-meget-alvorlige-videoer

Dom får bestämma sig tycker jag. Journalisten i liverapporteringen skriver i underlivet och artikeln beskriver runt könet. Så därför undrar jag givetvis.

Så om det stämmer är det så att han högg henne runt könet och i bröstet innan hon avled?
Det är något som domstolen ska värdera när den rättsmedicinska expertisen säger sitt .

Så du har ingen video där polisen uttalar sig om sticken? Okej, då vet jag. Vad du tror på är en sak och framlagd fakta något helt annat.
Men herregud har du OCD när det gäller info eller? Om du inte kan lita på fakta i citat är det lika bra du ger upp. 90% av informationen i ärendet kommer genom sekundära källor. I Danmark finns ingen offentlighetsprincip kring rättsfall
Senast redigerad av Eolair 2017-10-09 kl. 22:23.
Citera
2017-10-09, 22:17
Medlem
trngws avatar
Citat:
Men så är det inte. Styckningen har skett efter döden har Jens Möller sagt.

Det påståendet får du gärna presentera en referens/källa till!
Citera
2017-10-09, 22:18
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det påståendet får du gärna presentera en referens/källa till!

Någon info från någon av presskonferenserna. Jag känner igen det också.
Citera
2017-10-09, 22:20
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
En annan sak är att förhandsinformation från rättsmedicinska är inte det slutgiltiga resultatet.
I Sverige ger man inte ut sånt man inte kan stå för senare, men i sparsmakad form, så frågan är hur det är i Danmark.

Du har fel, tyvärr.
Patologer och Rättsmedicin ger mycket ofta sk preliminära utsagor om olika saker.
Det sker varje dag. Används som ett arbetsredskap för att bilda sig en uppfattning om vad man ska rikta in sig på och söka vidare efter.

De slutgiltiga svaren - både om analyser och dödsorsak kan dröja många veckor. Men så länge kan inte en utredning stå still - därför lämnas sk prel.svar först. I allmänhet om saker som man redan kan avgöra rätt säkert. Ex om en kropp bär spår efter 14 stick i underlivet i nära anslutning till döden - oavsett vilken dödsorsak som föreligger.
Senast redigerad av Solglittret 2017-10-09 kl. 22:28.
Citera
2017-10-09, 22:22
Medlem
trngws avatar
Citat:
Var står det? Om det är det som stått här förut så är jag säker på att det är ett missförstånd. Journalisten uttryckte sig klantigt.

Jag har presenterat en länk till artikeln där det framgår. Klart och tydligt i punktform.
Det åsterstår nu att du presentera en referens till ditt påstående om Möllers uttalande. Skall bli intressant att se om det uttalandet gjordes innan de hittat huvudet, vilket jag förmodar.
Citera
2017-10-09, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Frågan är om det inte är en snabbare död att få halsen avskuren, trots allt.
Det låter ju förfärligt groteskt när man uttrycker det, att dödsorsaken var att huvudet ....
men i själva verket är man ju inte "vaken" fram till att separeringen är klar. En sådan lär ju börja med att man skär igenom mjukdelarna. Vi vet nu att även en kniv var inblandad i det hela. Jag har svårt att tro att han använde en såg från början till slut. Först kniv för mjukdelarna, och sedan såg.

Kniv låter bättre men i så fall blir det dårkistan för Madsen på livstid.
Och det kan inte vara hans debutmord i så fall.
För det är helt,helt obegripligt.....?
Läste att hans Försvarsadvokat råder honom att erkänna mord.
Skulle inte förvåna mig om han sparkar henne.
Men han har kanske tänkt om. Det är ju en lång process.
Men han har ju förlorat allt redan. Men inte sin kone ännu.
Så pga henne är det kanske svårt att erkänna.
Citera
2017-10-09, 22:24
Medlem
Citat:
Ja, en dödsorsak är vad man först ska ha och sen ska man ta all snabbrapportering med en stor försiktighet. Det har ingen betydelse för målet i sak, men detaljuppgifterna är intressanta för själva brottmålstypen så att säga. Torson bör iofs varit något intakt men huvudet bör ha varit extremt utsatt i vatten under så lång tid. Det återstår en del att önska.

I videon med presskonferensen nämns det inte i alla fall om underliv det kan jag säga trots den svåra danskan.
Engelsk media har rapporterat om runt könet och vid könet och i könet precis som andra, så då kvarstår fortfarande vad som gäller. Jag avvaktar tills mer och tydlig information tillkommer.

En annan sak är att förhandsinformation från rättsmedicinska är inte det slutgiltiga resultatet.
I Sverige ger man inte ut sånt man inte kan stå för senare, men i sparsmakad form, så frågan är hur det är i Danmark.

Du kommer in med en jävla attityd och bara ska ha all info serverad, hur vore det att läsa några hundra sidor kanske?
Vi andra kanske varit med från början.
Lite ödmjukhet skadar aldrig. 🙂
Citera
2017-10-09, 22:25
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Om du går bakåt till i går kväll så har både trngw och himlarihelvetet lagt ut länkar till mig.
Det står i en grå faktaruta längs ned på tidningssidan.
Det är otäckt men jag tror inte man ska fundera för mycket på det för det finns så mkt annat som kan hänt.
PS. Föressten står det bara exakt vad jag sa till dig. Så inget annat.
Jag tror ni missförstår, de kollar om styckningen av huvudet är gjord för att dölja dödsorsaken.
Jag orkar inte tjata om detta mer.
Citera
2017-10-09, 22:25
Medlem
Docklands avatar
Citat:

Tror inte det var hans försvarsadvokat, utan en annan advokat som nämde att "Vore Peter min klient så hade jag försökt övertala till ett erkännande" eller liknande. Läste det idag.
Har inte läst något uttalande från Peters advokat, mer än hon bekräftade att Peter fått ta del av att de hittat de senaste kroppsdelarna.
Citera
2017-10-09, 22:26
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:

Oj har hon gjort det! Rått honom att erkänna mord!
Det var stort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in