2017-10-09, 21:57
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky

Dom får bestämma sig tycker jag. Journalisten i liverapporteringen skriver i underlivet och artikeln beskriver runt könet. Så därför undrar jag givetvis.

"Underliv" definition : nedre del av bål eller buk, särskilt kvinnans könsorgan.

Bägge uttalanderna "i underlivet" och "runt könet" är korrekta om bålen uppvisar 10 stick runt könet och 4 inuti.
Citera
2017-10-09, 21:58
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Dödsorsaken kommer att bli att huvudet har särskiljts från kroppen.
Sedan kan ju PM försöka fabulera ihop en historia för att försöka ta sig ur den.
Men det spelar inte så stor roll vad han säger i detta läget, för det kommer oavsett vilket att falla på sin egen orimlighet.
Men så är det inte. Styckningen har skett efter döden har Jens Möller sagt.
Citera
2017-10-09, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Säg inte det. PM kunde ju satt av henne vid Halvandet på riktigt.
Samt varit helt ovetande om att hon saknats när han steg i land.
Om vi ponerar att det var så, så kunde ju KW råkat ut för ett brott på väg hem.

Det var nog PMs plan. Så varför sydde polisen in honom direkt?
Kan det berott på att de redan hade misstankar mot PM i sitt arkiv?

Jag gissar att man sökte av alla områden där hon senaste hade setts och där ubåten kunde ligga skadad vid land. Man kontrollerade även snabbt av Refshalvoen och fann att hela området täcktes av massiv kameraövervakning - inte en skymt av Kim Wall eller Madsen, inge människa alls.

B]Långt innan PM närmat sig land.[/b]

När han då påstod att hon klivit av där VISSTE man att han ljög. Omedelbart häktning, naturligtvis.

PM måste ha underskattat polisarbete å det grövsta.
Citera
2017-10-09, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Framför allt att de inte hade några som helst indikationer att Kim faktiskt blivit avsläppt, mer än Peters ord.
Det hade varit väldigt märkligt om de bara sade "Jaha, ok, tack Peter, vi hör av oss om vi undrar något."

Det kan t.o.m. vara så att den där bryggan var bestämd från början, turen blev längre, pojkvännen gick hem. Nu visade det sig att kamerorna inte visat någon ubåt, som kom in vid 22.30, polisen kan knappast varit så snabba att dom visste det redan förmiddagen efter.

Nej, att polisen och sjöräddningen var alerta under natten, måste bero på att KW fick iväg en sorts oros-meddelande, via röst eller SMS, det är nog helt klart! Jag är inne på att hon skickade det INNAN dyket!
Citera
2017-10-09, 22:02
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Vad kom de fram till där då? Var får ni info ifrån? Jag har inte funnit ngt. idag i pressen dk & sv.
EDIT: Missförstod dig. De ska menar du?

Inte idag, det står i artikeln med filmen/Presskonferensen jag såg igår. Eller om gubben sade det under presskonferensen, minns inte riktigt.

E: typo
Senast redigerad av Dockland 2017-10-09 kl. 22:14.
Citera
2017-10-09, 22:02
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Tja, inte ens värsta skvallermedia i världen som annars rapporterar skriver om detaljerna.
Jag lyssnar återigen på presskonferensen från 7 okt och där säger Jens Møller att ingen dödsorsak är fastställd ännu, så hur man vet att han stack henne innan döden är lite av en gåta, men jag ska lyssna klart. Är det åklagaren eller polisen som ger detaljerna av rättsmedicinska undersökningen?

Kanske studera lite anatomi och medicin?
Om man sticks i kroppen blöder det i relation till stickets storlek och djup samt om sticket träffar blodkärlsrika områden. Om det endast blött mindre mängder - har kroppens hjärta sannolikt slutat slå i nära anslutning före eller efter sticktraumat - kanske några minuter åt vardera håll.
Citera
2017-10-09, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Men så är det inte. Styckningen har skett efter döden har Jens Möller sagt.
Tyvärr taxen så undersöker de om KWs dödsorsak kan ha varit när huvudet avskildes från kroppen.
Men vi hoppas att det är något annat. De håller ju på ännu och undersöker så det är nog. ngt annat.
Citera
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Inte om hon råkat ut för ett brott "efter att PM lämnat henne".
Det var väl det PM hoppades att de skulle tro antar jag.
Håller med dig om felsägningen men det kunde PM nog bortförklara som en ren felsägning i hastigheten.
Pm ville ju först ge sken av att han bara varit ute på "en liten övningstur på morgonen". Det är väl inte konstigt att PM inte svarade på natten. Ville väl ge sken av att han varit hemma och sovit hos konen.
Pojkvännen kunde ju även intyga att turen bara skulle vara två timmar.
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Tja, inte ens värsta skvallermedia i världen som annars rapporterar skriver om detaljerna.
Jag lyssnar återigen på presskonferensen från 7 okt och där säger Jens Møller att ingen dödsorsak är fastställd ännu, så hur man vet att han stack henne innan döden är lite av en gåta, men jag ska lyssna klart. Är det åklagaren eller polisen som ger detaljerna av rättsmedicinska undersökningen?

När man sticker någon som lever så blöder den pga hjärtats pumpande. När man sticket någon som är död så blöder den personen inte. Om knivhuggen inträffar vid dödstillfället eller strax innan blöder man, men inte lika mycket som när hjärtat pumpar som vanligt. Och vid en obduktion kan man se om sticket framkallat en blödning eller ej. Jag tolkar det därför som att han stuckit henne aggressivt under en kort period runt den tid hon dog.
Citera
2017-10-09, 22:05
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Tyvärr taxen så undersöker de om KWs dödsorsak kan ha varit när huvudet avskildes från kroppen.
Men vi hoppas att det är något annat. De håller ju på ännu och undersöker så det är nog. ngt annat.
Var står det? Om det är det som stått här förut så är jag säker på att det är ett missförstånd. Journalisten uttryckte sig klantigt.
Citera
2017-10-09, 22:07
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
När man sticker någon som lever så blöder den pga hjärtats pumpande. När man sticket någon som är död så blöder den personen inte. Om knivhuggen inträffar vid dödstillfället eller strax innan blöder man, men inte lika mycket som när hjärtat pumpar som vanligt. Och vid en obduktion kan man se om sticket framkallat en blödning eller ej. Jag tolkar det därför som att han stuckit henne aggressivt under en kort period runt den tid hon dog.

Ja, en dödsorsak är vad man först ska ha och sen ska man ta all snabbrapportering med en stor försiktighet. Det har ingen betydelse för målet i sak, men detaljuppgifterna är intressanta för själva brottmålstypen så att säga. Torson bör iofs varit något intakt men huvudet bör ha varit extremt utsatt i vatten under så lång tid. Det återstår en del att önska.

I videon med presskonferensen nämns det inte i alla fall om underliv det kan jag säga trots den svåra danskan.
Engelsk media har rapporterat om runt könet och vid könet och i könet precis som andra, så då kvarstår fortfarande vad som gäller. Jag avvaktar tills mer och tydlig information tillkommer.

En annan sak är att förhandsinformation från rättsmedicinska är inte det slutgiltiga resultatet.
I Sverige ger man inte ut sånt man inte kan stå för senare, men i sparsmakad form, så frågan är hur det är i Danmark.
Senast redigerad av Moosky 2017-10-09 kl. 22:09.
Citera
2017-10-09, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag gissar att man sökte av alla områden där hon senaste hade setts och där ubåten kunde ligga skadad vid land. Man kontrollerade även snabbt av Refshalvoen och fann att hela området täcktes av massiv kameraövervakning - inte en skymt av Kim Wall eller Madsen, inge människa alls.

B]Långt innan PM närmat sig land.[/b]

När han då påstod att hon klivit av där VISSTE man att han ljög. Omedelbart häktning, naturligtvis.

PM måste ha underskattat polisarbete å det grövsta.

Jaha, gjorde de detta redan på natten? Som jag minns höll ju PM fast vid den här historien tills de överbevisade honom med kameraövervakning bl.a. Men det var ju först 1,5 dygn senare.. Så det låter märkligt.
Eftersom de trodde att båten förlist var de nog mest inriktade på att spana av sundet och nordvästra kögebukten. De trodde ju att de befann sig tillsammans till havs i sjönöd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in