2017-10-09, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Absolut, så de ville nog höra sig för initialt, och i samma veva kom erkännandet att Kim dött ombord. Har för mig Peter sade det redan i första förhöret och ändrade storyn. Kan minnas fel, men det var under första dygnet åtminstone. Då visste vi i tråden inget om vad som sagts/inte sagts.
Han blev anhållen ganska snabbt efter gripandet, samt häktad några dagar senare.
Peter ville ju förklara inför media att Kim dött i en olycka ombord.

Sicken pellejöns.
Han berättade det först efter 1,5 dygn när han fick klart för sig att polisen genast tänkte bärga Nautilus.
Vilket de gjorde 39 timmar efter den sänkts. Annars hade han nog hollt fast vid sin story tills han överbevisats.
Citera
2017-10-09, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
Trodde aldrig man skulle hitta huvudet. Detta måste ju ha varit den våta drömmen för alla detektiver i den här tråden.

Jag var ändå beredd att köpa lucka-i-huvudet teorin. Varför skulle han åka ut med en tjej och sedan mörda henne och ta de riskerna som det medförde. Därför lät det troligt att en olycka skedde och att han fick panik och ville städa bort resterna. Det man däremot inte köper är styckande av kropp och liknande, de flesta skulle inte klara något sådant. De flesta hade bara tippat kroppen överbord eller ställt sig i en skog med en spade.

Han gjorde många misstag, men låt oss slå fast att han verkar oerhört intelligent, oerhört jävla störd i huvudet och har en grandios självuppfattning (kanske detta som möjliggjorde misstagen, slarv pga kaxighet.).

Du sammanfattar bra, grandios, svårt skev hjärna, och den är ojämnt intelligent. Just sitter han kanske och skissar på ett försvar, en modell, som kan matcha dödsorsaken patologiskt, han har en fördel av att känna till den verkliga händelsen, ensam om det. Det ger sig framöver, vilken "utmaning" han ger rätten i kärnfrågan: HUR DOG KW, och var hade PM för inverkan?
Senast redigerad av Whyback 2017-10-09 kl. 21:52.
Citera
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Bra har du det rättsmedicinska protokollet eller en video där polisen säger detta?
Jag skulle bli väldigt tacksam i så fall.

Obduktionsprotokollet är inte offentligt, men det är åklagarens uttalanden om var de 15 sticken i bålen var placerade.

Än så länge har inga skriftliga polisrapporter eller FUP handlingar presenterats - allt vi diskuterar som "fakta" här är uppgifter från åklagaren, polischef Möller och PMs advokat - oftas genom media. Om vi inte tror på deras uppgifter blir ju våra spekulationer rätt vidlyftiga - och det blir rätt hopplöst att diskutera vidare.....
Citera
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Inte för att jag vill se det värsta i detta scenario, men Madsens agerande är synnerligen spektakulärt om det bara handlar om en olycka ombord. Även om en person dör ombord så har man dagar på sig att bringa liket i hamn innan det blir till ett rejellt problem, u-båt eller vanligt fartyg.

Det finns mycket otillbörligt i denna historia för att kunna se den som en trolig och laglig hantering/ handling.

Absolut, det har alltid osat katt runt honom. Ska bli intressant att höra vad som egentligen hände ombord och motiveringen till det brutala våld han utsatte alla sina offer för.
Citera
2017-10-09, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Den undersökningen är de nog klar med redan. Undersökningen de jobbar vidare med, är den för att ta reda på om dödsorsaken är att huvudet separerades från kroppen. Om de inte redan är klara med den också.
Snälla säg att hon strypts! Ta inte hoppet ifrån mig.
Citera
2017-10-09, 21:44
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Detta uttalades vid presskonferensen. Det är bara att du letar upp den, sändes ju live på många håll.

Citat:
Sammen med obduktionsrapporten af Kim Walls lig, der også er blevet færdiggjort, bestyrker videomaterialet mistanken mod opfinderen, mener anklageren.

Ifølge obduktionsrapporten blev Kim Wall udsat for adskillige knivstik – et i brystkassen og 14 omkring kønsdelen – kort inden sin død.
https://www.bt.dk/krimi/anklager-om-nye-beviser-mod-peter-madsen-der-er-nogle-meget-alvorlige-videoer

Dom får bestämma sig tycker jag. Journalisten i liverapporteringen skriver i underlivet och artikeln beskriver runt könet. Så därför undrar jag givetvis.

Så om det stämmer är det så att han högg henne runt könet och i bröstet innan hon avled?
Det är något som domstolen ska värdera när den rättsmedicinska expertisen säger sitt .

Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Obduktionsprotokollet är inte offentligt, men det är åklagarens uttalanden om var de 15 sticken i bålen var placerade.

Än så länge har inga skriftliga polisrapporter eller FUP handlingar presenterats - allt vi diskuterar som "fakta" här är uppgifter från åklagaren, polischef Möller och PMs advokat - oftas genom media. Om vi inte tror på deras uppgifter blir ju våra spekulationer rätt vidlyftiga - och det blir rätt hopplöst att diskutera vidare.....

Så du har ingen video där polisen uttalar sig om sticken? Okej, då vet jag. Vad du tror på är en sak och framlagd fakta något helt annat.
Senast redigerad av Moosky 2017-10-09 kl. 21:47.
Citera
2017-10-09, 21:45
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Du är på rätt spår, och när de inte hade ett livtecken vid tvåtiden, gick stora trumman på för sök.

DÅ är det inte så konstigt, att polisen blir mycket misstänksam, när PM meddelar att "alla är OK ombord" vid 10 förmiddagen efter. Det är väl ganska självklart, att dom undrar, eftersom dom inte fått tag i KW på hela natten och morgonen!!!

Framför allt att de inte hade några som helst indikationer att Kim faktiskt blivit avsläppt, mer än Peters ord.
Det hade varit väldigt märkligt om de bara sade "Jaha, ok, tack Peter, vi hör av oss om vi undrar något."
Citera
2017-10-09, 21:46
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Han berättade det först efter 1,5 dygn när han fick klart för sig att polisen genast tänkte bärga Nautilus.
Vilket de gjorde 39 timmar efter den sänkts. Annars hade han nog hollt fast vid sin story tills han överbevisats.

Ah, ja, så var det nog. Det var lite snurriga första dygn där. Men han blev anhållen ganska direkt?
Citera
2017-10-09, 21:50
Medlem
Citat:
Ah, ja, så var det nog. Det var lite snurriga första dygn där. Men han blev anhållen ganska direkt?
På studs! På youtube om du skriver in Peter Madsen så är det två landstigningsfilmer högt i listan på högersidan. Den andre är mest informativ om fallet från början. Rekommenderas.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-10-09 kl. 21:52.
Citera
2017-10-09, 21:50
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ja, varför har artiklarna låsts? Har vi inte en video där polisen uttalar sig istället? Att det fanns kläder kvar i maskinrummet kan ju vara rent slarv, och så långt har han nog inte hunnit i sin brottsbana att han är i klass med seriemördarna. Så jag avvaktar mer information. Det kan ju för all del vara hans första offer, och när dom väl börjat så är också kicken igång och med det är dom livsfarliga.

Det duger fan inte utan har inte svensk eller engelsk media citerat det så kan det vara en anka.
När jag läste det stod det runt könet, så jag vill nog veta mer.

Varför artiklarna låsts bakom en betalvägg? För att tjäna pengar så klart.

Svensk media har valt att inte berätta exakt var hon blev huggen. Tror jag läste att det var av respekt för KW:s familj.

Här är en annan tidningen än den tidigare citerade:

Citat:
Siden sidste retsmødet er der bl.a. tilgået obduktionserklæring, og der er tilgået noget fotodokumentation vedr. Kim Walls torso. Og jeg kan allerede sige nu, at der ikke er nogen forklaring på dødsårsagen,« sagde Jakob Buch-Jepsen i retten.

Til gengæld kunne han fortælle, at torsoen var blevet påført et stik på forsiden af brystkassen og 14 stik i underlivet, heraf 10 på kønsdele og fire i vagina. Men det mest bemærkelsesværdige i erklæringen var tidspunktet for skaderne, for ifølge erklæringen var skaderne påført ganske tæt dødstidspunktet.

»Disse er påført omkring dødens indtræden eller kort tid efter. Det kan ikke konkretiseres nærmere, men der er næppe tale om timer,« sagde Jakob Buch-Jepsen.

https://www.mx.dk/nyheder/danmark/story/27526675
Citera
2017-10-09, 21:53
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Varför artiklarna låsts bakom en betalvägg? För att tjäna pengar så klart.

Svensk media har valt att inte berätta exakt var hon blev huggen. Tror jag läste att det var av respekt för KW:s familj.

Här är en annan tidningen än den tidigare citerade:

https://www.mx.dk/nyheder/danmark/story/27526675

Tja, inte ens värsta skvallermedia i världen som annars rapporterar skriver om detaljerna.
Jag lyssnar återigen på presskonferensen från 7 okt och där säger Jens Møller att ingen dödsorsak är fastställd ännu, så hur man vet att han stack henne innan döden är lite av en gåta, men jag ska lyssna klart. Är det åklagaren eller polisen som ger detaljerna av rättsmedicinska undersökningen?
Citera
2017-10-09, 21:56
Medlem
Citat:
Tungbenet var en av sakerna rättsmedicin hade att bocka av på "att undersöka" -listan.
Vad kom de fram till där då? Var får ni info ifrån? Jag har inte funnit ngt. idag i pressen dk & sv.
EDIT: Missförstod dig. De ska menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in