2017-10-09, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314396
Om RaketMadsen vore seriemördare. Borde han då inte ha lärt sig stycka snyggare och snabbare? Vad jag förstått var extremiteterna avsågade. Styckningskurser (av djur, vi människor är lika byggda) finns på internet och kurser för jägare anordnas hela tiden till liten kostnad.

Man kan mörda på många sätt. Behöver man mer spänning eller får ny inspiration kanske man varierar sig ...
Citera
Medlem
everythingiss avatar
Jag tror att Madsen (har ni tänkt på att vi inte skriver MGM I den här tråden, såklart för att han är så skyldig någon kan bli) hade planerat att tortera KW. Det är väl troligt att hans kick kommer främst ifrån att få sitt offer att känna rädsla, en skräck och dödsångest som ingen levande människa någonsin känt. Vad är det ultimataste stället för att få sitt offer att känna sig helt utlämnad åt sin baneman, ensam utan möjlighet att få hjälp eller undkomma sin plågoande?, jo, förmodligen i en ubåt på havets botten. Han har t.om kanske byggt ubåten med just det användningsområdet i åtanke ... Han kan mycket väl ha regisserat hela det mardrömslika scenariot långt i förväg... Eventuellt utan mord i åtanke, men det är mindre troligt att han tänkte skona den kvinnan han hade som rekvisita, ett mord löser ju problemet ett vittne innebär. KW måste ha känt en enorm skräck och dödsångest... och förmodligen blivit utsatt för en hemsk smärta till råga på allt.
Citera
Medlem
Fjalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Lite så jag tänker. Psykopater är ju ofta extremt risktagande/svårt att förstå konsekvenser. Jag tänker också att han inte räknat med att bli häktad vid räddningstillfället. Det var ju bara en räddningsoperation i hans värld?

Ja och när han blev räddad ville han vara själv en stund. Var det för att tänka eller fixa något...
Citera
2017-10-09, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Bra har du det rättsmedicinska protokollet eller en video där polisen säger detta?
Jag skulle bli väldigt tacksam i så fall.

Nu är det på det viset att vi har följt liverapporteringen från häktningsförhandlingen som danska tidningar haft, där framgick detta utan rimligt tvivel.
Obduktionsprotokoll tror jag inte du kommer få se någonsin i detta fall, detta är Danmark inte Sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Det är så enkelt som att Kim inte givit sig till känna. Polis hade nog tät kontakt med Kims pojkvän och familj under dessa timmar.
Hade hon klivit av som Peter förklarade, hade hon hört av sig.
Nu, inte ett spår.
Det är inte Sherlock-nivå direkt att Peter k u n d e ha med detta märkliga försvinnande att göra.
De tar ju in folk i skottgluggen, om inte annat, så för att kunna avföra dem från utredningen.

Du är på rätt spår, och när de inte hade ett livtecken vid tvåtiden, gick stora trumman på för sök.

DÅ är det inte så konstigt, att polisen blir mycket misstänksam, när PM meddelar att "alla är OK ombord" vid 10 förmiddagen efter. Det är väl ganska självklart, att dom undrar, eftersom dom inte fått tag i KW på hela natten och morgonen!!!
Citera
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Bra har du det rättsmedicinska protokollet eller en video där polisen säger detta?
Jag skulle bli väldigt tacksam i så fall.

Detta uttalades vid presskonferensen. Det är bara att du letar upp den, sändes ju live på många håll.
Citera
2017-10-09, 21:36
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Säg inte det. PM kunde ju satt av henne vid Halvandet på riktigt.
Samt varit helt ovetande om att hon saknats när han steg i land.
Om vi ponerar att det var så, så kunde ju KW råkat ut för ett brott på väg hem.

Det var nog PMs plan. Så varför sydde polisen in honom direkt?
Kan det berott på att de redan hade misstankar mot PM i sitt arkiv?

Absolut, så de ville nog höra sig för initialt, och i samma veva kom erkännandet att Kim dött ombord. Har för mig Peter sade det redan i första förhöret och ändrade storyn. Kan minnas fel, men det var under första dygnet åtminstone. Då visste vi i tråden inget om vad som sagts/inte sagts.
Han blev anhållen ganska snabbt efter gripandet, samt häktad några dagar senare.
Peter ville ju förklara inför media att Kim dött i en olycka ombord.

Sicken pellejöns.
Citera
2017-10-09, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Men det var många mysko omständigheter som någon skrev här. Varför säga "alla mår bra" när de till slut fick kontakt. Och han svarade inte på radion på flera timmar när polisen försökte nå honom. Varför svarade heller ingen av dem i mobilerna när polisen sökte dem (de var väl inte under vattnet hela tiden (även om KW ju aldrig kom upp mer). Kim borde ju också tagit kontakt med sin pojkvän om hon gått iland.

Inte om hon råkat ut för ett brott "efter att PM lämnat henne".
Det var väl det PM hoppades att de skulle tro antar jag.
Håller med dig om felsägningen men det kunde PM nog bortförklara som en ren felsägning i hastigheten.
Pm ville ju först ge sken av att han bara varit ute på "en liten övningstur på morgonen". Det är väl inte konstigt att PM inte svarade på natten. Ville väl ge sken av att han varit hemma och sovit hos konen.
Citera
2017-10-09, 21:37
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
Trodde aldrig man skulle hitta huvudet. Detta måste ju ha varit den våta drömmen för alla detektiver i den här tråden.

Jag var ändå beredd att köpa lucka-i-huvudet teorin. Varför skulle han åka ut med en tjej och sedan mörda henne och ta de riskerna som det medförde. Därför lät det troligt att en olycka skedde och att han fick panik och ville städa bort resterna. Det man däremot inte köper är styckande av kropp och liknande, de flesta skulle inte klara något sådant. De flesta hade bara tippat kroppen överbord eller ställt sig i en skog med en spade.

Han gjorde många misstag, men låt oss slå fast att han verkar oerhört intelligent, oerhört jävla störd i huvudet och har en grandios självuppfattning (kanske detta som möjliggjorde misstagen, slarv pga kaxighet.).

Inte för att jag vill se det värsta i detta scenario, men Madsens agerande är synnerligen spektakulärt om det bara handlar om en olycka ombord. Även om en person dör ombord så har man dagar på sig att bringa liket i hamn innan det blir till ett rejellt problem, u-båt eller vanligt fartyg.

Det finns mycket otillbörligt i denna historia för att kunna se den som en trolig och laglig hantering/ handling.
Citera
2017-10-09, 21:39
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Är FU offentlig handling i Danmark?

Nope. Den lär vi bara se fragment ur, i media. Men k a n hända den läcker, då fallet har intagit majestätiska proportioner.

Danska är inte så svårt, tog två månader för mig att göra mig förstådd, någon vecka eller två för att förstå allt de sade.
Citera
2017-10-09, 21:39
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det har inte kommit några obduktionsrapporter i dag väl?
Det tyder nog på att de går vidare med sin undersökning om tungbenet är brutet mm.mm

Den undersökningen är de nog klar med redan. Undersökningen de jobbar vidare med, är den för att ta reda på om dödsorsaken är att huvudet separerades från kroppen. Om de inte redan är klara med den också.
Citera
2017-10-09, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Visst är det, men det som genomsyrar denna tråd är att Madsen är korkad. Det är han inte.

Är det så?

Jag har uttryckt viss skepsis mot Peter Madsens intellekt och kunnande, men jag ser det som avsett i huvudsak att nyansera bilden av geniet, uppfinnaren, renässansmänniskan, 2000-talets Niels Bohr, raketforskaren och ubåtsvärldens Da Vinci.

Inte kan jag se honom som någon Zodiac Killer heller.

Jag uppfattar alltså Raket-Madsen mer som Danmarks svar på Mats Alm än som i närheten av nyss nämnda. Snarare pajas än snille, men samtidigt tryggt förankrad i normalbegåvningsspannet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in