2017-10-09, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Om jag tillåter mig att spekulera så tror jag du har rätt här, i båda styckena.

Jag kan tänka mig att något hände på ubåten som Madsen upplevde som kränkande, och som som sagt fick honom att förlora impulskontrollen.

Nej ubåtsfärden var planerad enligt mailkonversation danska polisen har fått ut.

NEJ jag tror inte madsen tappade fattningen för någon banal sak som HAN upplevde kränkande.

PM är sexualsadist (10 stick i de yttre könsdelarna och 4 inuti snippan) och hans största njutning är att plåga livet ur någon på detta vis.

Lägg till detta filmerna på hans hårddisk och troféerna som han tänkte spara.
Citera
2017-10-09, 19:59
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nosemonkey
Jag tror att du har både fel och rätt. Med facit i hand (filmer, böjelser och annat som framkommit) tycker jag att det här verkar vara planerat i förväg, d v s att han tidigt såg en chans att leva ut sina sjuka fantasier i verkligheten. De hade ju planerat denna träff i god tid, han insåg säkert att detta var ett läge han inte kunde missa. En ensam kvinna i hans ubåt, en kvinna han inte kände eller hade några känslomässiga band till. Jag tror dessvärre att Kims öde var beseglat när hon väl gått ombord på ubåten.

Du har nog däremot ganska rätt när det gäller händelserna efter att han fullbordat sina perversioner. Den delen verkar han inte ha planerat särskilt noga för, vilket kan stämma in på hans narcissism och vanställda uppfattning om sig själv. Han var nog inte inställd på hur svårt det skulle vara att dölja brottet och definitivt inte på att han (egentligen Kim) skulle vara efterlyst så snabbt.

Att detta är ett sexualsadistiskt mord är väl ganska välbelagt nu, och som tur är tror jag inte att det finns en chans att Madsen klarar sig ur detta oavsett vilka befängda förklaringar han kommer med. Tekniska bevis som dna finns, motiv finns i och med vittnesmål om hans böjelser och filmer i hans dator och det faktum att han bevittnats vara själv med Kim på ubåten. Givetvis finns inget vittne till händelsen, men i det här fallet spelar det ingen roll. Man får hoppas på livstidsdom även om det är alldeles för milt för den här typen av sadistiska svin.

Jag tror du har fångat mycket av det väsentligaste i detta fall. Har före detta raket-Madsen, nu mera mördar-Madsen genomgått ett rättspsykriatisk undersökning ännu?
Citera
2017-10-09, 20:03
Medlem
dryopteriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Jodå, han har lite tunt med alternativ, minst sagt.
MADsen vet att han inte behöver säga ett knyst.
Sen såklart, oavsett om han snackar eller ej kommer bevisen/verkligheten komma ikapp honom.
Citera
2017-10-09, 20:03
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .CYG.
Nej ubåtsfärden var planerad enligt mailkonversation danska polisen har fått ut.

NEJ jag tror inte madsen tappade fattningen för någon banal sak som HAN upplevde kränkande.

PM är sexualsadist (10 stick i de yttre könsdelarna och 4 inuti snippan) och hans största njutning är att plåga livet ur någon på detta vis.

Intressant och jag tyckte det kändes så vidrigt att jag inte ens ville fråga om just detta. Detta är kanske svaret på frågan jag hade i min tanke, har han errektionproblem? Kan inte Kuken göra jobbet när man vill vara stor, stark och manlig så får kniven duga.

Totalvidrigt!
Citera
2017-10-09, 20:04
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .CYG.

Ja färden var planerad, där är jag inte oenig.

Jag jämför med Aspgrenfallet i Gävle. Även han hade länge burit på sexualsadistiska fantasier. Kollat grov våldsporr och filmer med mord. Gjort teckningar med kroppsdelar packade i resväskor - precis som han sedermera skulle göra med sitt offer.

Jag vet att man inte kan dra för många slutsatser om Madsens beteende från ett annat fall, men jag tycker ändå man kan notera det.
Citera
2017-10-09, 20:07
Medlem
magiciadehexs avatar
Det är konstigt det som nästan alltid sker när en bestialisk mördare avslöjas. En som haft sin plats i samhället. Där ingen har kunnat ana något.
Familj, anhöriga och vänner vill verkligen slå det ifrån sig. DE har ju känt personen i hela sitt liv och borde väl ha sett om han var det monster han beskrivs som?
"Han som var så duktig och arbetssam", "han som aldrig var våldsam", "han som var så snäll" -
"HELT OMÖJLIGT att han kan vara den vidrige mördare som det påstås".
Och så fortsätter det.....
Undrar hur det låter nu? Är ju ett slags sorgearbete även för anhöriga till mördaren, deras liv blir sig heller aldrig likt. Men först måste de sluta att förneka och acceptera sanningen.

Från expressen i mitten av augusti:
Citat:
Leif GW Persson tror att Kim Wall dött på Peter Madsens ubåt och att uppfinnaren gömt kroppen.
Nu slår Peter Madsens bror tillbaka mot kriminologprofessorn.
- Jag förstår varför han tror det, men han känner inte min brors personlighet, säger Benny Langkjær Egesø.
- "Varför skulle han förvandlas till en cynisk mördare"
Nu slår Peter Madsens bror Benny Langkjær Egesø tillbaka mot påståendet. Han tar en paus i sin arbetsdag på stålföretaget han är delägare i för att förklara varför han anser att Leif GW Persson har fel. Benny Langkjær Egesø fortsätter ivrigt.
– Och varför är Peter i så fall så intresserad av att hjälpa utredningen. Han har en advokat vid sin sida och hon skulle, om hon trodde det minsta att han var skyldig, att han mörkade ett misstag, säga till honom att erkänna sig skyldig till vållande till annans död eftersom ”det är bäst i din situation”. Jag tror att hon är övertygad om att han är oskyldig, annars hade hon sagt till honom: ”Du måste göra det för du är i en sådan hopplös situation".
- Det andra är det känslomässiga.
- Han är en person som alltid hittar empati för andra människor så om något gick fel, varför skulle han förvandlas till en cynisk mördare som vill dölja sina spår? Det är inte ett rationellt sätt att agera, säger brodern bestämt.
Oj, oj, oj så fel man kan ha. https://www.expressen.se/kvallsposten/peter-madsens-bror-gw-persson-har-fel/
Citat:
Nu förklarar vänner och anhöriga varför de avfärdar polisens misstankar om att forskaren sänkt sin ubåt för att dölja spår.
https://www.expressen.se/kvallsposten/brodern-om-madsen-sin-egen-varsta-fiende/
Citera
2017-10-09, 20:09
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det var en intervju med en poliskommisarie som sa till journalisten.
"Vi har misstänkt mord från första stund och vi har ett motiv men han ville inte gå in på vad det var."
Då tycker jag det låter som om Kim fick iväg något SMS trots allt.
Citera
2017-10-09, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Ja,fast det är inte bekräftat tyvärr. Vid det här laget borde det ju vara det.
Det rådde lite förvirring i början. Kragh som det kommer ifrån är ju inte med i utredningen.
Utan typ Danmarks svar på vår GW. Som jag förstått det iallafall.
Citera
2017-10-09, 20:14
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
/.../ Jag undrar vad som skulle få Madsen att öppna upp och redogöra för allt han ställt till med under sitt eländiga liv. Till skillnad från Lisa Holm mördaren så verkar ju Madsen snackig och kontaktsökande.
Han kommer bara att delge sin omgivning det de vill höra samt i alla förekommande fall avge versioner där han själv framstår som hjältemodig och framåtsträvande; ödmjuk och beredd att lära av sina misstag. - Exempelvis kan hans andra, eller var det tredje..? version av vad som egentligen hände på u-båten gå ut på att han velat visa KW ett experiment som av olika anledningar gått snett; det hela hänger på vilka bevis han lyckas lura av sina förhörsledare. Kan man inte av befintliga fynd utröna dödsorsaken ligger fältet fritt för hans fabuleringsförmåga. - Hans hittillsvarande version av att han konstaterat ett kraniebrott kan han söka bortförklara med att han pga allt blod tagit detta för givet; att han fått panik, osv. - Sedan har någon fiskat upp KW och gjort resten. - En successiv anpassning till bevisläget kommer att äga rum.

Det är bara i helvetet man träffar de riktigt stora männen; de odödliga:
http://web.archive.org/web/20150118204253/http://ing.dk:80/blog/himmel-og-helvede-171685 (den ocensurerade versionen)
…och i väntan på Godot kan man fördriva tiden med en och annan dödsmässa:
https://youtu.be/Zi8vJ_lMxQI
https://ing.dk/blog/overlever-du-bare-eller-lever-du-du-gaercelle-eller-menneske-174426

Här är det nästan som om JM i förtäckta ordalag förmår skåda in i framtiden:
Citat:
Han savner forfærdeligt noget at læse i på dansk og A har taget nogen blade med til ham.
Hun er den eneste der vil kendes ved ham.
Han kommer til at græde, da han bladrer et nummer af Illustreret Videnskab igennem, og opdager en artikel om raketterne i HAB.
https://ing.dk/blog/handler-alvor-177331
Vi får också veta att JM är ädelmodig, kattvän, barnkär... och köper små gula grävskopor som blir överkörda - samt vad han som omväxling brukar göra inne i sin hangar när han inte har lust att elda – eller kedja fast lealösa rymddockor. - Även en Übermensch och skönande som han måste ha rätt att ibland fördriva tiden med mer jordnära ting - men det är bland fixstjärnorna han hör hemma (dvs långt bort från solsystemet; kanske rentav i helvetet).
Citera
2017-10-09, 20:15
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wellwellwell
Varför vill du hitta en bild framifrån från avfärden? Det ser ju ut som han vänder bort ansiktet /gömmer sig bakom Kim på alla de bilder jag sett från ubåten avfärd.

Det är just anledningen.
Det betyder säkert inget.
Citera
2017-10-09, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann

Eller så har polisen, av någon anledning, haft ögonen på Madsen sedan tidigare. Något kan ha inträffat med kvinnor tidigare där enda gemensamma nämnare råkat vara BDSM miljö men ingen har berättat mer än så.
Citera
2017-10-09, 20:20
Medlem
Vasterass avatar
I min värld så är det här 100% kriminallitet (vill påstå mord). En u-båt, två peroner ombord,en av dem har dött, (ingen annan kan döda i detta läge). Madsen slaktar kroppen och "begraver den tills havs", bara detta är redan ett kriminellt imgripande. Brott mot "griftefriden", men det hde han aldrig behövt göra om allt skett rätt till.

Denna kvinna blev styckad av Madsen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in