Det är konstigt det som nästan alltid sker när en bestialisk mördare avslöjas. En som haft sin plats i samhället. Där ingen har kunnat ana något.
Familj, anhöriga och vänner vill verkligen slå det ifrån sig. DE har ju känt personen i hela sitt liv och borde väl ha sett om han var det monster han beskrivs som?
"Han som var så duktig och arbetssam", "han som aldrig var våldsam", "han som var så snäll" -
"HELT OMÖJLIGT att han kan vara den vidrige mördare som det påstås".
Och så fortsätter det.....
Undrar hur det låter nu? Är ju ett slags sorgearbete även för anhöriga till mördaren, deras liv blir sig heller aldrig likt. Men först måste de sluta att förneka och acceptera sanningen.
Från expressen i mitten av augusti:
Citat:
Leif GW Persson tror att Kim Wall dött på Peter Madsens ubåt och att uppfinnaren gömt kroppen.
Nu slår Peter Madsens bror tillbaka mot kriminologprofessorn.
- Jag förstår varför han tror det, men han känner inte min brors personlighet, säger Benny Langkjær Egesø.
- "Varför skulle han förvandlas till en cynisk mördare"
Nu slår Peter Madsens bror Benny Langkjær Egesø tillbaka mot påståendet. Han tar en paus i sin arbetsdag på stålföretaget han är delägare i för att förklara varför han anser att Leif GW Persson har fel. Benny Langkjær Egesø fortsätter ivrigt.
– Och varför är Peter i så fall så intresserad av att hjälpa utredningen. Han har en advokat vid sin sida och hon skulle, om hon trodde det minsta att han var skyldig, att han mörkade ett misstag, säga till honom att erkänna sig skyldig till vållande till annans död eftersom ”det är bäst i din situation”. Jag tror att hon är övertygad om att han är oskyldig, annars hade hon sagt till honom: ”Du måste göra det för du är i en sådan hopplös situation".
- Det andra är det känslomässiga.
- Han är en person som alltid hittar empati för andra människor så om något gick fel, varför skulle han förvandlas till en cynisk mördare som vill dölja sina spår? Det är inte ett rationellt sätt att agera, säger brodern bestämt.
Oj, oj, oj så fel man kan ha.
https://www.expressen.se/kvallsposten/peter-madsens-bror-gw-persson-har-fel/
Citat:
Nu förklarar vänner och anhöriga varför de avfärdar polisens misstankar om att forskaren sänkt sin ubåt för att dölja spår.
https://www.expressen.se/kvallsposten/brodern-om-madsen-sin-egen-varsta-fiende/