Citat:
Ursprungligen postat av
Kallbrandt
Han missade både strumpbyxor och trosor.
Det här var ingen genomtänkt, kontrollerad handling med checklista... Han dödade henne i ett rus och försökte sedan lösa saken i chock...
Jag tror Kim dog innan midnatt... Sedan gick han till ytan och körde runt i över fyra timmar innan han beslöt sig för att stycka henne.
När han väll gick till ytan fick han en chock när han insåg att dom var efterlysta. Han fick slut på tid, var trött och väldigt stressad. Att sänka båten var nog inget han räknade med att göra innan han förstod att alla letade efter dom och att till och med privat båtar inte skulle låta honom vara.
Han hade nog råkat med att kunna återvända hem, säga att han satt i land Kim och sedan städat Nautilus ordentligt.
Jag tror att du har både fel och rätt. Med facit i hand (filmer, böjelser och annat som framkommit) tycker jag att det här verkar vara planerat i förväg, d v s att han tidigt såg en chans att leva ut sina sjuka fantasier i verkligheten. De hade ju planerat denna träff i god tid, han insåg säkert att detta var ett läge han inte kunde missa. En ensam kvinna i hans ubåt, en kvinna han inte kände eller hade några känslomässiga band till. Jag tror dessvärre att Kims öde var beseglat när hon väl gått ombord på ubåten.
Du har nog däremot ganska rätt när det gäller händelserna efter att han fullbordat sina perversioner. Den delen verkar han inte ha planerat särskilt noga för, vilket kan stämma in på hans narcissism och vanställda uppfattning om sig själv. Han var nog inte inställd på hur svårt det skulle vara att dölja brottet och definitivt inte på att han (egentligen Kim) skulle vara efterlyst så snabbt.
Att detta är ett sexualsadistiskt mord är väl ganska välbelagt nu, och som tur är tror jag inte att det finns en chans att Madsen klarar sig ur detta oavsett vilka befängda förklaringar han kommer med. Tekniska bevis som dna finns, motiv finns i och med vittnesmål om hans böjelser och filmer i hans dator och det faktum att han bevittnats vara själv med Kim på ubåten. Givetvis finns inget vittne till händelsen, men i det här fallet spelar det ingen roll. Man får hoppas på livstidsdom även om det är alldeles för milt för den här typen av sadistiska svin.