2017-10-08, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Fast i det här fallet lät han dem ligga kvar när han sänkte u-båten och det borde han inte kunnat missa.
Finns en hel del utrustning där. Och om vi antar att just trosor och strumpbyxor åkte av under våld så kan ju PM ha kastat dem bakom sig i ivern att gå vidare med sitt verk - varvid de hamnade någonstans där de inte var lätta att se. Eller de kanske låg på golvet och sedan har PM råkat sparka in dem under någonting.

En personlig känsla jag har är att trosor/strumpbyxor inte åkte av vid samma tillfälle som övriga kläder.
Citera
2017-10-08, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Nej ingen ironi. Många som inte gillar människor gillar djur i stället.

Ja, det är också nästan klassiskt att de är typen börjar med att plåga och döda djur.
Citera
2017-10-08, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
De som fortfarande försöker prata bort det PM gjort på ena eller andra viset, försöka hävda att det var en tredje person, eller att det skedde i ett ögonblick av ursinne eller liknande, kanske bör beakta att Polisen i detta nu håller på att undersöka om det var så att KW avled i samband med att hennes huvud frånskiljdes hennes kropp.

Ingen rolig tanke, men där är vi, eller i alla fall polisen, nu.

Det handlar då inte om att det råkade vara en olycka, eller en överilad kastad skiftnyckel eller raseriutbrott följt av att han satt och funderade större delen av natten på vad han skulle göra innan han i ren chock styckade henne.

Var har du läst om detta illdåd???? Du skojar väl inte nu? Hänvisning,länk eller källa?
Citera
2017-10-08, 22:56
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .CYG.
Anar din ironi, nollans halvbror har dock ändrat uppfattning och säger numera, jag förlåter honom aldrig.
Visst var jag ironisk, han k a n vara djurvän av oanade mått, men det ändrar inte någonting.
Citera
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Just detta kan du inte teoretiskt visa i detta fallet, hur mycket du än försöker. KW flöt upp, efter ett par veckor, och siktades vid en strand. Det betyder sannolikt att den mesta av färden, har skett med strömmarna, under ytan, och kanske någon dag guppandes på ytan in mot land. Case closed?
Skärp dig för fan! Du skrev "Men även vid högre temperatur, vill jag påstå att det tar mer tid än ett par veckor för att gasbildning ska ha en avgörande effekt på densiteten på torsyn, jag ser mig gärna motbevisad av någon som KAN detta!!!"

Jag visade att gasbildningen har en avgörande effekt på bålen på den tiden vid aktuell temperatur så håll nu bara käften i den frågan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Men då är det ju inte GW som står för rätten, utan statistiken. Som vem som helst bekvämt kan luta sig på och formulera spådomar på sitt egna språk.
Tror inte någon är förvånad över GWs utgångsgissning i detta ubåtsfall.
Utan statistiken vore GW nollad, eftersom han i undantagsfallen är kass på fokuset till priset av hans egen förankring i just statistiken.

För min del räcker det därför inte riktigt med ett avmätt ”Hoppsan” från honom när han har fel.
Gubben förtjänar inte helt uppmärksamheten, det är statistiken man bör kika på istället.

Men oförmågan att utläsa och använda statistik på rätt sätt är en av dagens största intellektuella samhällsproblem enligt mig. Till exempel verkar det som att minst 95% av alla journalister är extremt dåliga på det. Att därför ha en lång erfarenhet av kriminalfall, stor kännedom till samband inom kriminologin samt kunskap om det juridiska och förmågan att utläsa statistik på rätt sätt gör att hans åsikt är mycket intressant enligt väldigt många.

Sen tycker jag inte Leif GW så ofta kör sig fast så blint på norm-fallet som många vill ha det till, det är snarare journalister som felciterar honom genom att förenkla det han faktiskt säger som får honom att framstå på det sättet. Han sa till exempel aldrig att det inte kunde ha varit något sexuellt som triggade detta, utan enbart att så är fallet enbart ungefär i ett fall av tre och att det därför är vanligare att det inte är det.
Senast redigerad av Kanelgas 2017-10-08 kl. 23:01.
Citera
2017-10-08, 22:57
Medlem
Citat:
Fast i det här fallet lät han dem ligga kvar när han sänkte u-båten och det borde han inte kunnat missa.

Han blev nog överrumplad av att de hittade honom så snabbt att han fick byta plan och improvisera.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Jag förstår vad "hen" avser. Hen menar att det vore bra om man förutse-vem som uppvisar beteenden i tidig ålder-som har riskbeteenden.
Men-inte att man inte lyckas att fånga upp potentiella våldsmän och mördare- så är det ju.
Dä'rav exemplet om skytten i Las Vegas.
Du är korståg idag -eller hur?
Inget korståg, men vet att det är svårt att kunna mäta och gissa vad folk kommer att göra i framtiden. Och även de flesta enslingar är riktiga människor som måste hanteras med respekt trots att de avviker från normen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Du menar att du inte litar på de meningar jag explicit har kopierat från din egen text och helst inte vill stå för den text jag klistrade in? Eller menar du att du har för kort minne för att komma ihåg exakt vad du skrev?
Jag kommer ihåg exakt vad jag skrev och därför vet jag ju vad du sysslar med.
Fram med bevisen nu. Jag är trött på ditt trollande nu.
Dvs mitt ursprungscitat följt av ditt osv.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-10-08 kl. 22:59.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
En del av svaret finns nog i Peters shady umgänge. "Träffas för att titta på bizarra våldsfilmer/Tävla i vem som kunde hitta det grövsta filmklippet"
Där kan man nog krama ur ett och annat. Hoppas det "nätverket" offentliggörs.
Ah har missförstått- trodde du nämnde ett nätverk som hette Peter shady-
men du menar så klart Peter Madsens nätverk-nu tioöringen rasslade ner.
Citera
2017-10-08, 22:58
Medlem
Citat:

Han kanske la tillbaka trosorna och strumpbyxorna i ubåten när han "skulle fixe någe som kunde vare litt farlig"?
Det vore väl en dålig idé att ha dom på sig när han visste att han var eftersökt och hittad?
🙂
Citera
2017-10-08, 23:06
Medlem
Nosemonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallbrandt
Han missade både strumpbyxor och trosor.
Det här var ingen genomtänkt, kontrollerad handling med checklista... Han dödade henne i ett rus och försökte sedan lösa saken i chock...
Jag tror Kim dog innan midnatt... Sedan gick han till ytan och körde runt i över fyra timmar innan han beslöt sig för att stycka henne.
När han väll gick till ytan fick han en chock när han insåg att dom var efterlysta. Han fick slut på tid, var trött och väldigt stressad. Att sänka båten var nog inget han räknade med att göra innan han förstod att alla letade efter dom och att till och med privat båtar inte skulle låta honom vara.

Han hade nog råkat med att kunna återvända hem, säga att han satt i land Kim och sedan städat Nautilus ordentligt.

Jag tror att du har både fel och rätt. Med facit i hand (filmer, böjelser och annat som framkommit) tycker jag att det här verkar vara planerat i förväg, d v s att han tidigt såg en chans att leva ut sina sjuka fantasier i verkligheten. De hade ju planerat denna träff i god tid, han insåg säkert att detta var ett läge han inte kunde missa. En ensam kvinna i hans ubåt, en kvinna han inte kände eller hade några känslomässiga band till. Jag tror dessvärre att Kims öde var beseglat när hon väl gått ombord på ubåten.

Du har nog däremot ganska rätt när det gäller händelserna efter att han fullbordat sina perversioner. Den delen verkar han inte ha planerat särskilt noga för, vilket kan stämma in på hans narcissism och vanställda uppfattning om sig själv. Han var nog inte inställd på hur svårt det skulle vara att dölja brottet och definitivt inte på att han (egentligen Kim) skulle vara efterlyst så snabbt.

Att detta är ett sexualsadistiskt mord är väl ganska välbelagt nu, och som tur är tror jag inte att det finns en chans att Madsen klarar sig ur detta oavsett vilka befängda förklaringar han kommer med. Tekniska bevis som dna finns, motiv finns i och med vittnesmål om hans böjelser och filmer i hans dator och det faktum att han bevittnats vara själv med Kim på ubåten. Givetvis finns inget vittne till händelsen, men i det här fallet spelar det ingen roll. Man får hoppas på livstidsdom även om det är alldeles för milt för den här typen av sadistiska svin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in