Citat:
Ursprungligen postat av
tequilasunrise123
Okej kanske skulle tillagt ordet ''oftast'' innan jag skev.
Men jag kan inte riktigt se någon annan anledning till att varför folk inte tror på att det finns ? För det är ju klart bevisat att människor som gillar detta existerar. Då finns det ju en efterfrågan liksom. Vad är din anledning till att du tror att det inte finns?
Personligen tvivlar jag på dem för att ingen har på ett övertygande sätt visat att de finns.
Man hör då och då om hur pedofilringar sprängs. Ett antal företrädesvis män åker dit efter att ha skapat, delat och lagrat bilder och filmer med pedofilt innehåll. Själva har jag aldrig sett en pedofilbild, men jag är övertygad om att de finns och att det finns ett relativt stort intresse för dem. Folk kanske inte tjänar pengar på dem, men de skapas och delas pga vissa personers skeva böjelser.
Aldrig har jag hört om att en snuffring sprängs. Aldrig att någon åtalats för att ha producerat såna filmer. Jag har heller aldrig sett bevisen du pratar om på att det finns personer som gillar snuff-filmer.
Jag utesluter inte att det finns något enstaka exempel på snuff, eller att det finns människor som gillar det. Men jag har aldrig sett övertygande bevisning. det räcker inte med att räkna antalet människor på jorden, eller att 'allt finns på darknet' för att jag ska bli övertygad.
För att återknyta till det aktuella fallet, så tror jag att det är rätt stor sannolikhet att Madsen tog bilder och eller filmer med sin telefon under det att han mördade och skändade Wall. Inte blir det en snuff-film för det, för det ingick i så fall i Madsens utövning av sexualsadism. Han räknade eller hoppades på att klara sig undan och då skulle han kunna återuppleva denna exceptionella stund han hade i ubåten.
Det finns inte - som jag ser det - en chans att han tänkte dela denna film med någon annan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
[...]
När en åklagare, som i detta fall berättar att snuffilm hittats hos Madsen, om han nu vet vad ordet snuff syftar till, så borde det med en gång upprättas en brottsutredning. Om någon verkligen är mördad och detta hemska dokumenteras på film så är det brott där åklagaren är skyldig att väcka åtal.
Bevisning finns ju så det räcker om filmen visar ett mord. Om det är ett låtsasmord så kanske misshandeln inte är det.
Ett mycket bra argument.