2017-10-09, 17:23
Medlem
tequilasunrise123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Så här skrev du:

Vilka 'personer' i tråden syftar du på som nekar till att snuff-filmer existerar? Menar du de som har tvivlat på deras existens?

Jag är en av dem.

Är jag sålunda en person som inte tror detta för att jag inte vill att snuff-filmer ska existera? Hur i helvete resonerar du då? Vad vet du om mig som kan påstå detta?

Samt, med din logik att man tror inte på snuff-filmer pga man vill inte de ska finnas, så följer ju att de som tror på snuff-filmer pga man vill att de ska finnas. Eller kan det vara så att båda dessa påståenden är felaktiga? Att du hade fel både i den logiken och i att pådyvla folk åsikter de inte har.

Vem blev efterbliven nu?
Vresrosen skrev i ett tidigare inlägg att många trovärdiga personer nekar till att dessa filmer finns, vilka han syftade på vet jag inte.

Wow... Min logik menade att man inte tror på snuff filmer för att det är för hemskt, och man kan inte föreställa sig det. Eller att man tror på snuff filmer för man faktiskt accepterar att riktigt hemska saker faktiskt pågår i denna värld.

Handlar inte om att jag har fel i logiken, handlar om att du uppfattar logiken på ditt egna sätt.

Sorry, fortfarande du som är efterbliven !
Citera
2017-10-09, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallbrandt
Han missade både strumpbyxor och trosor.
Det här var ingen genomtänkt, kontrollerad handling med checklista... Han dödade henne i ett rus och försökte sedan lösa saken i chock...
Jag tror Kim dog innan midnatt... Sedan gick han till ytan och körde runt i över fyra timmar innan han beslöt sig för att stycka henne.
När han väll gick till ytan fick han en chock när han insåg att dom var efterlysta. Han fick slut på tid, var trött och väldigt stressad. Att sänka båten var nog inget han räknade med att göra innan han förstod att alla letade efter dom och att till och med privat båtar inte skulle låta honom vara.

Han hade nog råkat med att kunna återvända hem, säga att han satt i land Kim och sedan städat Nautilus ordentligt.
KWs benkläder kan även ha ingått i PMs trofé samling tillsammans med mobilerna med ev. vidio matrialet därför dumpade inte dessa då, inte förrän han ansåg att loppet va kört dumpades mobilerna men benkläderna kunde inte dumpas inför den privata räddningsbåten då de säkert inte sjunkit.
Citera
2017-10-09, 17:30
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tequilasunrise123
Vresrosen skrev i ett tidigare inlägg att många trovärdiga personer nekar till att dessa filmer finns, vilka han syftade på vet jag inte.

Wow... Min logik menade att man inte tror på snuff filmer för att det är för hemskt, och man kan inte föreställa sig det. Eller att man tror på snuff filmer för man faktiskt accepterar att riktigt hemska saker faktiskt pågår i denna värld.

Handlar inte om att jag har fel i logiken, handlar om att du uppfattar logiken på ditt egna sätt.

Hur jävla dumt är det inte att ge sig på generaliserande resonemang och påstå att folk tvivlar på en företeelse pga att de inte vill att det ska förhålla sig så? Det är ju exakt samma sak när man vänder på det: alla som tror att det otäcka finns vill att det ska finnas. Det kan du inte ta till dig, men det omvända gäller? Idiot.
Senast redigerad av Clay Allison 2017-10-09 kl. 17:49.
Citera
2017-10-09, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Hur jävla dumt är det inte att ge sig på generaliserande resonemang och påstå att folk tvivlar på en företeelse pga att de inte vill att det ska förhålla sig så? Det är ju exakt samma sak när man vänder på det: alla som tror att det otäcka finns villa att det ska finnas. Det kan du inte ta till dig, men det omvända gäller? Idiot.
Okej kanske skulle tillagt ordet ''oftast'' innan jag skev.

Men jag kan inte riktigt se någon annan anledning till att varför folk inte tror på att det finns ? För det är ju klart bevisat att människor som gillar detta existerar. Då finns det ju en efterfrågan liksom. Vad är din anledning till att du tror att det inte finns?
Citera
2017-10-09, 17:40
Medlem
Docklands avatar
Finns där någon bil på Kim och Peters avfärd (som dokumenterades av några åtminstone) där Peter kollar in i kameran?
Citera
2017-10-09, 17:44
Medlem
Citat:

Jag syftade inte till någon speciell. Men det jag undrar över, är att det inte finns utredningar och åtal, om det går att se på film att någon blir mördad. I Scullyfallet reagarde myndigheterna när det framkom att barn våldtogs och misshandlades på filmerna.

När en åklagare, som i detta fall berättar att snuffilm hittats hos Madsen, om han nu vet vad ordet snuff syftar till, så borde det med en gång upprättas en brottsutredning. Om någon verkligen är mördad och detta hemska dokumenteras på film så är det brott där åklagaren är skyldig att väcka åtal.

Bevisning finns ju så det räcker om filmen visar ett mord. Om det är ett låtsasmord så kanske misshandeln inte är det.
Citera
2017-10-09, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
KWs benkläder kan även ha ingått i PMs trofé samling tillsammans med mobilerna med ev. vidio matrialet därför dumpade inte dessa då, inte förrän han ansåg att loppet va kört dumpades mobilerna men benkläderna kunde inte dumpas inför den privata räddningsbåten då de säkert inte sjunkit.

Ungefär precis så. 👍
Citera
2017-10-09, 17:48
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Okej kanske skulle tillagt ordet ''oftast'' innan jag skev.

Men jag kan inte riktigt se någon annan anledning till att varför folk inte tror på att det finns ? För det är ju klart bevisat att människor som gillar detta existerar. Då finns det ju en efterfrågan liksom. Vad är din anledning till att du tror att det inte finns?

Personligen tvivlar jag på dem för att ingen har på ett övertygande sätt visat att de finns.

Man hör då och då om hur pedofilringar sprängs. Ett antal företrädesvis män åker dit efter att ha skapat, delat och lagrat bilder och filmer med pedofilt innehåll. Själva har jag aldrig sett en pedofilbild, men jag är övertygad om att de finns och att det finns ett relativt stort intresse för dem. Folk kanske inte tjänar pengar på dem, men de skapas och delas pga vissa personers skeva böjelser.

Aldrig har jag hört om att en snuffring sprängs. Aldrig att någon åtalats för att ha producerat såna filmer. Jag har heller aldrig sett bevisen du pratar om på att det finns personer som gillar snuff-filmer.

Jag utesluter inte att det finns något enstaka exempel på snuff, eller att det finns människor som gillar det. Men jag har aldrig sett övertygande bevisning. det räcker inte med att räkna antalet människor på jorden, eller att 'allt finns på darknet' för att jag ska bli övertygad.

För att återknyta till det aktuella fallet, så tror jag att det är rätt stor sannolikhet att Madsen tog bilder och eller filmer med sin telefon under det att han mördade och skändade Wall. Inte blir det en snuff-film för det, för det ingick i så fall i Madsens utövning av sexualsadism. Han räknade eller hoppades på att klara sig undan och då skulle han kunna återuppleva denna exceptionella stund han hade i ubåten.

Det finns inte - som jag ser det - en chans att han tänkte dela denna film med någon annan.

Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
[...]

När en åklagare, som i detta fall berättar att snuffilm hittats hos Madsen, om han nu vet vad ordet snuff syftar till, så borde det med en gång upprättas en brottsutredning. Om någon verkligen är mördad och detta hemska dokumenteras på film så är det brott där åklagaren är skyldig att väcka åtal.

Bevisning finns ju så det räcker om filmen visar ett mord. Om det är ett låtsasmord så kanske misshandeln inte är det.

Ett mycket bra argument.
Senast redigerad av Clay Allison 2017-10-09 kl. 17:51.
Citera
2017-10-09, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag syftade inte till någon speciell. Men det jag undrar över, är att det inte finns utredningar och åtal, om det går att se på film att någon blir mördad. I Scullyfallet reagarde myndigheterna när det framkom att barn våldtogs och misshandlades på filmerna.

Grejen är att när man surfar på Tor browser så är man helt anonym. min kompis beställde droger (mycket) ifrån en hemsida när vi använde Tor browser och det blev konfiskerat i tullen. Min vän sade bara att någon hade beställt detta till hans adress utan hans kännedom. Dom kunde inte göre mer åt det, då de aldrig kunde få tag i hans IP.

Dessutom så är det väldigt svårt att identifiera människorna i dessa klipp även om man ser deras ansikten. Det kan vara odokumenterade hemlösa som de bara har plockat ifrån gatan i t.ex Malaysia. Blir ganska svårt att få några konkreta kopplingar.
Citera
2017-10-09, 17:55
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Grejen är att när man surfar på Tor browser så är man helt anonym. min kompis beställde droger (mycket) ifrån en hemsida när vi använde Tor browser och det blev konfiskerat i tullen. Min vän sade bara att någon hade beställt detta till hans adress utan hans kännedom. Dom kunde inte göre mer åt det, då de aldrig kunde få tag i hans IP.

Dessutom så är det väldigt svårt att identifiera människorna i dessa klipp även om man ser deras ansikten. Det kan vara odokumenterade hemlösa som de bara har plockat ifrån gatan i t.ex Malaysia. Blir ganska svårt att få några konkreta kopplingar.

Bara för att någon köpt knark på internet betyder det inte att det finns en snuff-filmmarknad där.

Att det påstådda offret är svåridentifierat betyder ju inte att en utredning inte ska sättas igång.
Citera
2017-10-09, 18:01
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Han har ju aldrig hållit fast vid någon historia utan ändrat den till det som för tillfället harmoniserar med bevis som lagts fram för honom. Nästa drag är:

"Det ska bli så skönt att erkänna på riktigt. Vi hade BDSM-sex som vi båda var med på, och strypleken gick över styr. Jag fick panik och styckade upp. Att jag sa att det var en olycka med luckan var bara för att jag inte ville att hennes familj skulle få reda på hennes privata sexuella preferenser. Jag höll inne med det för deras skull, men nu känner jag mig nödgad att berätta den verkliga sanningen."

Detta är så klart också ljug.

Med tanke på hur han ljugit om allt i omgångar är hans trovärdighet rätt låg. Känns som at utgången av en framtida dom är rätt given.
Precis det scenario du målar upp här, är min mardröm också. Ett sista knivhugg i hennes föräldrars hjärta. Hoppas han inte ges tillfälle att lägga fram sådana lögner. Att advokaten tar över och talar i hans ställe. Eller att PM blir inlåst utan rättegång med hänvisning till svår psykisk sjukdom med högrisk faktor.
Citera
2017-10-09, 18:02
Medlem
Basterdss avatar
Jag har ej följt hela tråden. Men är helt säker på att div snuffmaterial finns i hans ägo.
Jag är lika säker på att människor som pysslar med BDSM,tex slutna sällskap? Några känner till hans sjuka fetisher/fabtasier. Det är även vanligt att män som detta kräk betalar strippor eller horor för att leka ut denna fantasi utan att de mördas.
Nu ska de koppla ihop danska och svenska dnaregistret enligt aftonbladet och då kommer även Madsens dna testas per automatik, inte särskilt! Hm.. De skriver vidare att de finns ett olöst mord som gått liknande till!
Jag är helt övertygad om att han mördat förut, hoppas nu på att det löser ett mord till! Kanske fler? Vem vet.
Är det någon fbare som vet vilket olöst mord som i vissa avseenden liknar detta kan vara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in