2017-10-09, 16:42
Medlem
Om han nu planerat det, varför begå brottet under så oerhört dumma omständigheter där han garanterat kan länkas till brottsplatsen? Alla i Kim Walls närhet visste att hon var ombord på ubåten och hon fotograferades till och med på den.

Det tycker jag tyder på låg intelligens som inte riktigt rimmar med hans förmåga att bygga ubåtar m.m.

Varför inte göra det i någon skog där han åtminstone har en möjlighet att komma undan helt och hållet? Eller kidnappa någon random kvinna och smussla ombord henne på ubåten i en sopsäck?
Citera
2017-10-09, 16:48
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det här är inte fakta utan en fundering.

Varför var polisen så snabbt på med efterspaningar efter att pojkvännen anmält henne

Någon frågade om Freya, ubåt nr 2 som Pm sänkte när de verkliga ägarna ville ha tillbaka den.
Kan det vara att PM inte vågade lämna över den pga att den används till mord?
Att det fanns blodspår och dna och att PM fick lite magvärk och beslöt sig för att det var klokast att sänka den?

Det här är inte heller fakta utan en fundering.

Har PM mördat förr?

Ja det är en intressant fråga angående polisens snabba agerande. Det var aldrig någon tvekan kring huruvida han skulle in. Vad det verkade.
Om de här ryktena med att KW fått iväg ett meddelande så har vi svaret där.

Angående Freya så kan det såklart vara så. Men tveksamt tror jag. Fick inte han Freya skulle ingen annan heller ha henne. Nu fick han behålla henne, om än på havets botten.

Har PM mördat förr? Det är det de försöker ta reda på nu 😉

Hans historik kring djurplågeri vet vi inget om. Men det är nog inte det som triggat honom, att framkalla lidande i första hand. Det är nog snarare det hans bekanta nämnt tidigare,att testa gränser,att prova,att faktiskt genomföra det. Det är också därför jag inte är övertygad om att han mördat förr. Ett "vanligt" mord kan vem som helst begå. Inget för PM.
Citera
2017-10-09, 16:50
Medlem
tequilasunrise123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Du har ju inte en susning i vad jag ville eller inte. Med ditt resonemang vill du alltså att det ska finnas snuff-filmer.
Ehm, var kom du ifrån ? Jag svarade på en annans inlägg..

Hur kan du ens tolka mitt resonemang med att jag vill att det ska existera snuff filmer? Jag konstaterade endast att de verkligen existerar och att många människor nekar det för att det är för hemskt till att passa in i deras världsbild. Jag vill självklart inte att sånna klipp ska finnas, men jag är säker på att det gör det

Hur du ens kan tolka mitt resonemang på det sättet är oerhört efterblivet.
Senast redigerad av tequilasunrise123 2017-10-09 kl. 16:59.
Citera
2017-10-09, 16:51
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tequilasunrise123
Var 3 barn, två överlevde. Detta fall är mest kännt för att det var en av dom första filmerna som offentliggjordes. Skulle du lurka ett tag på Darknet så kan du ge dig på att du kan hitta allt möjligt skit.

Demoner existerar, dom finns överallt.
Du har rätt i att demoner existerar och finns överallt.
Som Peter Scully.
Som Nerijus Bilevicius.
Som Peter Madsen.

Ångrar att jag började läsa om Peter Scully. Får skylla mig själv, nu kommer jag att må illa hela kvällen.

Jag tror inte att Madsen filmat för att sprida i sådana äckelkretsar.
Jag tror inte att han filmat alls. Inte nu efter det sista som framkommit då man förstår hur jävla intensivt, aggressivt och sadistiskt han agerat, b la med knivhuggen i offrets underliv.
Han måste bära på ett djupgående hat och förakt mot kvinnor, i vart fall mot EN kvinna som offret symboliserar.
Hans agerande tyder på ett våldsamt och forcerat förlopp där han har fullt fokus på denna genomvidriga gärning med alla sina moment i sadismen han utsatt henne för.

Han kan ha tagit en par foton bara för att ha som "minne" när han sedan ska fantisera och upprepa dådet i skallen. Ett foto när hon ligger hjälplöst fastbunden, skadad, blödande och med dödsångesten i blicken.
Citera
2017-10-09, 16:51
Medlem
Citat:
Jag är som dig, jag letar efter information av andra som är legitima i frågan, vad det än handlar om. Nu när det gäller snuff filmer så är det ju ganska svårt att hitta sådant folk.

Vad du skrev i ett tidigare inlägg att många trovärdiga personer nekar till att dessa filmer verkligen existerar. Det är personer som inte vill att det ska göra det. Dom tänker att "Nej filmer som detta är bara myter och skräckhistorier, ingen människa skulle kunna göra något sådant" vi är i skrivande stund 7.6 miljarder människor på denna jord. Inte alls så omöjligt att ett par hundratusen går igång på det som Peter Madsen gör.

Jag håller med i din analys. Det intressanta är att varje gång ett hemskt kvinnomord begås, så är gärningsmannen besatt av porr. Det är väldigt udda med mord som detta, och därför blir det så intressant att diskutera hur dessa personer är. Bevisligen så existerar dessa personer.

Ibland undrar jag om tillgången på porr inspirerar dessa gärningsmän, att uppleva i verkligheten det de sett på film. Det som skrämmer mig är att folk som ser helt vanliga ut tänker så mörka tankar i vardagen om hur de ska plåga en kvinna. Madsen ser väldigt alldaglig ut. Men dessa personer som lustmördar har haft tankar och fantasier om saker de har sett på film, som vi vanliga inte har en aning om att det existerar!
Citera
2017-10-09, 16:54
Medlem
Sirdaniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordBanister
Om han nu planerat det, varför begå brottet under så oerhört dumma omständigheter där han garanterat kan länkas till brottsplatsen? Alla i Kim Walls närhet visste att hon var ombord på ubåten och hon fotograferades till och med på den.

Det tycker jag tyder på låg intelligens som inte riktigt rimmar med hans förmåga att bygga ubåtar m.m.

Varför inte göra det i någon skog där han åtminstone har en möjlighet att komma undan helt och hållet? Eller kidnappa någon random kvinna och smussla ombord henne på ubåten i en sopsäck?

Han trodde kanske att hans första förklaring skulle hålla, dvs att han släppte av henne på krogen sent på kvällen och att han åkte vidare själv i ubåten. Dock håller jag med om att det är extremt korkat för att vara ett planerat mord. Vilket det verkar vara efterssom han hade alla verktyg, påsar och vikter att sänka likdelar med.
Citera
2017-10-09, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sirdaniel
Han trodde kanske att hans första förklaring skulle hålla, dvs att han släppte av henne på krogen sent på kvällen och att han åkte vidare själv i ubåten. Dock håller jag med om att det är extremt korkat för att vara ett planerat mord. Vilket det verkar vara efterssom han hade alla verktyg, påsar och vikter att sänka likdelar med.

Han borde ha insett att den storyn är ytterst suspekt och att polisen kommer lägga mycket resurser på att dubbelkolla att han inte ljuger. Varför dra så mycket uppmärksamhet i onödan?

Hade varit så oändligt mycket smartare att bara ta någon helt random kvinna som inte kan spåras till honom. Viss skillnad mellan nyheten "kvinna försvunnen i Köpenhamn" och "kvinna försvunnen efter att ha setts ombord på en excentrisk uppfinnares ubåt".
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Hur kan du ens tolka mitt resonemang att jag vill att de ska existera snuff filmer? Jag konstaterade endast att de verkligen existerar och att många människor nekar det för att det är för hemskt till att passa in i deras världsbild. Hur du ens kan tolka mitt resonemang så är oerhört efterblivet.

Så här skrev du:

Citat:
Jag är som dig, jag letar efter information av andra som är legitima i frågan, vad det än handlar om. Nu när det gäller snuff filmer så är det ju ganska svårt att hitta sådant folk.

Vad du skrev i ett tidigare inlägg att många trovärdiga personer nekar till att dessa filmer verkligen existerar. Det är personer som inte vill att det ska göra det. Dom tänker att "Nej filmer som detta är bara myter och skräckhistorier, ingen människa skulle kunna göra något sådant" vi är i skrivande stund 7.6 miljarder människor på denna jord. Inte alls så omöjligt att ett par hundratusen går igång på det som Peter Madsen gör.

Vilka 'personer' i tråden syftar du på som nekar till att snuff-filmer existerar? Menar du de som har tvivlat på deras existens?

Jag är en av dem.

Är jag sålunda en person som inte tror detta för att jag inte vill att snuff-filmer ska existera? Hur i helvete resonerar du då? Vad vet du om mig som kan påstå detta?

Samt, med din logik att man tror inte på snuff-filmer pga man vill inte de ska finnas, så följer ju att de som tror på snuff-filmer pga man vill att de ska finnas. Eller kan det vara så att båda dessa påståenden är felaktiga? Att du hade fel både i den logiken och i att pådyvla folk åsikter de inte har.

Vem blev efterbliven nu?
Citera
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Om han inte erkänner, då är frågan om han kommer fortsätta att hålla fast vid sin tidigare historia - att det inträffade en olycka ombord med luckan och han begravde Kim Wall hel - eller hitta på en ny historia.

Även Peter Madsen inser väl vid det här laget att hans nuvarande historia är helt motbevisad. Det finns inga (dödliga) skador på Kim Walls huvud efter en lucka och kroppen hittades styckad, och det finns många allvarliga stickskador i torson som gjordes nära dödsögonblicket. Allt detta går emot Madsens historia. Rejält.

Så frågan är vad Peter Madsens nästa drag blir nu?

Han har ju aldrig hållit fast vid någon historia utan ändrat den till det som för tillfället harmoniserar med bevis som lagts fram för honom. Nästa drag är:

"Det ska bli så skönt att erkänna på riktigt. Vi hade BDSM-sex som vi båda var med på, och strypleken gick över styr. Jag fick panik och styckade upp. Att jag sa att det var en olycka med luckan var bara för att jag inte ville att hennes familj skulle få reda på hennes privata sexuella preferenser. Jag höll inne med det för deras skull, men nu känner jag mig nödgad att berätta den verkliga sanningen."

Detta är så klart också ljug.

Med tanke på hur han ljugit om allt i omgångar är hans trovärdighet rätt låg. Känns som at utgången av en framtida dom är rätt given.
Senast redigerad av DirtyDiggerNick 2017-10-09 kl. 17:01.
Citera
2017-10-09, 17:06
Medlem
Citat:

Hur kan du ens tolka mitt resonemang att jag vill att de ska existera snuff filmer? Jag konstaterade endast att de verkligen existerar och att många människor nekar det för att det är för hemskt till att passa in i deras världsbild. Hur du ens kan tolka mitt resonemang så är oerhört efterblivet.

Intressant hur en diskussion blir otäck. Eller hur?

Det är för mig trevligt att du och jag kan ha en trevlig diskussion utan påhopp. Jag har tänkt mycket på samma ämne du har tänkt på, just för att det definierar Madsens personlighet och motivet.

Det är lika intressant varje gång i dessa trådar hur ämnet berör på ett konstigt sätt, genom att det blir konkurrens om vem som vet bäst, vem som kom på det först och så vidare. Förra kvällen haglade elakheterna!

Visst har det relevans, för det visar hur lite man vet om andra människor och deras reaktioner. Hur kan man veta att någon blir uppretad av ett inlägg i en tråd, när en annan inte blir det? Hur kunde Kim Wall ha undvikit att bli mördad då vi nu vet, att man aldrig kan veta på förhand att en person som Raket-Madsen kan vara farlig?

Jag undrar när Kim Wall började inse att hon var i fara. Madsen är inte en person man egentligen tar på samma allvar som en riktig vetenskapsman. Det är lite äventyr och underhållning över honom, där den gemytlige dansken signalerar falsk trygghet.
Citera
2017-10-09, 17:17
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Vore lite makabert om det blir träff/träffar på honom i andra fall. Då är han ju jävligt dum när han begår detta spektakel och inte tror man kommer kolla bakåt också.

Det finns tydligen liknande mord i Sverige, med liknande händelseförlopp, som de ska testa DNA mot:

Citat:
Peter Madsens dna ska testas mot olösta svenska mord

Enligt chefen för cold case-gruppen i Skåne finns det mordfall som liknar det händelseförlopp som dansk polis misstänker har lett till Kim Walls död.

– Vi har något enstaka ärende med till synes liknande profil, säger Bo Lundqvist, chef för polisens cold case-grupp i Skåne till tv-kanalen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KOnO5/peter-madsens-dna-ska-testas-mot-olosta-svenska-mord
Citera
2017-10-09, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Tights = byxor, har jag bestämt för mig skrivits tidigare i tråden
Ja precis, och de är som leggings.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto