2017-10-08, 19:56
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Hur skulle du göra för att känna dig toppenbra ?

Hur skulle samhället se ut för att du skulle trivas ?

Hur ska någon uppträda mot dig för att ska tycka nu är allt bra ?

Jag vill att du ska må bra och att du ska känna glädje.

Och jag tycker inte feminister är fula utan vackra.

Tack för frågorna men jag kommer inte gå in på det här.
Citera
2017-10-08, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heropsychodreamer
Tack för frågorna men jag kommer inte gå in på det här.

Tack för svaret !
Citera
2017-10-09, 00:27
Medlem
Buffymyloves avatar
Tja, det är ett hårt jobb att bekämpa patriarkatet och då finns liten tid till skönhetsvård. Eller så sitter det i generna. Fan vet. Men det finns ju andra värden.
Citera
2017-10-09, 00:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Tja, det är ett hårt jobb att bekämpa patriarkatet och då finns liten tid till skönhetsvård. Eller så sitter det i generna. Fan vet. Men det finns ju andra värden.

In the Paris sägs det att kvinnorna har bekämpat patriarkatet sedan tiderna de bröt aluminium i trakterna. Men nu kommer islam så blir det varken smink eller aluminium

Feminister är kanske fula för att fula människor inte har lika mycket att hämta in på sin skönhet?
Tänk er en rik person, hur ofta vill de ha kommunism? Det säger ingenting om feminism är rätt eller fel bara förklarar hur det är.
Citera
2017-10-09, 00:45
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvanligtSpeciell
In the Paris sägs det att kvinnorna har bekämpat patriarkatet sedan tiderna de bröt aluminium i trakterna. Men nu kommer islam så blir det varken smink eller aluminium

Feminister är kanske fula för att fula människor inte har lika mycket att hämta in på sin skönhet?
Tänk er en rik person, hur ofta vill de ha kommunism? Det säger ingenting om feminism är rätt eller fel bara förklarar hur det är.
Alltså det handlar antagligen om att man inte är intresserad av att smöra för den manliga blicken. En intessant aspekt är ju att män som i samma andetag som de säger att feminister är fula, menar att naturliga kvinnor är vackrast (kvinna som rakar sig och inte sminkar sig för kraftigt men ändå är perfekt). Det är liksom inbyggt i systemet att det är en ändlös lo för att göra folk nöjda
Citera
2017-10-09, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Försök inte smickra mig, jag är bitter.
Gud, liksom patriarkatet finns inte.
Alltså är det inte mig du ska vända dig till.

Efter att ha läst vad du tidigare skrivit på flashback är jag inte längre intresserad av att ha en konversation med dig.
Citera
2017-10-09, 18:28
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Efter att ha läst vad du tidigare skrivit på flashback är jag inte längre intresserad av att ha en konversation med dig.
Du behöver inte skämmas för att du ger dig. Det gör de flesta inför sanningen förr eller senare.
Tyvärr missar du i och med det också den uppbyggnadsfas som behövs efter att man fått sitt röda piller.
Se Matrix igen, eller varför inte dokumentären The Red Pill.
http://theredpillmovie.com/
Citera
2017-10-09, 18:47
Medlem
Den här tredje vågen feminism skiljer sig egentligen inte särskilt mycket från helt vanligt smink. Läppstift, nagellack och mascara. Det är bara en annorlunda variant av det.

När tjejer är yngre sminkar de sig för att se äldre ut, när kvinnor blir äldre sminkar de sig för att se yngre ut. Bägge gör det för att få synas. Det är en accepterad form av narcissism helt enkelt. Sitta och sminka sig i en timma eller halv framför spegeln varje dag, eller måla tånaglarna, det är för att kunna få gå runt och känna sig påfågelsfin men främst för att andra skall tycka man är fin.

Tredje vågens feminism är inget mer och inget mindre än ett intelektuellt smink som nu inte råkar vara särskilt intelektuellt. Hur många har man inte hört häva ur sig att de är feminister mest av slentrian? De gör detta för att det är populärt nu som en accessoar man inte ens behöver betala för.

För några hundra år sedan sminkade de rika ansiktet nästan kritvitt och bar blonda peruker som nästan nådde till taket. Under 1900-talet hade män hög hatt, färgade mustaschen och bar strumphållare. Det finns tusen exempel på trender och olika "smink". Till och med i amazonas djungler där indianstammar kan gå i princip nakna är smink ett viktigt inslag.

Idag i västvärlden är feminism ett populärt smink och de som vill sticka ut lite extra, ja de färgar håret blå-rött-lila, vägrar raka benen och lever på Cloetta mums-mums för att gå upp och se ut som Jabba the Hutt eftersom feministsminket är så utbrett att det inte räcker med bara det längre för att sticka ut i mängden. Det finns mängder av skitsnygga feminister, men de lägger på ett mindre lager av detta smink. Istället för att kleta på sig mängder och se ut likt en persisk brud med så mycket svart runt ögonen att hon syns från en polishelikopter lägger de på lite lätt så att feminismen kan anas och inte spräcker hornhinnorna/trumhinnorna.
Citera
2017-10-10, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Du behöver inte skämmas för att du ger dig. Det gör de flesta inför sanningen förr eller senare.
Tyvärr missar du i och med det också den uppbyggnadsfas som behövs efter att man fått sitt röda piller.
Se Matrix igen, eller varför inte dokumentären The Red Pill.
http://theredpillmovie.com/

Du är väldigt välkommen att berätta dina teorier och åsikter, jag läser gärna. Jag kommer bara inte komma med egna åsikter och motargument.
Citera
2017-10-10, 19:35
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Du är väldigt välkommen att berätta dina teorier och åsikter, jag läser gärna. Jag kommer bara inte komma med egna åsikter och motargument.
Åh tack! Säg till när jag kan börja...
Citera
2018-10-23, 17:37
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
På grund av att de vill utmana normer.
Citera
2018-11-02, 19:32
Medlem
Snygga kvinnor får uppmärksamhet från män, och detta leder till en viss typ av makt. Fula kvinnor har inte denna makt, och blir därför bittra mot män och avundsjuka på snygga kvinnor. Därför försöker de förändra världsbilden så att den passar dem själva, dvs en värld där utseendet inte spelar någon roll. Vad de inte förstår är att oavsett om människor "säger" att utseendet inte spelar någon roll, kommer det inte förändra det faktum att det absolut spelar roll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in