2017-10-08, 10:30
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heropsychodreamer
Var det det bästa du kunde komma på? Låtsas inte förstå engelska? Jag har spenderat majoriteten av mina formativa år i engelsktalande länder och tar mig rätten att skriva enklare fraser på engelska. Deal with it.

Men kom igen med det röda pillret då! Jag väntar med spänning här ju! Väldigt OT men du kan ta det på om om du vill.
Det var inte det bästa jag kunde komma på. Däremot var det allt din post var värd. Du gör dig nämligen skyldig till en hel drös härskartekniker som för mig diskvalificerar dig från en djupare diskussion om ämnet. Du bemöter heller inte de argument jag för fram, vilket i sin tur visar hur lite du egentligen är intresserad av ämnet i tråden.

Du går OT i affekt säger du bara det första du kommer på i tron om att du varit lite lustig eller kvick, men eftersom du glömt vad tråden handlar om har du bara gömt sig under en blöt och möglig offerkofta.

OnT, på ytan kan man vara hur snygg som helst, men öppnar man munnen och visar sig vara en massiv hatare är man bara ful och ovälkommen i de flesta sociala sammanhang. Då kan man isolera sig med sin manshatarsekt och tro att "den goda och fina delen" av världen finns där och håller dig sällskap, men förr eller senare kommer även du upptäcka att de som exkluderades i första rundan inte var de sista då grundproblemen faktiskt kvarstår och fler behöver exkluderas, då ingenting fungerar trots de bästa intentioner. Se på den feministiska eliten i Sverige. Det är få som håller sams. De har alla hamnat i onåd hos varandra, men med lite miljoner på fickan kan man dra sig tillbaka och låta andra ta över och låta dem göra om samma misstag. Precis som med kommunismen. Den har aldrig tagit hänsyn till personliga val utan kräver hela tiden att man ska bortse från sig själv, "för saken".

För att återgå till det du ville lyfta, men som inte ingick i trådens ämne, så kan du väl lyssna på det här och återkomma i en för ämnet lämplig tråd:
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt?programid=793
Citera
2017-10-08, 10:40
Medlem
Enkelt svar på frågan, feminister är avundsjuka på smarta, sensuella, sexiga kvinnor. Så är det och det speciellt i Sverige där snygga feminina kvinnor blir mobbade och nedtryckta av alla.
Citera
2017-10-08, 10:47
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Enkelt svar på frågan, feminister är avundsjuka på smarta, sensuella, sexiga kvinnor. Så är det och det speciellt i Sverige där snygga feminina kvinnor blir mobbade och nedtryckta av alla.
Inte av mig!
Jag gör allt jag kan för att lyfta och hylla dem och så länge de inte går med i manshatarsekten håller jag deras rygg. De är för mig framtiden.
Hef är inte längre med oss, men han var en stor idol på den fronten.
Citera
2017-10-08, 10:51
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Eftersom feministerna har mest makt i media så är det de som skapar normer.

Normer är ganska synonymt med ideer.

Eftersom den mentala hälsan försämras så kan väl logiskt sätt det inte vara speciellt bra normer feministerna skapar.

Den media jag pratar om är media där större delen av innehållet bestäms av kvinnor ja. Jag har aldrig sagt att det bara är män som upprätthåller normerna.

Missförstå med flit hur mycket du vill, du vet mycket väl vad jag menar. Det är patriarkala strukturer som skadar hälsan för vissa i det här fallet. Dom som inser det blir oftast feminister.
Citera
2017-10-08, 10:52
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Den media jag pratar om är media där större delen av innehållet bestäms av kvinnor ja. Jag har aldrig sagt att det bara är män som upprätthåller normerna.

Missförstå med flit hur mycket du vill, du vet mycket väl vad jag menar. Det är patriarkala strukturer som skadar hälsan för vissa i det här fallet. Dom som inser det blir oftast feminister.
Jag kan fråga igen.
Vilka patriarkala strukturer?
Jag noterar också att du inte tog till dig den länk du fick.
Citera
2017-10-08, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Jag kan fråga igen.
Vilka patriarkala strukturer?
Jag noterar också att du inte tog till dig den länk du fick.

Men gud lugna dig jag svarar när jag har tid.
Citera
2017-10-08, 10:55
Medlem
Citat:

Hur skulle du göra för att känna dig toppenbra ?

Hur skulle samhället se ut för att du skulle trivas ?

Hur ska någon uppträda mot dig för att ska tycka nu är allt bra ?

Jag vill att du ska må bra och att du ska känna glädje.

Och jag tycker inte feminister är fula utan vackra.
Senast redigerad av Prepper 2017-10-08 kl. 11:06.
Citera
2017-10-08, 10:58
Medlem
namataras avatar
Till TS; Lilla grabben (eller fula gubben), för det första så förstår du nog inte vad feminism är, det betyder jämlikhet som du säkert har fått förklarat för dej många gånger i denna tråd. Och för det andra; jag ser bra ut (det är ett begrepp med stor vidd och ligger i betraktarens öga iofs) och är feminist och har alltid varit!

Din fråga är lika dum som mina här då det finns miljoner av varje "sort" jag radar upp, men på vissa av dessa slår fulheten aldrig fel;-)
Varför är håriga män som sitter på lokalpuben och hinkar bira och leker med slots dagarna i ända så fula? Varför är mulliga tonårspojkar som sitter framför datorn 24/7 och hinkar cola/energidryck med persiennerna neddragna så fula? Varför är våldsglorifierande sverigedemokrater så fula? Varför är jihadfixerade, kvinnohatande skäggprydda män med klänning så fula? Varför är brats från Djursholm med samma klädstil som farsan och flottig kotlettfrilla alltid så fula?
Citera
2017-10-08, 11:06
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Hur skulle du göra för att känna dig toppenbra ?

Hur skulle samhället se ut för att du skulle trivas ?

Hur ska någon uppträda mot dig för att ska tycka nu är allt bra ?

Jag vill att du ska må bra och att du ska känna glädje.
De flesta medier i Sverige körde denna i våras:
https://www.usnews.com/news/best-countries/best-women

Jag kan rekommendera ett studiebesök i mindre privilegierade delar av världen. Varför inte Sudan, Mogadishu, Jemen osv...

Drömmen om ett liv som Disneyprinsessa är dock stark hos våra flickor och kvinnor. Att ständigt ha en förälder närvarande i form av staten måste kännas väldigt lyxigt, men se vad som händer när den vänder sig emot dig.

Klä ut dig till man och lev så ett tag.
https://www.youtube.com/watch?v=Ip7kP_dd6LU
https://www.bokus.com/bok/9789173510868/forkladd-till-man-en-kvinnas-studie-av-mannens-varld/
Citera
2017-10-08, 11:13
Medlem
Citat:
De flesta medier i Sverige körde denna i våras:
https://www.usnews.com/news/best-countries/best-women

Jag kan rekommendera ett studiebesök i mindre privilegierade delar av världen. Varför inte Sudan, Mogadishu, Jemen osv...

Drömmen om ett liv som Disneyprinsessa är dock stark hos våra flickor och kvinnor. Att ständigt ha en förälder närvarande i form av staten måste kännas väldigt lyxigt, men se vad som händer när den vänder sig emot dig.

Klä ut dig till man och lev så ett tag.
https://www.youtube.com/watch?v=Ip7kP_dd6LU
https://www.bokus.com/bok/9789173510868/forkladd-till-man-en-kvinnas-studie-av-mannens-varld/

Jag helt klart så måste svenska män egentligen vara rätt fantastiska nu gäller det bara att få fler kvinnor att inse detta. Skulle kvinnor inse det skulle de bli mer nöjda och göra bättre politiska beslut.
Citera
2017-10-08, 12:32
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Men gud lugna dig jag svarar när jag har tid.
Försök inte smickra mig, jag är bitter.
Gud, liksom patriarkatet finns inte.
Alltså är det inte mig du ska vända dig till.
Citera
2017-10-08, 19:54
Medlem
Citat:
Försök inte smickra mig, jag är bitter.
Gud, liksom patriarkatet finns inte.
Alltså är det inte mig du ska vända dig till.

När man adresserar en gudom gör man det med stor bokstav.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in