Citat:
Ursprungligen postat av
Lonnrot
Du har "gil grissom" som nick, men tycker en dataspelsfigur är otäck? 😧😀😄
Har du kikat på bilderna på dayviewkontot? Inte bezerk-varning där direkt, och inget postat på typ fem år vad jag ser.
Hade nicket varit Ed Wood hade man kanske kunnat tycka det var ngt, men Edwoo9 syftar nog inte på det.
Du ska nog f.ö. hålla dig undan från saker som Dreamhack, skräckfilm (som Terror på Elm Street, film 1-9 och 500 andra titlar), halloween och adventurehyllorna i bokhandeln... och lite tocket. Och War of och Lord of och Game of och vad nu allt heter. Jag är lyckligt okunnig om smörjan men kan knappast undvika se det överallt. Det är ungdomsmuzak som växer som mossa på allt.
Ett stöd genom livet...
Vuxna mänskor går runt med Pokémon go. Det är skrämmande!
De kan inte ens skaffa hund.
Jag tror att fokus till dess fupen kommer borde ligga på att killen är lite udda i allmänhet, hade två småttingar som 24-årig jättebebis men var utan fast arbete, var erkänt psykiskt instabil (försvinnandet), tyckte sig behöva mer pengar och hade dålig koll på varför man borde hålla sig på rätt sida om rätt och fel och mitt och ditt.
Vad som hänt på brottsplatsen och varför och hur är spekulation, och för vem som än ger sig i kast med att råna folk uppenbart under vapenhot i hemmet mitt på blanka söndagseftermiddagen i juni så kan det snabbt gå käpprätt åt skogen.
Kanske var frugan som prompt ville åka på solsemester och hade tråkat honom för det i en månad.
Jag tror inte ett dugg på något kannibalistiskt ritualmord av ngn helt vansläktad psykopat.
Handlingen är primärt betingad av det tryck han upplever mot sin kapacitet att upprätthålla ett normalt liv, skulle jag säga, inte av att han upplever sig tvungen att leva ut ett sannare fantasi-jag för att kunna orka fortsätta spela normal.
Han är inget monster, han är en kille med väldigt dåliga idéer och rådgivning rörande hur man försörjer en skrikande familj.
Sen kan det ju finnas en makt-/manlighetsnoja som exploderar i övervåld, som ett sätt att bekräfta (den sjuka) "legitimiteten" i mordet och valet av försörjningsmetod (som inte är manligt eller maktgenererande, ungefär som nicket, som är barnsligt), för att göra sig själv blind för att en grov lagöverträdelse äger rum. Men det är ändå inte samma sak som att han nödvändigtvis är obotlig psykopat eller lustmördare.
Men vi får se. Han verkar lättsinnig och har ev. flörtat en del med laglösheten och undergången, men såna är ju unga ofta.