2017-10-09, 10:36
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Litet kusligt att denne EG hade just nicket Edwoo9* (*=3).på dayviews.com.

Med tanke på att Edwoo också är en karaktär inom World of Warcraft, och som beskrivs som "A furious berserker, wielding a weapon in each hand, unleashing a flurry of attacks to carve his opponents into pieces".

https://worldofwarcraft.com/en-us/character/darkspear/edwoo

Ruggig likhet när man ser till den brutala ilska som makarna verkar ha utsatts för

Du har "gil grissom" som nick, men tycker en dataspelsfigur är otäck? 😧😀😄

Har du kikat på bilderna på dayviewkontot? Inte bezerk-varning där direkt, och inget postat på typ fem år vad jag ser.

Hade nicket varit Ed Wood hade man kanske kunnat tycka det var ngt, men Edwoo9 syftar nog inte på det.
Citera
2017-10-09, 11:23
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squonker
Det kan också bli så att Tingsrätten bestämmer en för låg påföljd (15 år) och att åklagaren därför överklagar till Hovrätten och yrkar på livstid. En alternativ hypotes.
Ja, det skulle ju kunna hända förstås. Men det måste väl ändå till någon form av förmildrande omständighet för att det inte ska bli livstid, eller kan hans relativt låga ålder, 23 år vid brottet, ge "rabatt"?

Citat:
Exakt! Vi har ingen aning om han tiger eller pratar. Det finns ingen som helst anledning för polisen att gå ut och berätta om i vilken omfattning MT tiger eller pratar. Vi får helt enkelt nöja oss med att vänta tills Fup är klar och offentlig för att få svar på våra frågor om detta.
Men de går ju alltjämt ut med att han "förnekar brott". Det verkar konstigt om han skulle både neka och prata, bara en tanke.
Citera
2017-10-09, 11:34
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot

Har du kikat på bilderna på dayviewkontot? Inte bezerk-varning där direkt, och inget postat på typ fem år vad jag ser.

Hade nicket varit Ed Wood hade man kanske kunnat tycka det var ngt, men Edwoo9 syftar nog inte på det.

Var inte så säker på det.

I ett annat grovt morddåd förutsade jag att GM kunde ha blivit inspirerad av två dataspelsfigurer när han begick mordet. Och blev genast påhoppad av någon i tråden som trodde sig veta bättre. Men vem hade rätt? Just det, jag:

(FB) 19-åring mördar 9-åring, lägger ut videon på nätet, Tyskland 2017-03-06

Tyvärr så är det ju inte helt ovanligt att vissa killar kan gå upp väldigt mycket i dataspelskaraktärer och till slut inte kunna sklija på fantasi och verklighet. Det har ju uppenbarligen hänt tidigare.

Och om du hade läst mitt inlägg ordentligt så hade du kanske förstått att det inte är bilderna på EG's dayviewkonto som är kusliga, utan kopplingen mellan hans valda nick (Edwoo + hans födelseår), och WoW-karaktärens namn (Edwoo), dennes karaktärsbeskrivning samt med hur mordet genomfördes. Läs om, läs rätt.

Så det kanske är bättre att låta allas teorier komma till tals här innan man kommer med ogrundade påståenden
Senast redigerad av GilGrissom82 2017-10-09 kl. 12:06.
Citera
2017-10-09, 12:00
Medlem
Torneros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magro
Jag får också obehagskänslor av MGM, och jag uppfattar också honom som kapabel till brottets värsta delar.

Ja jag håller med. Fattar inte varför resonemanget familjefar och orimligt nämns i samma andetag. Bara för man vet hur man sätter barn till världen betyder inte det att man är frisk i huvudet. Jag tror svanen är fullblodspsykopat som kan snetända totalt om han känner sig förorättad eller förolämpad. Gissar att det var därför det blev en "ren avrättning" som polisen nämnt.
Citera
2017-10-09, 12:03
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Litet kusligt att denne EG hade just nicket Edwoo9* (*=3).på dayviews.com.

Med tanke på att Edwoo också är en karaktär inom World of Warcraft, och som beskrivs som "A furious berserker, wielding a weapon in each hand, unleashing a flurry of attacks to carve his opponents into pieces".

https://worldofwarcraft.com/en-us/character/darkspear/edwoo

Ruggig likhet när man ser till den brutala ilska som makarna verkar ha utsatts för
Det här är ju något som utredarna definitivt borde ha koll på nu. Det skulle kunna förklara den lite märkliga kommentaren om att han inte är "förbryllande" för dem.
Citera
2017-10-09, 12:15
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Det är inte dumt kika på andra brottsfall med tillsynes liknande modus - vi har rånmordet i Malmö på Gymnasiegatan 95 (man/kvinna) (FB) Någon som minns det brutala mordet på Gymnasistgatan i Malmö 1995? och sedan är Natalia Pshenkina intressant, som tillsammans med två medgärningsmän rånmördade hennes ex. Aftonbladet kör det på löpet idag.

Citat:
Den 23 februari 2005 knackade Natalia Pshenkina på sin ex-sambos dörr. När han öppnade stormade Natalia Pshenkinas två kumpaner in i lägenheten.

De band, misshandlade och torterade ex-sambon, och tvingade till sig hans bankomatkoder. Hans konton länsades sedan på över 200 000 kronor. Först ett halvår senare hittades ex-sambon död i sitt badkar.

Pshenkina och de två kumpanerna greps strax efter det att kroppen hittades. Alla tre dömdes till livstids fängelse.
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2017-10-09 kl. 12:20.
Citera
2017-10-09, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Men de går ju alltjämt ut med att han "förnekar brott". Det verkar konstigt om han skulle både neka och prata, bara en tanke.

Ja vem vet? Han kanske har långa och ingående utläggningar om varför han är oskyldig.
Citera
2017-10-09, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Ja, det skulle ju kunna hända förstås. Men det måste väl ändå till någon form av förmildrande omständighet för att det inte ska bli livstid, eller kan hans relativt låga ålder, 23 år vid brottet, ge "rabatt"?

Jag tror inte att man ger straffrabatt till en 23-åring.
Citera
2017-10-09, 13:17
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Exakt! Vi har ingen aning om han tiger eller pratar. Det finns ingen som helst anledning för polisen att gå ut och berätta om i vilken omfattning MT tiger eller pratar. Vi får helt enkelt nöja oss med att vänta tills Fup är klar och offentlig för att få svar på våra frågor om detta.

Känner mig skyldig till denna trådsanning. Jag har iof aldrig skrivet att jag vet att han inte pratar. Bara att jag personligen är övertygad om det
Citera
2017-10-09, 13:40
Medlem
EG:s halloween bilder plockades snabbt bort från Facebook. Bl.a en bild liknande länken jag skickar här fast mer blod på väggarna.

http://dayviews.com/edwoo93/366514148/
Citera
2017-10-09, 14:13
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Var inte så säker på det.

I ett annat grovt morddåd förutsade jag att GM kunde ha blivit inspirerad av två dataspelsfigurer när han begick mordet. Och blev genast påhoppad av någon i tråden som trodde sig veta bättre. Men vem hade rätt? Just det, jag:

(FB) 19-åring mördar 9-åring, lägger ut videon på nätet, Tyskland 2017-03-06

Tyvärr så är det ju inte helt ovanligt att vissa killar kan gå upp väldigt mycket i dataspelskaraktärer och till slut inte kunna sklija på fantasi och verklighet. Det har ju uppenbarligen hänt tidigare.

Och om du hade läst mitt inlägg ordentligt så hade du kanske förstått att det inte är bilderna på EG's dayviewkonto som är kusliga, utan kopplingen mellan hans valda nick (Edwoo + hans födelseår), och WoW-karaktärens namn (Edwoo), dennes karaktärsbeskrivning samt med hur mordet genomfördes. Läs om, läs rätt.

Så det kanske är bättre att låta allas teorier komma till tals här innan man kommer med ogrundade påståenden

Lille Edvin har ju inte ätit upp sina offer i alla fall...

Vad vi vet.
Citera
2017-10-09, 15:04
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot

Du ska nog f.ö. hålla dig undan från saker som Dreamhack, skräckfilm (som Terror på Elm Street, film 1-9 och 500 andra titlar), halloween och adventurehyllorna i bokhandeln... och lite tocket. Och War of och Lord of och Game of och vad nu allt heter. Jag är lyckligt okunnig om smörjan men kan knappast undvika se det överallt. Det är ungdomsmuzak som växer som mossa på allt.

Ett stöd genom livet...

Vuxna mänskor går runt med Pokémon go. Det är skrämmande!

De kan inte ens skaffa hund.

Jag tror att fokus till dess fupen kommer borde ligga på att killen är lite udda i allmänhet, hade två småttingar som 24-årig jättebebis men var utan fast arbete, var erkänt psykiskt instabil (försvinnandet), tyckte sig behöva mer pengar och hade dålig koll på varför man borde hålla sig på rätt sida om rätt och fel och mitt och ditt.

Vad som hänt på brottsplatsen och varför och hur är spekulation, och för vem som än ger sig i kast med att råna folk uppenbart under vapenhot i hemmet mitt på blanka söndagseftermiddagen i juni så kan det snabbt gå käpprätt åt skogen.

Kanske var frugan som prompt ville åka på solsemester och hade tråkat honom för det i en månad.

Jag tror inte ett dugg på något kannibalistiskt ritualmord av ngn helt vansläktad psykopat.

Handlingen är primärt betingad av det tryck han upplever mot sin kapacitet att upprätthålla ett normalt liv, skulle jag säga, inte av att han upplever sig tvungen att leva ut ett sannare fantasi-jag för att kunna orka fortsätta spela normal.

Han är inget monster, han är en kille med väldigt dåliga idéer och rådgivning rörande hur man försörjer en skrikande familj.

Sen kan det ju finnas en makt-/manlighetsnoja som exploderar i övervåld, som ett sätt att bekräfta (den sjuka) "legitimiteten" i mordet och valet av försörjningsmetod (som inte är manligt eller maktgenererande, ungefär som nicket, som är barnsligt), för att göra sig själv blind för att en grov lagöverträdelse äger rum. Men det är ändå inte samma sak som att han nödvändigtvis är obotlig psykopat eller lustmördare.

Men vi får se. Han verkar lättsinnig och har ev. flörtat en del med laglösheten och undergången, men såna är ju unga ofta.
Senast redigerad av Lonnrot 2017-10-09 kl. 15:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in