Citat:
Ursprungligen postat av
Merrybum
Virrigt är det minsta man kan säga. Jag får ingen klar blid. Allt nytt jag läser/hör googlar fram skapar bara nya frågor. Jag har ju varit inne på hämd från början. Och att rånmorivet var sekundärt. Men något skaver med den. Jag vet bara inte vad. Men ibland får jag för mig att att paret hade en nexus person. Och att denna person ställt till det något vida pass runt sig. Att denna någon tog med sig hotarna ut till paret för att hen trodde att det fanns pengar eller annat värdefullt i huset. När detta visar sig vara osant spårar det ur fullständigt och de mördas för att statuera ett exempel. Spektakulärt som fan. Men det är ju inte den som gissade minst gånger som vinner.
En hämnare binder inte sina offer i syfte att få dem att avslöja något (var pengar är exv.), eftersom de vet att de kommer mördas ändå (eller ringa polisen sen)?
Enligt utredningen är syftet ekonomiskt, alltså har inte offren som det verkar torterats i avsikt att framkalla dödsångest. Har de "torterats" så har det varit för att de inte kände GM. Av ngn anledning, möjligen brist på förväntat resultat, eller för att stöldgodset tvingats bli vad som då fanns att tillgå (tv?, sprit?), eller för att GM varit rädd att bli kopplad till rånet genom något BO sett elelr hört (hans bil, hans kroppshydda, sätt att tala etc), eller för att GM som familjefar till varje pris vill undvika att åka dit, eller för att vad BO sett och hört av GM dramatiskt skulle begränsa antalet möjliga typer av förövare (polska bärplockare, romska tiggare, lettiska byggarbetare, rumänska cirkusbjörnar, ryska ubåtsmän, Isis, Osis, Mossad, östgötsk raggarmaffia, Thomas Quick och skånska grevar), eller för att GM ska få ett försprång och hinna hem (eller till ngn "mellanstation" med stöldgodset) innan bylingen sätter upp vägspärrar på E4, så har BO "avrättats".
Vidare måste man ju när allt kommer omkring förbluffas över att ngn dåre öht vågar hålla ett äldre par i villa som har tre barn och barnbarn som tejpad utpressningsgisslan en söndag e.m. mitt på blanka sommardan och ev även ta dem på pistolhotssafari till Borensberg för att lugga en bankomat på nåra tusen. Det måste ju vart ljust som på en bättre fransk badort.
De måste haft bilder på sina barn framme m.m. Vad var det som sa att ingen skulle ringa eller dyka upp medan GM höll på där?
Nu råkade jag visst lämna vägen jag först slog in på – men allt i sanningens intresse.