2017-10-08, 19:07
Medlem
Grandiosos avatar
Mordet på Kim Wall tonar allt mera fram som ett av de ruskigaste i modern tid i Skandinavien.
Så bestialiskt och utstuderat till sin karaktär. Stackars, stackars denna unga tjej som skulle
behöva råka på detta overallsklädda monster.
Jag misstänker att Madsen likt andra mördare av hans slag var mån om att hans offer
skulle hållas vid liv så länge som möjligt. Drog ut på lidandet för det är ju lidandet,
skräcken och dödsångesten en sexualsadistisk förövare vill framkalla och få njuta av.
Blir lidandet för kort, ja då blir det ju en ren besvikelse för en sån mördare.
Stryp- och knivvåld i förening antagligen. Möjligen avslutades alltsammans med att han
skar halsen av sitt offer - dödsorsaken - och gick vidare med att skära av hela huvudet.

Madsen har definitivt säkrat en plats i nordisk kriminalhistoria som en av de vidrigaste och
mest avskyvärda gärningsmännen någonsin. Jag tillhör inte dem som tror han mördat
tidigare. Detta var med all sannolikhet "debuten". Precis som antagligen mordet på
Lisa Holm var Nerijus Bilevicius debut som mördare.
Dock kommer man givetvis från dansk polis sida att kartlägga Madsens förflutna så långt
det bara är möjligt för att se om det kan finnas skäl att misstänka honom för något
ytterligare sexualrelaterat våldsbrott.

"Det återstår emellertid att bevisa att Peter Madsen har mördat Kim Wall", lyckades en svensk
kriminolog (inte GW) haspla ur sig i anslutning till att uppgifterna om de nya fynden framkom
under lördagen.
Lät precis som nån av alla dessa autistiska motvallsfigurer som frekventerar detta forum.
Jag frågar: Kan man inte vid det här laget sluta sig till att en överlagd mordisk handling
är begången och att den som utfört denna handling måste helt nödvändigtvis vara identisk
med ingen annan än Peter Madsen själv? Det finns inte längre utrymme för tankar åt
något jävla olyckshåll och lika lite finns det utrymme för nån alternativ jöns som hoppat
in osynlig i historien och skulle ha gjort det som Madsen i sin grymma ondska tillät sig att göra.

Lämnar nu över ordet till en som kan en hel del om det här med psykopati och ondska,
professorn i rättspsykiatri Sten Levander:

* Ett mycket litet antal människor "vänder upp och ner" på medkänslan.
* De plågas inte av andras lidande - de njuter av det.
* Det startar som anti-tabuistiska fantasier som invaderar medvetandet.
* Dessa utvecklas till att bli mer raffinerade och utstuderade. Man kan inte stänga av dem.

* I perioder när man mår dåligt ökar fantasierna.
* Man kan inte hålla emot - man går från fantasi till verklighet.
* I stället för ångest upplever man efter brottet ett paradoxalt lugn som fullt ut
kompenserar för eventuell samvetsångest.
* Nu vet man dessutom hur man kan bli lugn!

https://www.youtube.com/watch?v=JJ-gwcmDDG8

Och lite annat här:

Allt beröm till alla involverade i arbetet med att finna de saknade kroppsdelarna.
Polis, dykare, folket på forskningsfartyget Aurora med all dess högteknologiska utrustning
och inte minst dessa fantastiska hundar komna från vårt land.

Nu har familjen Wall nästan en hel dotter att kunna få begrava. Bara armarna fattas.
Jag tror de hittas också framöver.

Familjens film till Kim Walls minne: https://www.expressen.se/tv/nyheter/kvp/se-familjens-film-till-kim-walls-minne/

Morden på Elin Krantz och Lisa Holm skakade om mig extra mycket.
Kim Walls fasansfulla öde gör det definitivt också.

Den vedervärdige Madsen blir givetvis dömd för mord och åker in på livstid och låt oss
verkligen hoppas att han aldrig släpps fri igen.
Han är obotbar med sina sjuka bestialiska drifter precis som Lisa Holms baneman är.
Såna dårar går helt enkelt inte ha ute i ett samhälle.
Citera
2017-10-08, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Jag tror leggings och trosor åkte av vid annat tillfälle än resten av kläderna. De hamnade då på annan plats i en redan stökig ubåt. PM var sedan för stressad för att inse att han missade att dumpa alla kläder.

Skulle inte förvåna mig om han hade rampfeber där på slutet. Trosorna och leggings återfanns på två ställen efter att Nautilus bärgats och tömts på vatten. Men det säger inget om var de befunnit sig från början. Det är ju tonn av vatten som spolats igenom den sänkta båten från luckan och ut genom ventilerna i botten på ubåten.
Om det stämmer som stått i pressen senaste tiden att det fanns mycket av KW:s hår kvar i dusch utrymmet så måste det nog bero på att det stoppat igen avloppet. Det måste ju finnas ngt.avlopp eller avrinningsrör från duschutrymmet antar jag.
Vild gissning från mig.
Citera
2017-10-08, 19:13
Medlem
När PM gör en full bekännelse, undra om han kommer erkänna fler mord.

Som joel rifkin, de tog in honom för ett mord, efter några dygns förhör erkänner han 16 mord till vilka de flesta varit okända för polisen. Polisen visste inte ens att det gick en seriemördare lös i new york.
Senast redigerad av herrArmbandsur 2017-10-08 kl. 19:25.
Citera
2017-10-08, 19:15
Medlem
Citat:
Var ser du någon motsägelse i att PM använde både rörstumpar och hylsnyckelhylsor? Det är ju annars rätt märkligt att PM själv skulle anget att han använt hylsnyckelhylsor.

Det säger nollan madsen för att "bevisa" att någon annan varit på kroppen efter att han sänkte den hel med hylsor från hylsnyckelsats.
Citera
2017-10-08, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Hva er pudling?

Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
"För er som inte känner till uttrycket så gör man en pudel när man, efter att ha gjort något fel, bestämt hävdar att man inte gjort något fel, för att sedan tvärvända och med stora våta ögon be om ursäkt. Oftast sker detta genom media, gärna i någon stor dagstidning eller presskonferens. Exempelvis har vi Bill Clinton-skandalen som är en riktigt ståtlig pudel, en av vår tids alfahanar bland pudlar skulle jag vilja säga. Har jag fel får jag väl göra en pudel.

Det hela går tillbaka till vargar och hundars sätt att visar underkastelse. En beta- eller gammavarg som utmanar alfahannen, men misslyckas, lägger sig på rygg och blottar strupen."

http://www.ordbajsaren.se/att-gora-en-pudel/

Det här är helt OT, men allmänbildning gör alla trådar bättre och obildning alla trådar sämre.
Att göra en (hel) pudel är ett modernt utryck. Myntades av Pål Jebsen i Dagens Nyheter 2002, då Jan O Karlsson (bistånds- och migrationsminister) gjorde en 180-gradare om sina dubbla löner (bl.a.).
""Han gjorde en hel pudel - lade sig på rygg och sprattlade med benen." Jebsen berättade senare att hans egna pudlar betedde sig precis så när de fått tillsägelser.""
Googla Jan O Karlsson (och sprid inte ordbajs, bajsarens påståendet kommer från ett flashbackinlägg från 2006).
Citera
2017-10-08, 19:20
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Studerade du även väskan du såg vid 2:02? Den väskan ser helt "underbar" ut att trä igenom öppningen i tornet. En uppblåsbar båt är inte så rackarns lätt att få in/ut ur ubåten.
Det var bara för att förklara hur det går till för trådfrågaren.

Själva båten bör vara en liknande den här med uppblåsbar utombordare-tillräckligt stor för att bära en vuxen.

https://www.youtube.com/watch?v=zIugMUKe7Vc
Citera
2017-10-08, 19:21
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
www.bt.dk/krimi/peter-madsens-ven-efter-fund-af-hoved-hvem-er-det-egentlig-jeg-har-kendt

Undrar om journalister har missuppfattat eller ska de verkligen kolla om dödsorsaken blev till vid separationen av huvudet från torson/kroppen?!!?
De menar antagligen att de undersöker om han styckade henne för att dölja dödsorsaken.
Till exempel strypning.
Jag tror han ströp henne, kanske med strumpbyxorna eller nylonlinan. Sedan direkt efter togs kläderna av och hon skändades och styckades, och däri låg hans njutning.
Hade inte någon sett kroppsdelar i hans dator?
Citera
2017-10-08, 19:23
Medlem
Det här med klaustrofobi som utlösande faktor, att KW skulle ha attackerat Madsen, som Whyback skriver, är ju inget annat än ett oerhört långsökt försök att hitta en logisk förklaring till det som skett. Men allt sådant får man bara glömma. Madsen är måhända inte sjuk, men djupt personlighetsstörd med bland annat empatibrist och grandiosa vanföreställningar. Det är också därför han haft sådana samarbetssvårigheter tidigare och snöat in på avancerad BDSM långt över de gränser de flesta utövare av det känner. Sådana här störda människor finns det få av, men Madsen är en av dem och ska inte få gå lös.
Citera
2017-10-08, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
"Någon plötslig sjukdom", som inte kunde hittas av patologerna, är en osäker väg. Det kan finnas plötsliga sjukdomstillstånd för en 30-åring, finns det några som inte går att påvisa patologiskt?

En mycket bättre variant av PM är att hon drabbades av klaustrofobi, och attackerade PM, som tvingades hålla fast henne hårt, till slut i halsen, eftersom hon inte kom ur sitt tillstånd. PM försökte flera gånger släppa taget, men då bara fortsatte hon helt okontrollerat, och han fick fortsätta försöka få henne att sluta........

Ett sådant anfall går inte att spåra i hjärnan. Om strypning kan fastställas, kan det finnas juridiska tvivel om varför, även om de flesta kanske förstår vad som sannolikt hänt.

"Hon fick klaustrofobi och jag var tvungen att strypa henne", det är så dumt att klockorna stannar.

Men det spelar ingen roll, det är inte du som kommer att sitta i den domstol som kommer att döma Peter Madsen.
Citera
2017-10-08, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Det här är helt OT, men allmänbildning gör alla trådar bättre och obildning alla trådar sämre.
Att göra en (hel) pudel är ett modernt utryck. Myntades av Pål Jebsen i Dagens Nyheter 2002, då Jan O Karlsson (bistånds- och migrationsminister) gjorde en 180-gradare om sina dubbla löner (bl.a.).
""Han gjorde en hel pudel - lade sig på rygg och sprattlade med benen." Jebsen berättade senare att hans egna pudlar betedde sig precis så när de fått tillsägelser.""
Googla Jan O Karlsson (och sprid inte ordbajs, bajsarens påståendet kommer från ett flashbackinlägg från 2006).

Det håller jag helt med om. Och det är inte helt fel med ett litet skämt här och där heller.
Att sprida en rad bildning eller glädje till sina medmänniskor i ett så här tungt ämne som handlar om en sexualsadistisk mördare och ett hjälplöst offer i en klaustrufobisk miljö gör det uthärdligt.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-10-08 kl. 19:36.
Citera
2017-10-08, 19:27
Medlem
tzjs avatar
Kan ubåten tagit emot en passagerare under turen, som sedan också lämnat innan Madsen sänkte båten? Tänk om han bestämt möte med någon likasinnad från nätet att ha som kan spela in material kanske?
Citera
2017-10-08, 19:28
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Mordet på Kim Wall tonar allt mera fram som ett av de ruskigaste i modern tid i Skandinavien.
Så bestialiskt och utstuderat till sin karaktär. Stackars, stackars denna unga tjej som skulle
behöva råka på detta overallsklädda monster.
Jag misstänker att Madsen likt andra mördare av hans slag var mån om att hans offer
skulle hållas vid liv så länge som möjligt. Drog ut på lidandet för det är ju lidandet,
skräcken och dödsångesten en sexualsadistisk förövare vill framkalla och få njuta av.
Blir lidandet för kort, ja då blir det ju en ren besvikelse för en sån mördare.
Stryp- och knivvåld i förening antagligen. Möjligen avslutades alltsammans med att han
skar halsen av sitt offer - dödsorsaken - och gick vidare med att skära av hela huvudet.

Madsen har definitivt säkrat en plats i nordisk kriminalhistoria som en av de vidrigaste och
mest avskyvärda gärningsmännen någonsin. Jag tillhör inte dem som tror han mördat
tidigare. Detta var med all sannolikhet "debuten". Precis som antagligen mordet på
Lisa Holm var Nerijus Bilevicius debut som mördare.
Dock kommer man givetvis från dansk polis sida att kartlägga Madsens förflutna så långt
det bara är möjligt för att se om det kan finnas skäl att misstänka honom för något
ytterligare sexualrelaterat våldsbrott.

"Det återstår emellertid att bevisa att Peter Madsen har mördat Kim Wall", lyckades en svensk
kriminolog (inte GW) haspla ur sig i anslutning till att uppgifterna om de nya fynden framkom
under lördagen.
Lät precis som nån av alla dessa autistiska motvallsfigurer som frekventerar detta forum.
Jag frågar: Kan man inte vid det här laget sluta sig till att en överlagd mordisk handling
är begången och att den som utfört denna handling måste helt nödvändigtvis vara identisk
med ingen annan än Peter Madsen själv? Det finns inte längre utrymme för tankar åt
något jävla olyckshåll och lika lite finns det utrymme för nån alternativ jöns som hoppat
in osynlig i historien och skulle ha gjort det som Madsen i sin grymma ondska tillät sig att göra.

Lämnar nu över ordet till en som kan en hel del om det här med psykopati och ondska,
professorn i rättspsykiatri Sten Levander:

* Ett mycket litet antal människor "vänder upp och ner" på medkänslan.
* De plågas inte av andras lidande - de njuter av det.
* Det startar som anti-tabuistiska fantasier som invaderar medvetandet.
* Dessa utvecklas till att bli mer raffinerade och utstuderade. Man kan inte stänga av dem.

* I perioder när man mår dåligt ökar fantasierna.
* Man kan inte hålla emot - man går från fantasi till verklighet.
* I stället för ångest upplever man efter brottet ett paradoxalt lugn som fullt ut
kompenserar för eventuell samvetsångest.
* Nu vet man dessutom hur man kan bli lugn!

https://www.youtube.com/watch?v=JJ-gwcmDDG8

Och lite annat här:

Allt beröm till alla involverade i arbetet med att finna de saknade kroppsdelarna.
Polis, dykare, folket på forskningsfartyget Aurora med all dess högteknologiska utrustning
och inte minst dessa fantastiska hundar komna från vårt land.

Nu har familjen Wall nästan en hel dotter att kunna få begrava. Bara armarna fattas.
Jag tror de hittas också framöver.

Familjens film till Kim Walls minne: https://www.expressen.se/tv/nyheter/kvp/se-familjens-film-till-kim-walls-minne/

Morden på Elin Krantz och Lisa Holm skakade om mig extra mycket.
Kim Walls fasansfulla öde gör det definitivt också.

Den vedervärdige Madsen blir givetvis dömd för mord och åker in på livstid och låt oss
verkligen hoppas att han aldrig släpps fri igen.
Han är obotbar med sina sjuka bestialiska drifter precis som Lisa Holms baneman är.
Såna dårar går helt enkelt inte ha ute i ett samhälle.
Amen.
Det gör så jävla ont att se filmen med den här levnadsglada tjejen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in