Joakim Palmkvist, Sydsvenskan, skriver (
https://www.sydsvenskan.se/2017-10-07/joakim-palmkvist-om-mordutredningen-som-att-titta-in-i-helvetets-forgard
Jag har gjort ett utdrag ur den.
------------
Han ställer den ytterst viktiga frågan som de flesta människor nu ställer sig
*
hur är en människa funtad som kan skära sönder en människokropp på det här sättet? Och sedan sitta med neutral min i en rättssal och blåneka?
*
rättspsykiatriska utredning som ska börja inom kort skall bl.a. försöka ge ett svar på den ovan ställda frågan samt göra den viktiga utredningen som skall mynna ut i vilken ev störning Madsen har,
var han frisk eller sjuk vid gärningen och och består den nu vid undersökningen.
* den
farlighetsbedömning och psykklassning som ingår i utredningen kommer att bestämma vilken påföljd (fängelse eller vård) som är lämpligast för Madsen.
Fängelse på viss tid eller Vård på obestämd tid
-----------
Det blir intressant att få veta Resultatet.
Oavsett, utgår jag från att de grymheter Madsen utsatt Kim Wall för, både före, under och efter gärningen (mordet) leder till att det längsta möjligaste straff utdöms för hans sammantagna gärning.
Något annat vore otänkbart i det mest rättssäkraste landet i Världen, Danmark.
----------EDIT-------------
Avslutningsvis skriver han något om de obligatoriska konspirationsteoretiska bloggare som alltid följer med uppmärksammade brottsfall.