2017-10-08, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuggetabowdit
Kan väl vara så att tarminnehållet började ruttna och gaserna fick torson att flyta upp. Ska man dumpa lik på en sjöbotten så bör man skära sönder tarmarna. Det kan förklara de 14 knivhuggen i vaginan om inte annat.
Bäst är att lägga in allt i ett nylon nät och rejäla vikter..krabbor och fiskar gör sedan rent hus
rätt snabbt på botten.
Citera
2017-10-08, 18:45
Medlem
krutojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag delar helt LGWs slutsats i dagens krönika som är den ena rimliga att dra

* Madsen är en sexualsadist, mördare och styckare

Jag kommer också som honom och många andra se fram mot att få

* höra det glädjande ljudet från en celldörr som slår igen bakom en livstidsdömd Peter Madsen.

Det enda sanna ord Madsen uttalat är när han förutspådde att

* Raket-Madsen är död

Den Grandiosa Madsen valde själv att egoistiskt brutalt sexualsadistiskt mörda, stycka samt grovt skända en svensk, ung och oskyldig journalist med hela livet framför sig, i sin egen älskade Nautilus bara för sitt höga nöjes skull innan han begick offentligt "självmord" inför press och media.

Utan en endaste tanke på alla anhöriga som skall älta dessa hemska bilder på sina näthinnor resten av sina liv med sorg i hjärtan, samma bilder som sexualsadisten kommer att återkomma till med Njutning i hela hans ruttna liv!

Fy Fan, vilken Grandiost Äckel!!!
Fast knappast skapar dessa minnen någon större när han sitter där på förvaring. Om han skulle bli frikänd då däremot.
Citera
2017-10-08, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzer
Bäst är att lägga in allt i ett nylon nät och rejäla vikter..krabbor och fiskar gör sedan rent hus rätt snabbt på botten.
Problemet med nylon är att det inte ruttnar och då hade han åkt dit även om de hittat skelettet 25 år senare. Om han nu ändå skar henne i bitar så fattar jag inte varför han inte "rensade fisken" och sänkte återstoden genom att naja fast tyngder med ståltråd som rostar bort. Han verkar varken vara kompetent som mördare eller uppfinnare.

Med detta sagt så tycker jag inte att man skall mörda folk i sin båt ute på havet, men om man nu ändå gör det så finns det knappast någon säkrare plats att gömma kroppen.
Citera
2017-10-08, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Men GW sa att han trodde att KW dog mellan 22.00 och 24.00 på torsdagen.
Han sa inget om styckning.
Danska polisens hypotes är att styckningen pågick under andra dyket (Nautilus har dykt i Köge bukt från omkring 04.40 -08.25. Kommer upp ca 08.25 och driver i ca 40 min. De här 40 minuterna söker polisen vitten till eftersom de tror att PM då dumpade kvarlevor och bevis i kögebukten.) Som jag förstod var det norra Kögebukten. Nu har jag en fundering också. Varför stoppade inte PM ner KW:s leggings och trosor tillsammans med övriga kläder samt kniven i påsen? Väldigt konstigt med tanke på tidspressen. Han jobbade mot en deadline eftersom att han måste känt till pådraget efter Nautilus från sin radio. Eller?
ps. Jag tror inte GW behöver läsa på FB. Han har ett stort kontaktnät med kolleger i våra grannländer tex danska polisen.
Jag tror leggings och trosor åkte av vid annat tillfälle än resten av kläderna. De hamnade då på annan plats i en redan stökig ubåt. PM var sedan för stressad för att inse att han missade att dumpa alla kläder.
Citera
2017-10-08, 18:56
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Jag vet mest om levande men antar att ”strax efter” eller i ”nära anslutning till” hennes död betyder precis upphörd eller en blodcirkulation som inte har ett högt blodtryck. En blödning, men inte en lika stor blödning som hos en oskadliggjord person.

Så uppfattar jag också. Att det exempelvis blivit spår av blåmärken vid knivsticken och så, att man ser att hon som minst måst vara nyligt avliden då detta sker, om det inte rent av sker då hon ännu lever?
Citera
2017-10-08, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .CYG.
Nollan använde rörbitar, det sägs väl av åklagaren?
Det som gjorde att torson flöt upp var gasbildning möjligen i kombination med undervattensströmmar.
Att metallbitar ramlat av tror jag inte.

Har du sett bilder av hur torson hittades?
Var ser du någon motsägelse i att PM använde både rörstumpar och hylsnyckelhylsor? Det är ju annars rätt märkligt att PM själv skulle anget att han använt hylsnyckelhylsor.
Citera
2017-10-08, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .CYG.
Nollan använde rörbitar, det sägs väl av åklagaren?
Det som gjorde att torson flöt upp var gasbildning möjligen i kombination med undervattensströmmar.
Att metallbitar ramlat av tror jag inte.

Har du sett bilder av hur torson hittades?

Det borde finnas någon kunnig på hur lång tid det tar för gasbildning att debutera i 4-gradigt vatten. Jag skulle säga att ett par veckor i 4 gradigt vatten inte ger någon förruttnelse alls. Som jag skrivit många gånger, har sannolikt strömmarna tagit med sig torson, som hade ett par små rörbitar som sänke och sammantaget en densitet som ligger nära vattnets.

Men vi behöver kanske inte tjafsa om detta, utan bara konstatera att klant-Madsen inte klarade av att sänka torson ordentligt, för med rejäla tyngder hade den varken förflyttat sig med strömmarna, eller ännu mer osannolikt, flutit upp efter ett par veckor!
Citera
2017-10-08, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Precis och det är inte förbjudet att försvara någon man träffat på sexparty eller en konfirmationsfest.

Man tar ner och upp den tom.

Hur det fungerar ser du här ca 1 och 36 in i inslaget.

https://www.youtube.com/watch?v=N2UpkAxKdQM
Studerade du även väskan du såg vid 2:02? Den väskan ser helt "underbar" ut att trä igenom öppningen i tornet. En uppblåsbar båt är inte så rackarns lätt att få in/ut ur ubåten.
Citera
2017-10-08, 19:04
Medlem
cossinuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
"Någon plötslig sjukdom", som inte kunde hittas av patologerna, är en osäker väg. Det kan finnas plötsliga sjukdomstillstånd för en 30-åring, finns det några som inte går att påvisa patologiskt?

En mycket bättre variant av PM är att hon drabbades av klaustrofobi, och attackerade PM, som tvingades hålla fast henne hårt, till slut i halsen, eftersom hon inte kom ur sitt tillstånd. PM försökte flera gånger släppa taget, men då bara fortsatte hon helt okontrollerat, och han fick fortsätta försöka få henne att sluta........

Ett sådant anfall går inte att spåra i hjärnan. Om strypning kan fastställas, kan det finnas juridiska tvivel om varför, även om de flesta kanske förstår vad som sannolikt hänt.

den händelseutveckling att någon får klaustrofobi som leder till att peter madsen dödar henne är totalt osannolikt som försvarbart. det låter som en mycket sämre variant.

ju mindre man hittar på desto bättre är det. att hon dör av ett plötsligt sjukdomstillstånd är så lite påhitt det bara går. att komplicera till det med extra manövrar och extra moment gör att det uppstår följdfrågor som är oerhört svåra att snärja sig igenom. det leder snarare till att man hittar på ytterliggare lögner och det hela resulterar i att allting blir osannolikt.
Citera
2017-10-08, 19:05
Medlem
www.bt.dk/krimi/peter-madsens-ven-efter-fund-af-hoved-hvem-er-det-egentlig-jeg-har-kendt

Undrar om journalister har missuppfattat eller ska de verkligen kolla om dödsorsaken blev till vid separationen av huvudet från torson/kroppen?!!?
Citera
2017-10-08, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Jo, men eftersom de åkte dit tidigt, så är de inte något exempel på att barn/ungdomar klarar av att hålla tyst om att de mördat. Det var just det som var starten på denna del-debatt - är det troligt att två 15-åringar som mördar och styckar lyckas klara sig i över 30 år utan att prata bredvid munnen? Och framför allt - hur troligt är det att de klarar av att hålla tätt de första 6 månaderna?

Har de gjort det så är det ju 100% troligt.
Citera
2017-10-08, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Det borde finnas någon kunnig på hur lång tid det tar för gasbildning att debutera i 4-gradigt vatten. Jag skulle säga att ett par veckor i 4 gradigt vatten inte ger någon förruttnelse alls. Som jag skrivit många gånger, har sannolikt strömmarna tagit med sig torson, som hade ett par små rörbitar som sänke och sammantaget en densitet som ligger nära vattnets.

Men vi behöver kanske inte tjafsa om detta, utan bara konstatera att klant-Madsen inte klarade av att sänka torson ordentligt, för med rejäla tyngder hade den varken förflyttat sig med strömmarna, eller ännu mer osannolikt, flutit upp efter ett par veckor!
Vi var i alla fall flera som var förvånade över hur fort torson dök upp eftersom det även i varmare breddgrader borde tagit ytterligare åtminstone 2 veckor att nå max gasvolym. Jag tror den där torson har haft någon vikt som släppt och efter det har den just precis varit nästan "tyngdlös" och sedan kommit vandrande på botten hela vägen upp på land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in