2017-11-11, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det vi vet om Madsen är att fetischer betyder väldigt mycket för hans sexualitet.
En fetisch kan vara vad som helst som gör en person upphetsad,-regnkläder,nagellack, hål i öronen osv
I PMs fall tror jag ubåtsmiljöer,armekläder och kanske hårfärg hos partner tex.
https://www.expressen.se/omtalat/sex...micophilia-ar/

Ja, eller "parafilier", då. KW hade ju rött hår. Det kan ha räckt för att få igång de sjuka fantasierna hos honom...de som han har plockat upp från sjuka filmer han bevisligen har sett och från märkliga klubbar han bevisligen har besökt.
Citera
2017-11-11, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Helt oskyldig var nu inte K, hon kände till sexuella perversiteter i teorin i alla fall. Hon skrev ju om dem. Idealet borde väl ha varit en oskuld? Men sådana kanske är svåra att hitta i Köpenhamn, om de ska vara uppe i vuxen ålder...

Men som sagt, vi vet fortfarande inte om motivet var sexualsadistiskt.

Det är LJUSÅR mellan att skriva ett reportage om BDSM-miljöer och vara en AKTIV deltagare i dessa (som Madsen var).

Det måste du väl inse.
Citera
2017-11-11, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Kim representerade allt han inte var. Hon var vacker, öppen, framgångsrik, internationellt känd och hade allt framför sig. Hela livet låg för hennes fötter. Skulle flytta till Kina med sin pojkvän ... ALLT.

Som inte Peter Madsen hade. Han hade Nautilus och Kronofogden efter sig. Hans karriär som RaketMadsen var över sedan länge. Hans exföretag med Bengtsson var ljusår före honom i utveckling.

Han var 47 år med begynnande flint (därav hans frisyr), ägde Nautilus men därmed var allt arbete med ubåten också endast vilande på hans axlar (inte minst finansiellt). En Ubåt som tillhörde ett annat sekel.

Sponsorerna krävde snarast något mer. Än skorven.

Ja. Liksom arbogakvinnan Johanna Möller var körd i botten pga en ekonomi som hade gått åt skogen så var deb likadant för honom, men med hans projekt då. En desperat handling i våra ögon, men jag tror den grundade sig på vrede, frustration och avundsjuka. Så känslomässiga saker som desperation tror jag inte att såna personer kan känna.
Citera
2017-11-11, 23:34
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Det är LJUSÅR mellan att skriva ett reportage om BDSM-miljöer och vara en AKTIV deltagare i dessa (som Madsen var).

Det måste du väl inse.

Klart att jag inser, men en person som vet mycket om det, är inte lika oskyldig som en som inte vet ett dugg om det. Även om det bara är teoretiskt vetande.
Citera
2017-11-11, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Snabb fråga: Det har varit mycket snack om sågen han anvende, men har dom hittat kniven? Om dom har det, finns det några uppgifter om denna? Orkar inte researcha detta just nu.

Ja både kniven och sågen är hittade.
Citera
2017-11-11, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ja. Liksom arbogakvinnan Johanna Möller var körd i botten pga en ekonomi som hade gått åt skogen så var deb likadant för honom, men med hans projekt då. En desperat handling i våra ögon, men jag tror den grundade sig på vrede, frustration och avundsjuka. Så känslomässiga saker som desperation tror jag inte att såna personer kan känna.

Ja.
Citera
2017-11-11, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Han är väl lite för gammal för att kunna charma upp vem som helst på gatan en helgkväll där det kryllar av påstridiga män i krogmiljöer? Han är ju inte heller stormrik, utan snarare tvärtom, så varken medelålders eller yngre kvinnor lär ha varit lätta att få tag på. Frågan är varför han inte dödade t ex Deidre istället, hon följde ju med frivilligt? Men det kanske var just frivilligheten som var problemet där. Att han tänder på motstånd?
På Refshaleöen där hans verkstad ligger finns nattliv med alkoholservering och hålligång. Om PM jobbar natt i verkstaden eller håller till vid ubåten vid kl 04.00 på morgonen tex. Tror nog att mer än en ensam nattvandrare vandrar förbi på väg hem eller någonstans. När man är berusad har man ju inget omdöme.
Skulle tro att precis alla har varit med om detta åtminstone en gång,-Att efter en blöt kväll vakna upp i helt fel hus och helt fel säng med helt,helt fel person. Rätta mig om jag har fel.
Citera
2017-11-11, 23:41
Medlem
Citat:
Klart att jag inser, men en person som vet mycket om det, är inte lika oskyldig som en som inte vet ett dugg om det. Även om det bara är teoretiskt vetande.

I dagens samhälle så är det väl knappast någon som inte vet ett dugg om BDSM? Oturligt nog var han inte lika fyrkantig i sitt tänk som du är när du funderar ut lämpliga offer.
Citera
2017-11-11, 23:45
Medlem
Citat:

Så du har inte bara mätbara skalor för sorg, utan även för oskyldiga ... Intressant.
Liksom du avvek från Melins stenografi och skapade ett eget, bättre system, har du liksom överfört det till att omfatta många fler områden. Mmmm.......
Citera
2017-11-11, 23:52
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Kim representerade allt han inte var. Hon var vacker, öppen, framgångsrik, internationellt känd och hade allt framför sig. Hela livet låg för hennes fötter. Skulle flytta till Kina med sin pojkvän ... ALLT.

Som inte Peter Madsen hade. Han hade Nautilus och Kronofogden efter sig. Hans karriär som RaketMadsen var över sedan länge. Hans exföretag med Bengtsson var ljusår före honom i utveckling.

Han var 47 år med begynnande flint (därav hans frisyr), ägde Nautilus men därmed var allt arbete med ubåten också endast vilande på hans axlar (inte minst finansiellt). En Ubåt som tillhörde ett annat sekel.

Sponsorerna krävde snarast något mer. Än skorven.
Det låter som en slutsats baserad på några rejäla överdrifter, missuppfattningar och osanningar.

KW var en frilansande nyligen utexaminerad journalist som med blandad framgång försökt slå sig in på olika publikationer. Hon hade samma svårigheter att få jobb som så många andra unga journalister i en bransch som genomgått ett stålbad de senaste tio åren, och fick hanka sig fram med enskilda texter som hon sålde in. Hon var inte känd, annat än att hon haft sin byline på ett antal texter hon skrivit som frilansare. Det gick inte uselt för henne, men hon hade heller inte någon särskilt uppseendeväckande karriär bakom sig - hennes kontakter i USA fick hon när hon studerade där, på samma sätt som svenska journaliststudenter gör praktik och får kontakter hos svenska medieföretag. Det var uppenbart driftigt av henne att flytta till USA för att studera, även om det inte är särskilt ovanligt att svenskar flyttar utomlands för att plugga.

De hyllningskrönikor man läst i pressen är sådant som alltid skrivs när någon har dött - till och med kriminella får hyllningar när de mördats (XXXX var en så fin kille, en riktig ängel. Han brukade hjälpa sin mormor med löständerna när han var yngre och drömde som barn om att bli professor, men hamnade i fel sällskap i tonåren. Vem skulle kunna mörda en så fin grabb?)
Jag försöker inte ta ifrån KW de meriter hon har, utan försöker bara nyansera bilden av henne. Madsen har knappast känt sig hotad av en nyutexaminerad student som enligt uppgift stod helt tyst i tornet när Madsen pratade vitt och brett med folk de mötte på väg ut.

Som narcissist har Madsen knappast sett sig som misslyckad - tvärt om hade han fått en investering av en norsk investerare som valt att satsa på hans raketföretag. Madsen upplevde nog att han stod på höjdpunkten av sin karriär - han kunde lura skjortan av journalister, konkurrerande raketorganisationer, investerare och medarbetare, och trodde säkert att han kunde komma undan med i stort sett vad som helst.

Underhållsarbetet med ubåten var knappast heller något som stressade honom - tvärt om hade han slagits med näbbar och klor för att få ta över ubåten efter att han bråkat med och hotat dem som ägde och hade byggt den.
Citera
2017-11-11, 23:53
Medlem
Citat:
Det här är inte ett jobb. Och jag skulle inte välja ett sådant ämne för ett knäck (om jag kunde välja) för jag VILL inte veta allt som skulle komma upp om man rotade i dom grumliga vattnen...
I så fall om du inte vill göra obehaglig research om PM så tycker jag faktiskt inte du har rätt att uttala dig om honom överhuvudtaget. Du tittade ju på länkarna med bilder från Manifest så du vet ju vilka intressen PM har i alla fall. Tortyr-Mord-Gruppvåldtäckt etc etc. Det är vad PM tänder på. Men sexual sadist är inte PM enligt dig. Ta av dig skygglapparna och läs på.
Citera
2017-11-11, 23:54
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej, det ska gudarna veta. Även om du själv tror det.
Kim blev dödad av en galning som hade som fantasi att utföra det han sett på film. Att realisera en sorts förvriden dröm. Det råkade bli Kim pga att tillfälle gavs utan att han behövde anstränga sig. Han hade kanske klarat sig undan om han plockat upp en random tjej som levde på gatan. Han och frugan bodde, gubevars, på Istedgade. Där finns några vingklippta existenser som inte alltid saknas om de försvann. Och det är mig en gåta varför han valde Kim av alla.
Att det blev just Kim handlar nog egentligen mest om en olycklig slump. Hans efterlängtade tillfälle uppenbarade sig, helt enkelt. Sexualsadisten har ju oftas gått och "laddat" och planerat i skallen en längre tid innan han förverkligar sin sexualsadistiska fantasi. Man kan nog därför säga att dådet på ett sätt är planerat men ändå inte.
Scenariot har han planerat, sen har han inväntat rätt tillfälle. Tillfället fick han när Kim ensam skulle följa med i u-båten. U-båten är hans comfort zone. Han känner den utan och innan och det är förmodligen där han fantiserat om scenariot som mest, blivit stimulerad av sina sadist-mord-filmer.
Tänkt ut i förväg vad han skall göra med den kvinna han tar till sitt offer.
Upplevt njutning i sin fantasi när han tänkt på alla detaljer i ett sexualsadistiskt mord han skall utföra på u-båten, hur han ska övermanna henne, hur han ska få henne att hjälplöst hamna i hans våld.
Han vet vad han behöver för att utföra dådet, detaljerna har utformats ju mer han fantiserat. Upprepat fantasin om och om igen. Tills det sker på riktigt, när han förverkligar sin fantasi.

Kim är hans raka motsats, desto skönare känsla för honom att förgöra. Den ultimata tillfredsställelsen.
Hon är en ouppnåelig idealkvinna. Intelligent, intellektuell, bildad, beundrad, självständig, anständig, ung, vacker och har en lysande karriär framför sig.

Själv är han en avdankad, självlärd "alltiallo" och uppfinnare, om ens det.
I en nedåtgående spiral. Hamnar i konflikter, om och om igen. Hans narcissism kräver ju sitt och nu har han inte fått vara nöjd på länge.
Denna negativa stress blir en startsignal för hans mörka inre att ta över.
Han behöver återta kontrollen igen.
Senast redigerad av magiciadehex 2017-11-11 kl. 23:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in