2017-10-08, 18:13
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Ja, det förvirrade även mig. Så att jag var tvungen att kolla medierna, vad det egentligen är för skador som det offentliggjorts. Jag hittade inga referenser till 14 stick i "buken", däremot underlivet. Det är ju en viktig distinktion av potentiell betydelse för förståelsen av brottet.

Självklart är det det, och i dansk liverapportering, ekstrabladet och bt.dk som jag följde, var det ingen censur alls av var dessa 14 stick hade hamnat. Det var klart och tydligt angett 10 omkring de yttre könsdelarna, 4 i vaginan. Detta faktum var ju det som fördjupade och nyanserade hela uppfattningen av motivet från "våldtäkt som gått snett" till "sexualsadistiskt mord".
Citera
2017-10-08, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Detta återkommer hela tiden. Men finns ju information tidigare i tråden att efterföljande resa var inställd redan innan KW drog ut i ubåten - beslut taget i samråd mellan PM och annan person. Det är nästan så jag har för mig att det sades att det beslutet kom rent av dagen innan KW åkte ut. Bara det att PM ännu inte hade kontaktat samtliga inblandade för att meddela det. Och att det var varför han SMS:ade.

Ja,jag håller med om att det är oreda här om inställda Bornholmsresan på Fredagen.

Det som framkommit i tråden att det skulle ha varit inställt före Ubåtsturen med KW på torsdagskvällen
har det aldrig stått något om i pressen.
Så jag vet inte om de FB-uppgifterna är sanna. (?)
Citera
2017-10-08, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cossinus
om jag var peter madsen och dödsorsaken inte kunde fastställas(pga 2 månader i vatten) skulle jag komma följande historia:

"kim wall fick plötsligt utbrott och säckade ihop av någon plötslig sjukdom. jag blev asorolig och undrade vad som stod på. jag försökte få kontakt med henne men det gick inte. efter 2 minuter upphörde hennes puls och andning.

då fick jag min fantasi i huvudet. jag såg mitt tillfälle, alldeles ensam och göra vad jag vill. jag vill stycka henne och göra som på snuff videorna. jag skulle aldrig kunna döda någon för då åker jag dit för mord. men om personen är redan död så äre lugnt.

sen försökte jag dölja mitt intresse och fantasi och griftefridsbrott genom att dumpa henne i havet och även sänka brottsplatsen i vatten.

jag förstår ni misstänker jag har mördat henne , men det är missförstånd jag ville bara leva lite i mina fantasier"

vem kan motbevisa detta

"Någon plötslig sjukdom", som inte kunde hittas av patologerna, är en osäker väg. Det kan finnas plötsliga sjukdomstillstånd för en 30-åring, finns det några som inte går att påvisa patologiskt?

En mycket bättre variant av PM är att hon drabbades av klaustrofobi, och attackerade PM, som tvingades hålla fast henne hårt, till slut i halsen, eftersom hon inte kom ur sitt tillstånd. PM försökte flera gånger släppa taget, men då bara fortsatte hon helt okontrollerat, och han fick fortsätta försöka få henne att sluta........

Ett sådant anfall går inte att spåra i hjärnan. Om strypning kan fastställas, kan det finnas juridiska tvivel om varför, även om de flesta kanske förstår vad som sannolikt hänt.
Citera
2017-10-08, 18:16
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Hur ser du det som klumpigt om GW får direktiv från ansvarig utgivare att han måste justera den meningen eller droppa hela artikeln? Det verkar som att ett antal chefredaktörer har tagit upp telefonen och ringt varandra och beslutat att det blir för snaskigt att publicera just den informationen.

Jag är tämligen säker på att ingen som helst chefredaktör ringer GW och har anmärkningar på hans krönika! GW är oantastlig i sin profession. Dock är han en gammal gubbstrutt nu som blir slarvig i sina skriverier just för han inte behöver anstränga sig längre för något, det har han själv sagt.
Citera
2017-10-08, 18:22
Medlem
Citat:
Jag tror att delar av hans vikter fallit av - inte orimligt att PM:s påstående stämmer att han använt sig av hylsor från en hylsnyckelsats.

Torson har rimligen befunnit sig under ytan ett antal dagar - var ju en hel massa sökande efter KW innan torson hittades på stranden. Allt det sökandet skulle inte misslyckats att hitta en flytande torso i ett högtrafikerat område.

Ja jag tänkte med på det. Det är mycket sannolikt att torson sjönk, men att den efter ett tag lossnade från sina sänken. Det som är säkert är ju att torson inte kunde ha sjunkit så som den hittades, var inte ens i närheten av nog tyngder. Om den sjönk, måste det ha funnits betydligt större sänken på den som den efter ett tag lossnade ifrån.

Håller med om att det varit mycket konstigt om de inte hittat en flytande torso tidigare, dock inte otänkbart.
Citera
2017-10-08, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Vet inte om du fått frågan innan men jag undrar om du känner honom väl och har umgåtts med honom ?
Jag har dragit slutsatsen att det kan vara bekanta med Madsen i tråden.
Det vore intressant om D.KIng hittade hit. Jag känner ingen som känner Madsen och det är intressant att få veta mera om honom -än bara det som publicerats i media.
Den svenska strippan umgicks med Madsen och hans gäng.
Citera
2017-10-08, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Ja,jag håller med om att det är oreda här om inställda Bornholmsresan på Fredagen.

Det som framkommit i tråden att det skulle ha varit inställt före Ubåtsturen med KW på torsdagskvällen
har det aldrig stått något om i pressen.
Så jag vet inte om de FB-uppgifterna är sanna. (?)
I dansk press så uttalade sig hans medarbetare- och det var medarbetaren som avbokade deras gemensamma resa-men Madsen blev ombedd att framföra detta.
Citera
2017-10-08, 18:33
Medlem
Fuggetabowdits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelgas
Ja jag tänkte med på det. Det är mycket sannolikt att torson sjönk, men att den efter ett tag lossnade från sina sänken. Det som är säkert är ju att torson inte kunde ha sjunkit så som den hittades, var inte ens i närheten av nog tyngder. Om den sjönk, måste det ha funnits betydligt större sänken på den som den efter ett tag lossnade ifrån.

Håller med om att det varit mycket konstigt om de inte hittat en flytande torso tidigare, dock inte otänkbart.

Kan väl vara så att tarminnehållet började ruttna och gaserna fick torson att flyta upp. Ska man dumpa lik på en sjöbotten så bör man skära sönder tarmarna. Det kan förklara de 14 knivhuggen i vaginan om inte annat.
Citera
2017-10-08, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Jag är tämligen säker på att ingen som helst chefredaktör ringer GW och har anmärkningar på hans krönika! GW är oantastlig i sin profession. Dock är han en gammal gubbstrutt nu som blir slarvig i sina skriverier just för han inte behöver anstränga sig längre för något, det har han själv sagt.
Du menar att GW tagit beslutet själv. Exakt samma beslut som ett antal andra svenska tidningar också tagit - kanske efter att först ha ringt GW och frågat efter råd???
Citera
2017-10-08, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Intressant artikel med intervju av GW i GP idag.

Roligt att se att GW nu till sist har justerat sin syn på saken och följer det några få av oss här i tråden sagt redan från början

Intressant också att se att han på ett eller annat vis fått tillgång till ubåten, och vad jag förstår också rutten. Har svårt att tro att han är anlitad av dansk polis, med tanke på hur han uttalar sig, men ändå fått tillgång till detta.

Han gör också samma bedömning som några av oss vad gäller tidpunkten för mordet och styckningen, någorlunda i alla fall, mellan 2200-2400 tror GW. Vilket om det stämmer skulle kunna innebära att PM fravar upptagen med själva styckningen när han höll på att kollidera med fraktfartyget. Även det kan vara en plausibel förklaring, om än rätt klantig kan jag tycka. Varför inte bara gå ner på botten under tiden han fixar med det.

Han går också på tvärs med de flesta "experter", som antagligen är försvarsadvokater hela bunten, som Silbersky t.ex., samt konspirationsteoretikerna här i tråden, och konstaterar att det här var sista spiken till PM's kista, som kommer förseglas under rättegången, till livstids fängelse.

Nu är det bara att vänta in övriga "experter", de kommer så sakteliga att falla till föga för bevisen och vad som faktiskt skett en efter en allteftersom. Sist kvar, tillsammans med PM, kommer nog bara konspirationsteoretikerna finnas kvar på hans sida.

http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4rlden/gw-s-teori-madsens-motiv-sexuellt-och-sadistiskt-1.4710901

Men GW sa att han trodde att KW dog mellan 22.00 och 24.00 på torsdagen.
Han sa inget om styckning.
Danska polisens hypotes är att styckningen pågick under andra dyket (Nautilus har dykt i Köge bukt från omkring
04.40 -08.25. Kommer upp ca 08.25 och driver i ca 40 min. De här 40 minuterna söker polisen vitten till eftersom de tror att PM då dumpade kvarlevor och bevis i kögebukten.) Som jag förstod var det norra Kögebukten. Nu har jag en fundering också. Varför stoppade inte PM ner KW:s leggings och trosor tillsammans med övriga kläder samt kniven i påsen? Väldigt konstigt med tanke på tidspressen. Han jobbade mot en deadline eftersom att han måste känt till pådraget efter Nautilus från sin radio. Eller?
ps. Jag tror inte GW behöver läsa på FB. Han har ett stort kontaktnät med kolleger i våra grannländer tex danska polisen.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-10-08 kl. 19:17.
Citera
2017-10-08, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelgas

Nollan använde rörbitar, det sägs väl av åklagaren?
Det som gjorde att torson flöt upp var gasbildning möjligen i kombination med undervattensströmmar.
Att metallbitar ramlat av tror jag inte.

Har du sett bilder av hur torson hittades?
Senast redigerad av .CYG. 2017-10-08 kl. 18:40.
Citera
2017-10-08, 18:36
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Det har tidigare antytts att sexparty-aktiviteter skulle ha varit deras tidigare kontakt.

Ett sådant stort mordfall som detta...tror du på fullt allvar att en sådan erfaren bevittnat duktig kvinna
skulle äventyra hela sin existens, med att försvara en fd sexpartner, från nån single-sex-klubb.
Vet du jag tror inte denna kvinna förekommer i hans kvinno-stall, där strippor tycks figurera.
Madsen har nog roat sig med mer socialt utsatta kvinnor -där han haft övertag.
I kontakten med sin advokat så är Madsen i underläge, på alla sätt.
Även om de gemensamt och i samråd ska lägga upp försvarsstrategin, advokaten är den som har ansvaret.
(Därmed inte sagt att advokater o rättsväsendets personer kan ha erfarenhet a kinky-och single-klubbsex. Det kan behandlas i lämplig tråd.)
Precis och det är inte förbjudet att försvara någon man träffat på sexparty eller en konfirmationsfest.

Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Jaha ja, Jan Guillou tro ? Eller Dan Eliasson eller Mållgan Johansson ?

Och hur får man ner en gummijolle i en sådan ubåt då, och hur får man upp den ? Typ en luftmadrass möjligen men inte mycket mer typ.

Det är ju klart att GM kan ju ha haft en svets med sig och skurit hål i ubåten för att få ut gummijollen och svetsat igen hålet utan att det syntes ? Och utan att PM och KW märkte det ?

Ja, det kan ju säkert finnas en hemlig ubåtsmördarsekt i Danmark
Man tar ner och upp den tom.

Hur det fungerar ser du här ca 1 och 36 in i inslaget.

https://www.youtube.com/watch?v=N2UpkAxKdQM
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in