2017-10-08, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det finns ingen ände på hur mycket Peter Madsen ljuger. Även detta ljög han om:
Å ena sidan så visar sexpressen upp hur lite de bryr sig om fakta - "delar av skiftnyckel" borde redan de själva inse är någonting rätt konstigt. Skulle det vara den lilla ställskruven som väger ett par gram eller den lilla, löstagbara, rörliga käften? Det logiska om man har en skiftnyckel är att man sänker hela skiftnyckeln eftersom själva huvuddelen står för nästan all vikt.

Det som PM säger på danska och sexpressen är totalt oförmögna att översätta eller knappa in på Google är att han använde hylsor från en hylsnyckelsats.

Finns ingenting som påvisar att PM ljuger om det. Han kan ha använt både rörstumpar och hylsor - bara det att han inte haft någonting tillräckligt bra att använda för att fästa hylsorna varvid de ramlat loss från torson. Han kan t ex ha gjort slut på sina buntband i samband med att han tyngde ner benen. Eller också kanske det är armarna som är nedtyngda med spännband och hylsor - PM har ju envist vägrat att erkänna styckningen varför han nog får lite problem med exakt vilka vikter som användes till vilka kroppsdelar.

PM:s grundläggande lögn kom direkt han klev av ubåten, där han säger att KW släppte av honom.
Sedan kom en ny lögn någon dag senare, som innefattar "olyckan" och "begravningen".

I grunden har det inte kommit fram någon ny lögn. Han behåller sin information om "olycka" och sin "begravning" och nekar till styckning mm.

Det är bara i denna tråd som folk envist framför som trådsanning att PM presenterar nya lögner var 5:e minut. Den springande punkten här är att vi aldrig har fått höra verbatimt PM:s andra historia - den han presenterade innan första häktningsförhandlingen och hade hoppats få presentera vid en öppen häktningsförhandling. Vi får bara höra lösryckta antydningar till den historien. Därav varför det finns debatt om hur väl PM och åklagare är över exakt hur "luck-incidenten" skett. Och därav varför det finns debatt om exakt hur PM formulerat sig över hur han sänkte kroppen.

Om vi utgår från att PM:s andra historia är 100% lögn (vi vet att åtminstone ett antal viktiga punkter i den är lögn) så har PM trots det bara småbroderat lite lätt runt denna historia under följande två månader.

Eftersom Danmark tydligen inte släpper någon FuP så kommer vi troligen aldrig få tillgång till hela PM:s historia från söndagen efter "olyckan".

Grundtesen att PM ändrar sin historia kontinuerligt är däremot inte stödd i den information vi har tillgång till.
Citera
2017-10-08, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men om det "ligger djupt rotat i personligheten", varför bryter det då igenom vallarna först när han är 46? Är in det VÄLDIGT ovanligt, att en sexmördare inleder sin karriär så sent i livet - när sexdriften ju redan har börjat gå ner? Och om en person som har sådana böjelser har kunna hålla sig inom lagens råmärken i de låt oss säga 30 år som detta rasat inom honom, hur vet man då att han inte kommer att klara att hålla det inom sig igen? När som sagt drifterna ändå minskar hela tiden. Nu säger jag förstås inte att han ska släppas ut, utan jag undrar bara hur det funkar..?

Det är som du skriver att det är ovanligt att inleda sin karriär som sexualsadist och mördare vid 46 år.

Därför tror jag och många andra att det inte är första gången Madsen mördat. Det som tyder på det, är hans övertygelse om att han kommer undan. Och det kan han ju bara veta om han mördat förr utan att ens bli misstänkt.

Det var slarvigt av honom att mörda en journalist när alla visste var hon befann sig i tid och rum. Kim Wall var en person som hade ett socialt sammanhang till skillnad från de flesta andra brottsoffer som hittas mördade och styckade. Jag tänker på den stackars japanska flickan som reste runt helt ensam i Skandinavien. Hon hade inte berättat för sina föräldrar om varför hon åkt till Europa. Hon var mycket utsatt, och hon kan ha varit Madsens första offer, just för att det fallet är olöst.
Citera
2017-10-08, 10:18
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Är du inte lite orättvis?

Om man utgår från bevisningen och annat kring Madsen som var känt när Leif G W yttrade sig först, blir ju den första tanken att det var ett bråk eller en våldtäkt som urartade.

Nu när vi vet vilka hemska skador Kim Walls kropp har med alla knivstick, så är situationen en annan. Det Kim Wall råkade ut för är svårt att föreställa sig, innan man hittade huvudet som inte skadats av luckan.

Nu har det sjunkit in hur vidrig denna sak är. Något som ingen kunde föreställa sig och spekulera om offentligt innan de senaste fynden (bevisen), hittades.

Fast han sa inget om våldtäkt, han sa specifikt att det INTE var ett sexuellt motiv. Han trodde ju att K hade sagt något oförskämt om att M borde sluta leka med ubåtar och raketer och skaffa sig ett riktigt jobb, och att M hade klippt till henne, typ. Detta uppfattar som jag naivt av en äldre, livserfaren man som dessutom har ägnat sitt liv åt att studera människor och deras motiv. Vad skulle det vara om inte någon form av sexuellt motiv, när en man och en kvinna i fertil ålder har sett till att garanterat få vara ensamma och ostörda..? Däremot kunde ju ingen tro att det skulle ligga en helt bisarr sexualitet bakom.
Citera
2017-10-08, 10:23
Medlem
Trollet3s avatar
Detta är tyvärr vad jag tror:

1. ALLT VAR PLANERAT OCH SYFTET VAR "VETENSKAPLIG" NYFIKENHET och KW är torterad bortom all vår föreställningsförmåga. Obducerat djur och människor har han gjort flera gånger förut, så där är nyfikenheten stillad. Det är reaktionerna han vill åt, utforska hur "maskinen människa" reagerar vid olika sorters smärta och skräck. När KW var för medtagen och inte längre kunde reagera skojigt och intressant, körde han lite fram och tillbaka med kniven i underlivet, bara för att.. känna hur det han sett på film kändes i hans egen hand? Fast det har han nog testat tidigare och vid det tillfället var hon tack gode Gud, för medtagen för att ens känna något. Strax efter knivsticken dog hon av blodförlusten.

2. DET SEXUELLA ENDAST SEKUNDÄRT och STYCKNINGEN (förutom huvudet) VAR FÖR ENKEL TRANSPORT och svårare att hitta. Huvudet avlägsnades med största intresse. T ex knipsa av en halssena för att se hur "skojigt" man beter sig med bara en halssena.

3. KW HAR NATURLIGTVIS VARIT BUNDEN I HANDLEDER OCH VRISTER, troligen stående av utrymmesskäl och bekvämlighet för PM. PM FÖRBEREDDE TIDIGT POLISEN ATT DET KOMMER ATT VARA MÄRKEN PÅ HANDLEDER OCH VRISTER, om de nu mot all förmodan skulle hitta några delar, då han tidigt i förhör sa att han bundit händer och fötter när han hissade upp kroppen genom luckan.
KRAMPERNA han sa KW hade, de har han sett vid tidigare egna eller andras filmmord. Alternativt krampade KW i slutet av tortyren.

4. PM HADE INGA SOM HELST PLANER ATT TA LIVET AV SIG. Hans inbillade överlägsenhet gjorde att han var säker på att komma undan, som så många gånger förr. Ingen skulle någonsin kunna vinna över Den Store Madsen.

Jag undrar vad som hände med fogsvansen, som ett vittne hade sagt se PM ta med till ubåten? Det har varit väldigt tyst om denna yberintressanta såg - var det bara falska rykten, kanske?

Sedan försöker jag trösta mig själv i detta helvetet, att människan kanske funkar på så sätt att när något blir för hemskt - passerar en viss lidanderäns, så stänger vi av. Alltså alla sinnen blir så överbelastade att vi helt enkelt varken känner eller tänker längre. Det borde ju fungera så egentligen, då vissa situationer faktist inte längre kan lösas med handling. Eller är det någon som läser detta som kanske vet hur detta med att "stänga av" funkar?

Alla tankar till KWs nära och kära, måtte de få all tänkbar hjälp att klara sig igenom det här.
Citera
2017-10-08, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Sanningen hade till slut kommit ikapp honom, sms eller den telefonkontakt mellan KW hade legat till grund att något höll på att hända, radarplottret hade visat att han inte släppt av henne och en liknande utredning hade satts igång. Det är vad jag är övertygad vad som hänt om han kommit med den lögnen att han släppt av henne.
Jo, sanningen skulle ha kommit ikapp honom. Och även om han fått en vecka på sig skulle det inte räckt för att sanera ubåten, eftersom ubåten internt inte är släta, rostfria, ytor som lätt går att torka av med klorin. Varje liten svetsyta är ett monster av porer och oregelbundenheter som en trasa inte klarar av att torka ren. Och plåtarna på golvet torde ha ett antal springor som gör att blod och vatten kan rinna ner i utrymmet under golvet.

Ubåten må kännas som optimal plats att få lugn och ro att förgripa sig på ett offer. Men den är inte en anonym plats där PM skulle kunna känna sig säker från ett besök av polisens kriminaltekniker. Då hade PM legat bättre till om han hade lyckats hyra en stuga någonstans under falskt namn. Dock så mycket jobbigare att lura någon att komma och hålla intervju i slumpmässig stuga.
Citera
2017-10-08, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Det som säger det är att han inte är dömd för något annat mord. Inte heller har han förekommit i någon annan känd mordutredning. Självklart kan han ha mördat ändå, men det är inget man kan utgå ifrån.

Han har haft verksamhet i närheten där japanskan hittades, så han fanns i området vid tidpunkten men blev inte misstänkt, eftersom det finns likheter med KWs mord så är det inte osannolikt att han trots 15 års ålder begått mordet, kanske i maskopi med sin far.
Citera
2017-10-08, 10:26
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Och vid förvaring kan strafftiden vara allt från 12 år till 20-40 år dock är det bara kring 40 personer som sitter i förvaring i Danmark så det krävs mer än vad som krävs för livstid för att få detta straff.

Då får vi se vad Madsen döms till, med tanke på brottets art så borde ju förvaring vara det lämpligaste straffet och förhoppningsvis blir den skeve fan inlåst tills han dör.

Livstid verkar ju alldeles för lindrigt för den fan.
Citera
2017-10-08, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Hu! Du har inte överansträngt dig nu och glömt äta,sova. Ja, du vet hur det är när man är inne i något.
Jag inser att det behövs tänkas om från ruta 1.
Tänker inte dra upp transportstyckning för det har aldrig varit aktuellt.
Men det blev bekymmer här med just styckningen för min del.

1/ Innan trodde jag att han styckat för att förstöra bevis samt försvåra eftersökandet osv.
När det kom fram att han var sexualsadist och även hade styckningsfilmer (taget ur tidningsartikel)
2/ så trodde jag att han njöt av själva styckningen.
Men enligt polisens hypotes iallafall så styckades hon väldigt sent, från halv fem ca Fredags morgon.
Så nu är jag tillbaka på 1/. Styckningsfilmerna var kanske mer utbildningssyfte än njutning?

Jag har alltid tänkt att hon var död ca 21.30 -22.00 senast. Sedan när PM hade fått ur sig tvångsmässigt-ångest-frustration-begär-lust vad det var, så satte han sig att messa sin besättning.
Vill minnas att det var 22.30 torsdagskväll, att Bornholm nästa dag var inställt.
Har alltid tänkt att han för trovärdighetens skull berättar delar av händelseförloppet.
Så kanske han faktiskt insåg att "han hade skitit i det blå skåpet". Det fanns ingen återvändo.

Så efter att legat och vilat på sängen gav han sig kanske av mot Östersjön för att faktiskt sänka sig själv och Nautilus. Men eftersom han inte ville bli funnen död med ett mordoffer insåg han att han måste göra sig av med det på något sätt. Tror du att det kan ligga något i det här?
Inte har han styckat henne levande kl halv fem på morgonen. Det får jag inte ihop med de få ledtrådar vi har. Ät något snälla (ska jag säga, kom just på att jag glömt det själv idag. )

Detta återkommer hela tiden. Men finns ju information tidigare i tråden att efterföljande resa var inställd redan innan KW drog ut i ubåten - beslut taget i samråd mellan PM och annan person. Det är nästan så jag har för mig att det sades att det beslutet kom rent av dagen innan KW åkte ut. Bara det att PM ännu inte hade kontaktat samtliga inblandade för att meddela det. Och att det var varför han SMS:ade.
Citera
2017-10-08, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jag vill minnas att han sa att han använt hylsor. Vilka är en form av "järnrör", så det var ett rätt tydligt erkännande av att han använt de järnrör som satt runt torson när den hittades.
Mer specifikt så sa han hylsor från hylsnyckelsats. Citatet postat ett tiotal gånger i tråden.
Citera
2017-10-08, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Du glömde ett kommatecken mellan 9an och 9an.
Kolla hur han analyserade häktningsprocesserna/tystnaden i Lisa Holm-ärendet tex.

Nu är det ju lite skevt om man tar Lisa Holm och Kim Wall som exempel då GW lutar sig mot statistik och presenterar det scenario som är mest sannolikt.

I både fallet Lisa Holm och Kim Wall så har något utomordentligt sällsynt inträffat och då funkar inte Leifs metod.

Jag trodde också att Kim dött pga ett närmande som gått snett innan alla dessa sjuka detaljer kom fram. Och i fallet med Lisa Holm så gjorde ju Leif faktiskt en rätt ordentlig pudel angående sin kritik mot polisens utredning när han faktiskt fick ta del av den.
Citera
2017-10-08, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Vi får se om polisen hittar (matchande) stickhål i Kim Walls kläder. Då vet vi att hon hade kläder på sig när han började sticka i henne:

Saknas det stickhål kan hon ha varit naken när han började sticka i henne. Då måste han ha övermannat henne på annat sätt.
Den initiala informationen var att de inte sett skador på de kläder de fått upp. Vilket är något förvånande utifrån att ett av sticken skedde nära före/efter KW dog.
Citera
2017-10-08, 10:30
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Jo, sanningen skulle ha kommit ikapp honom. Och även om han fått en vecka på sig skulle det inte räckt för att sanera ubåten, eftersom ubåten internt inte är släta, rostfria, ytor som lätt går att torka av med klorin. Varje liten svetsyta är ett monster av porer och oregelbundenheter som en trasa inte klarar av att torka ren. Och plåtarna på golvet torde ha ett antal springor som gör att blod och vatten kan rinna ner i utrymmet under golvet.

Ubåten må kännas som optimal plats att få lugn och ro att förgripa sig på ett offer. Men den är inte en anonym plats där PM skulle kunna känna sig säker från ett besök av polisens kriminaltekniker. Då hade PM legat bättre till om han hade lyckats hyra en stuga någonstans under falskt namn. Dock så mycket jobbigare att lura någon att komma och hålla intervju i slumpmässig stuga.

Och detta borde ju M om någon ha känt till; han kände ju Nautilus utan och innan... Fattar inte hur han plötsligt kunde vara så korkad? Han kan inte ens ha plastat in utrymmet och lagt kroppen på en gammal madrass som fått suga upp det mesta blodet...

Finns ju andra sätt för en man att få med sig kvinnor, än att det måste vara en intervju. Han kunde ha använt en vanlig dejtingsajt. Hade inte behövts många träffar förrän dagens genomsnittskvinna hade följt med till stugan - så oförsiktiga är kvinnor nu. Han var för känd i Danmark för att gå under falskt flagg (med tanke på att kvinnan kunnat berätta för någon vem hon börjat dejta), men om han hade reggat sig på ett svenskt eller tyskt forum och ljugit helt om vad han arbetar med, så hade han kunnat komma undan med falskt namn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in