2017-10-08, 14:52
Medlem
Peppe-Lunss avatar
Hur mycket kan danskarnas berömda hat mot svenskar spelat in vid detta mord?
Citera
2017-10-08, 14:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Jag skulle nog benämna mig själv som sexualsadist i en light-version gentemot Madsen men jag skulle aldrig leva ut det då min moraliska övertygelse är högre än drifterna.
.

Jaha, så... vad är det som är så upphetsande med att skada en kvinna? Hatar du kvinnor? Varför?
Citera
2017-10-08, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Tror inte Madsen behövt använda substanser för att få K.W medgörlig. Han använde våld från början till slutet.
(VI hade ett mordfall i Sverige där mördaren tydligen sövt sitt offer med typ ,eter. Man bedömde att offret sövdes medan mördaren påbörjade styckningen. Har nämnt fallet tidigare- En rockmanager
mördade en av bandmedlemmarna i rockgrupp.
Mördaren hade också tidigare försökt att söva en pojke för att förgripa sig på honom- men denne vaknade till och kom fri- det gick en tid och sedan begick mördaren mordet på medlemmen i rockbandet )

Det kan säkert vara så att han använde sin oinskränkta makt när de parkerat på botten. Min ide handlade om att det kan finnas flera vägar till målet för PM, och min bedömning är att om man ska utföra detta bestialiska mord, är ett bedövningsmedel ett sätt att ytterligare kontrollera händelseförloppet.

Vi är ute på marker, som de flesta ens aldrig har på sin karta i sina "normalstörda" liv. Då kan man lika väl lägga upp alla möjliga förlopp, tänkte jag, och vi kommer ändå aldrig att säkert får redan på vad som egentligen skedde, det är vi iallafall överens om, eller?
Citera
2017-10-08, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peppe-Luns

Förmodligen +-0
Citera
2017-10-08, 14:56
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Alltså att den saktmodige PM med intresse för praktisk vetenskap skulle vara en styckare av kvinnan verkar långsökt. Han var framgångsrik med kvinnor både normalt och med kinkygames. Hans advokat umgicks gärna med honom privat. Hans fru behåller honom trots att han kör kvinnor vid sidan om hela tiden. Han har knappast ett dolt kvinnohat med ett sådant leverne.

Nej. Vad vi söker här är förmodligen en tredje hen som har en helt annan gärningsmannaprofil. En kallblodig person som gärna dödar och styckar En person som troligen är jägare och har antilophuvuden och annat jägarbjäfs på väggarna. Och som nu funderar på hur han ska stoppa upp dom två armarna polisen aldrig fann för att han tog dom med sig när han rodde iland. En person som PM ser upp till så mycket att han aldrig kommer att förråda hen. En riktigt creepy typ fysiskt och psykiskt. En skrävlare. Jag skulle säga att det rör sig om en fysisk och själslig kopia av Leif GW som är gärningsmannen.

Men om det mot alla odds skulle bevisas att PM parterade japanskan är jag villig att revidera min hypotes-jag är ingen fanatiker utan är villig att revidera mina hypoteser allteftersom nya fakta läggs till gamla.

(Att man tar en roddtur i en mindre uppblåsbar jolle vet alla som någon gång nöjesseglat i lugnt väder med en större båt inte är ovanligt)

Från din första teori i tråden att det var något slags performance och planerat, via gudvetvad för allehanda alternativa teorier, till denna, verifierar bara för oss övriga att du enkom vill leka runt med extrema helt osannolika spekulationer som, förvisso är helt tillåtet, men tror vi som kan tänka själv har lärt oss din approach vid det här laget.
Man lär känna sina löss.
Citera
2017-10-08, 15:03
Medlem
Citat:
Jag såg klippet, advokaten medgav att hon på något vis varit inblandad i något som rörde Mdsens affärer ???, men hon sa att hon aldrig träffat honom personligen.
Madsens advokat har inte tidigare arbetat med denna typ av brott
som nu .
Man fick uppfattningen att advokaten varit involverad i någon rättssak-som kan ha rört rex hans ekonomi.
Men hon var tydlig med att hon aldrig träffat Madsen, förrän nu när han valt henne till försvar. .
En advokat som tar sig an ett fall- har naturligtvis inte haft en relation med den hon ska försvara.
De har sin advokat etik.

Kinky-sex-klubbarna kan bestå av diverse personen med olika bakgrund, inte minst jurister, dom kan ha träffats i det sammanhanget. Men i de sammanhangen är alla anonyma, även om de känner igen varandra från vardagslivet.....
Citera
2017-10-08, 15:04
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Jag såg klippet, advokaten medgav att hon på något vis varit inblandad i något som rörde Mdsens affärer ???, men hon sa att hon aldrig träffat honom personligen.
Madsens advokat har inte tidigare arbetat med denna typ av brott
som nu .
Man fick uppfattningen att advokaten varit involverad i någon rättssak-som kan ha rört rex hans ekonomi.
Men hon var tydlig med att hon aldrig träffat Madsen, förrän nu när han valt henne till försvar. .
En advokat som tar sig an ett fall- har naturligtvis inte haft en relation med den hon ska försvara.
De har sin advokat etik.
Hon ska ha arbetat som åklagare tidigare.

Kan vara därifrån han ha "råkat ut" för henne.

Men hon såg som sagt otroligt besvärad ut i klippet som jag sökt nu men inte återfunnit.

Kanske inte en relation men på samma sexparty?
Citera
2017-10-08, 15:05
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Nej. Vad vi söker här är förmodligen en tredje hen som har en helt annan gärningsmannaprofil. En kallblodig person som gärna dödar och styckar En person som troligen är jägare och har antilophuvuden och annat jägarbjäfs på väggarna. Och som nu funderar på hur han ska stoppa upp dom två armarna polisen aldrig fann för att han tog dom med sig när han rodde iland. En person som PM ser upp till så mycket att han aldrig kommer att förråda hen. En riktigt creepy typ fysiskt och psykiskt. En skrävlare. Jag skulle säga att det rör sig om en fysisk och själslig kopia av Leif GW som är gärningsmannen.

Jag tvivlar på att någon människa är så lojal till en annan människa att han för denne persons skull:

- sitter av ett fängelsestraff på kanske 30 år

- nedgraderar sitt rykte; från en känd excentrisk uppfinnare i en hightech-branch till en mentalsjuk sexualsadistisk styckmördare

Allra minst Peter Madsen, som verkar vara narcissistisk lagd och vill att folk (allmänheten) ska ha höga tankar om honom. Han vill att de ska tycka att han är duktig. Ett geni.

Nu kommer istället alla människor i hela världen att avsky honom och äcklas över honom. Och i många fall även hata honom. Han kommer att vara Danmarks mest avskydda person i många år framöver.

Skulle en egoist som Peter Madsen göra detta enorma nedköp för en annan människas skull? Det låter helt osannolikt.
Citera
2017-10-08, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peppe-Luns

Jag upplever inte alls att danskar har ett underliggande hat mot svenskar, men att danskar hatar vissa beteenden som en del svenskar har en tendens att ha. Beteenden vilket jag även själv starkt ogillar. Danskar gillar svenskar generellt, så länge man inte haffas i att uppföra sig på sätt som danskar ogillar.

Som till exempel att ställa en fråga på ren svenska på en dansk presskonferens utan att ens prova göra om de orden som danskarna kan tänkas inte förstå (sett det flera gånger bara i denna sak, danskar förstår inte så bra ren svenska som många svenskar tycks tro).

En annan tendens är svenskars tendens att gå runt gröten, vara livrädda att trampa någon på tårna, medan danskarna heller kallar en spade för en spade (det ordspråket kommer väl till och med ursprungligen från Danmark).

Sen även det svenska högmodet (vi är bättre än alla andra) som till exempel under dessa löjliga dannsk/svensk-gemensamma invandringsdebatterna för ett par år sedan där SVT råkade hämta in en lustlögnaktig, hyper-PK, psykospatient för att representera den svenska sidan.

Citat:
Hon ska ha arbetat som åklagare tidigare.

Kan vara därifrån han ha "råkat ut" för henne.

Men hon såg som sagt otroligt besvärad ut i klippet som jag sökt nu men inte återfunnit.

Kanske inte en relation men på samma sexparty?

Ganska jobbigt att åka bil, samtidigt som du intervjuas om något där det är extremt viktigt att du inte yttrar dig på det minsta felaktiga sätt, och det av en journalist som har en attityd som gör att det nästan verkar som att journalisten ligger och hoppas på att hon ska säga något som hon inte borde. Det mest intressanta med den intervjun tycker jag är att hon över huvud taget gick med på den och dessutom inte avslutade den snabbare när journalisten visade hur oseriös denne var.
Senast redigerad av Kanelgas 2017-10-08 kl. 15:17.
Citera
2017-10-08, 15:06
Medlem
Citat:
Det finns en filmad intervju där advokaten satt i sin bil och hennes panna lades i enormt djupa veck när hon fick frågan om hon kände PM. Djupare veck än AKB presterade under sin tid som partiledare. Hon svarade nej men tillade att hon som hans advokat naturligtvis aldrig av yrkesskäl hade möjlighet att svara ja på den frågan. Det verkade som om journalisten hade något gräv där men valde att inte pressa henne.

Det var i Ekstrabladet jag såg länken till den intervjun.
Du postar alltså "Hans advokat umgicks gärna med honom privat." enbart baserat på ovanstående??? Har du som yrke att försöka förfalska in trådsanningar?
Citera
2017-10-08, 15:07
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Jag tvivlar på att någon människa är så lojal till en annan människa att han för denne persons skull:

- sitter av ett fängelsestraff på kanske 30 år

- nedgraderar sitt rykte; från en känd excentrisk uppfinnare i en hightech-branch till en mentalsjuk sexualsadistisk styckmördare

Allra minst Peter Madsen, som verkar vara narcissistisk lagd och vill att folk (allmänheten) ska ha höga tankar om honom. Han vill att de ska tycka att han är duktig. Ett geni.

Nu kommer istället alla människor i hela världen att avsky honom och äcklas över honom. Och i många fall även hata honom. Han kommer att vara Danmarks mest avskydda person i många år framöver.

Skulle en egoist som Peter Madsen göra detta enorma nedköp för en annan människas skull? Det låter helt osannolikt.
Det ligger mycket i det du skriver. Det erkänner jag förbehållslöst.
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Du postar alltså "Hans advokat umgicks gärna med honom privat." enbart baserat på ovanstående??? Har du som yrke att försöka förfalska in trådsanningar?
Det hade kanske kunnat formuleras bättre men min take on hela kontexten var att han haft alla kvinnor han behövt utan våldsamheter (undantaget evt japanskan).
Senast redigerad av Lao Tzu 2017-10-08 kl. 15:14.
Citera
2017-10-08, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Det kan säkert vara så att han använde sin oinskränkta makt när de parkerat på botten. Min ide handlade om att det kan finnas flera vägar till målet för PM, och min bedömning är att om man ska utföra detta bestialiska mord, är ett bedövningsmedel ett sätt att ytterligare kontrollera händelseförloppet.

Vi är ute på marker, som de flesta ens aldrig har på sin karta i sina "normalstörda" liv. Då kan man lika väl lägga upp alla möjliga förlopp, tänkte jag, och vi kommer ändå aldrig att säkert får redan på vad som egentligen skedde, det är vi iallafall överens om, eller?
Tja alla får ha sin egen tankegång- självklart.
Att söva någon för att göra den andre medgörlig- det behövdes liksom inte i en u-båt ute på havet, där finns ingen som hör skriken och utsattheten för offret är total, Madsen är överlägen fysisk -psykologiskt och överrumpla offret, med kniven i handen -då behövs liksom ingen sövning, plus att en sadist drivs av makten att tillfoga smärta, att söva offret skulle inte ge samma tillfredsställelse !
(Det andra fallet som jag nämnde det gällde då två män- offer o gärningsman var två vuxna män, därför behövdes sövning -för att ta makten över sitt offer.Stor skillnad.)
Senast redigerad av moshes 2017-10-08 kl. 15:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in