Citat:
Ursprungligen postat av
Peppe-Luns
Hur mycket kan danskarnas berömda hat mot svenskar spelat in vid detta mord?
Jag upplever inte alls att danskar har ett underliggande hat mot svenskar, men att danskar hatar vissa beteenden som en del svenskar har en tendens att ha. Beteenden vilket jag även själv starkt ogillar. Danskar gillar svenskar generellt, så länge man inte haffas i att uppföra sig på sätt som danskar ogillar.
Som till exempel att ställa en fråga på ren svenska på en dansk presskonferens utan att ens prova göra om de orden som danskarna kan tänkas inte förstå (sett det flera gånger bara i denna sak, danskar förstår inte så bra ren svenska som många svenskar tycks tro).
En annan tendens är svenskars tendens att gå runt gröten, vara livrädda att trampa någon på tårna, medan danskarna heller kallar en spade för en spade (det ordspråket kommer väl till och med ursprungligen från Danmark).
Sen även det svenska högmodet (vi är bättre än alla andra) som till exempel under dessa löjliga dannsk/svensk-gemensamma invandringsdebatterna för ett par år sedan där SVT råkade hämta in en lustlögnaktig, hyper-PK, psykospatient för att representera den svenska sidan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lao Tzu
Hon ska ha arbetat som åklagare tidigare.
Kan vara därifrån han ha "råkat ut" för henne.
Men hon såg som sagt otroligt besvärad ut i klippet som jag sökt nu men inte återfunnit.
Kanske inte en relation men på samma sexparty?
Ganska jobbigt att åka bil, samtidigt som du intervjuas om något där det är extremt viktigt att du inte yttrar dig på det minsta felaktiga sätt, och det av en journalist som har en attityd som gör att det nästan verkar som att journalisten ligger och hoppas på att hon ska säga något som hon inte borde. Det mest intressanta med den intervjun tycker jag är att hon över huvud taget gick med på den och dessutom inte avslutade den snabbare när journalisten visade hur oseriös denne var.