2017-10-08, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Alltså att den saktmodige PM med intresse för praktisk vetenskap skulle vara en styckare av kvinnan verkar långsökt. Han var framgångsrik med kvinnor både normalt och med kinkygames. Hans advokat umgicks gärna med honom privat. Hans fru behåller honom trots att han kör kvinnor vid sidan om hela tiden. Han har knappast ett dolt kvinnohat med ett sådant leverne.

Nej. Vad vi söker här är förmodligen en tredje hen som har en helt annan gärningsmannaprofil. En kallblodig person som gärna dödar och styckar En person som troligen är jägare och har antilophuvuden och annat jägarbjäfs på väggarna. Och som nu funderar på hur han ska stoppa upp dom två armarna polisen aldrig fann för att han tog dom med sig när han rodde iland. En person som PM ser upp till så mycket att han aldrig kommer att förråda hen. En riktigt creepy typ fysiskt och psykiskt. En skrävlare. Jag skulle säga att det rör sig om en fysisk och själslig kopia av Leif GW som är gärningsmannen.

Men om det mot alla odds skulle bevisas att PM parterade japanskan är jag villig att revidera min hypotes-jag är ingen fanatiker utan är villig att revidera mina hypoteser allteftersom nya fakta läggs till gamla.

(Att man tar en roddtur i en mindre uppblåsbar jolle vet alla som någon gång nöjesseglat i lugnt väder med en större båt inte är ovanligt)
Det har spekulerats i hur PM valde advokat. Men finns något publicerat bevis på att PM och hans advokat umgåtts privat innan denna händelse?
Citera
2017-10-08, 14:29
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Oj då, får ta en titt bakåt och hålla bättre koll på mitt "akterskepp" då

Utöver det jag nyss sa, vet vi att PM hade en förkärlek till sagor andra saker från förr i tiden, så han kan mycket väl ha blivit imponerad av enkelheten med eter, men det är ju helt klart en spekulation, precis som det mesta i tråden, tycker du att den sticker ut så mycket?

Stöd för teorier är det glest med i tråden, och, som jag bedömer det, är det många möjliga händelseförlopp vid första dyket. Det enda vi vet med hel säkerhet, är att KW är död, men hur? Det kommer vi förmodligen aldrig med säkerhet att få veta, för den enda som kan leverera det är PM, så det faller platt.

Nu får jag dåligt samvete.

Jag tvivlar också på att vi nånsin får det verkliga händelseförloppet från Madsen.

Jag förstår också om folk får teorier de vill testa bärigheten på i tråden, men det blir så ogreppbart för mig när användare bara drar iväg längs ett spår som saknar stöd i det vi vet.
Citera
2017-10-08, 14:32
Medlem
Citat:
Alltså att den saktmodige PM med intresse för praktisk vetenskap skulle vara en styckare av kvinnan verkar långsökt. Han var framgångsrik med kvinnor både normalt och med kinkygames. Hans advokat umgicks gärna med honom privat. Hans fru behåller honom trots att han kör kvinnor vid sidan om hela tiden. Han har knappast ett dolt kvinnohat med ett sådant leverne.

Nej. Vad vi söker här är förmodligen en tredje hen som har en helt annan gärningsmannaprofil. En kallblodig person som gärna dödar och styckar En person som troligen är jägare och har antilophuvuden och annat jägarbjäfs på väggarna. Och som nu funderar på hur han ska stoppa upp dom två armarna polisen aldrig fann för att han tog dom med sig när han rodde iland. En person som PM ser upp till så mycket att han aldrig kommer att förråda hen. En riktigt creepy typ fysiskt och psykiskt. En skrävlare. Jag skulle säga att det rör sig om en fysisk och själslig kopia av Leif GW som är gärningsmannen.

Men om det mot alla odds skulle bevisas att PM parterade japanskan är jag villig att revidera min hypotes-jag är ingen fanatiker utan är villig att revidera mina hypoteser allteftersom nya fakta läggs till gamla.

(Att man tar en roddtur i en mindre uppblåsbar jolle vet alla som någon gång nöjesseglat i lugnt väder med en större båt inte är ovanligt)

Du har nog helt rätt! Men, du kan inte föreställa dig att PM är flera personligheter, där har du ditt problem. Fenomenet kallas schizofreni, personlighetsklyvning, eller någon annan variant av att växla mellan olika verkligheter.

Försök först kring denna enklare hypotesen, istället för att leta efter PM's "Mollgan"....
Citera
2017-10-08, 14:34
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Det har spekulerats i hur PM valde advokat. Men finns något publicerat bevis på att PM och hans advokat umgåtts privat innan denna händelse?
Det finns en filmad intervju där advokaten satt i sin bil och hennes panna lades i enormt djupa veck när hon fick frågan om hon kände PM. Djupare veck än AKB presterade under sin tid som partiledare. Hon svarade nej men tillade att hon som hans advokat naturligtvis aldrig av yrkesskäl hade möjlighet att svara ja på den frågan. Det verkade som om journalisten hade något gräv där men valde att inte pressa henne.

Det var i Ekstrabladet jag såg länken till den intervjun.
Citera
2017-10-08, 14:39
Medlem
Varför provar en del i tråden att snedvrida det Leif GW sa i början för att prova att det ska framstå som att han missade mest möjligt?

Leif GW sa aldrig att han kategoriskt uteslöt att det kunde ha varit något sexuellt bakom, utan påpekade att det var vanligare att det inte var det än att det var det (ungefär två tredjedelar att det inte är det, och en tredjedel att det är det).

Jovisst är Leif GW lite väl överkaxig i bland, håller med om det. Men jag tycker att denna trådens iver att prova visa att Leif GW hade fel är mycket starkare än Leif GWs iver efter att hävda han hade rätt hela tiden även när han inte helt hade det. Det är ju "ni" som kör med halmdockor mot honom och det tycks gälla generellt på Flashback just emot Leif GW.

Sen så vet vi väl inte heller än om brottet var planerat eller inte (att han lekt med tanken rätt mycket innan räknas inte som planering). Visst finns det en hel del saker som tyder på att det kan ha varit planerat, men även massvis som tyder på att det inte var det. Så det går ju inte heller att säga "Madsen planerade uppenbart detta, så Leif GW hade fel även där!"

Sen sa han väl att Peter Madsen sannolikt aldrig utövat grovt olagligt våld/dödat innan om jag inte minns fel. Det är det ju ingenting konkret heller som tyder på att han gjort, mer än en del indicier som frekvent lyfts fram i denna tråd.

En del i tråden här tyckts ha snöat sig in på brottets grymhet och att det av den anledningen måste ha kommit som en följd av en rad tidigare brott som eskalerar i grymhet och att det är fullständigt otänkbart att någon utför ett sådant hemskt mord som sitt första och att man aldrig tar så stora chanser första gången, utan att det måste ha varit ett resultat av gradvis eskalerande grova och självsäkert utförda mord.

Glöm inte av att Peter Madsen har en ytterst förvriden självuppfattning (sannolikt Narcissist eller liknande) och att det därför inte är konstigt om han var överdrivet optimistiskt hur lätt han skulle kunna komma undan med detta även om han aldrig gjort ett grovt våldsbrott innan. Hans sätt att manipulera sin omgivning och leva som en igel på andra kan ju snarare tänkas vara förklaringen till hur han fått så obefogat högt självförtroende i hur han kan lura andra och samhället.

Lägg märke till att jag absolut inte säger att detta måste ha varit PMs första grova brott eller att det inte kan tänkas vara planerat. Jag förespråkar bara att man kanske inte hoppar på dessa antaganden med sådan enorm säkerhet som en del i tråden tycks anta de med...
Senast redigerad av Kanelgas 2017-10-08 kl. 14:54.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Det finns en filmad intervju där advokaten satt i sin bil och hennes panna lades i enormt djupa veck när hon fick frågan om hon kände PM. Djupare veck än AKB presterade under sin tid som partiledare. Hon svarade nej men tillade att hon som hans advokat naturligtvis aldrig av yrkesskäl hade möjlighet att svara ja på den frågan. Det verkade som om journalisten hade något gräv där men valde att inte pressa henne.

Det du beskriver är inte direkt nåt bevis.

Även i övrigt saknar allt du säger verklighetsförankring.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ska du säga som verkar ha fixerat dig vid eter. Finns det fynd av eter i ubåten eller vet man ens om Madsen har hanterat eter?
Tror inte Madsen behövt använda substanser för att få K.W medgörlig. Han använde våld från början till slutet.
(VI hade ett mordfall i Sverige där mördaren tydligen sövt sitt offer med typ ,eter. Man bedömde att offret sövdes medan mördaren påbörjade styckningen. Har nämnt fallet tidigare- En rockmanager
mördade en av bandmedlemmarna i rockgrupp.
Mördaren hade också tidigare försökt att söva en pojke för att förgripa sig på honom- men denne vaknade till och kom fri- det gick en tid och sedan begick mördaren mordet på medlemmen i rockbandet )
Citera
2017-10-08, 14:42
Medlem
Citat:
Nu får jag dåligt samvete.

Jag tvivlar också på att vi nånsin får det verkliga händelseförloppet från Madsen.

Jag förstår också om folk får teorier de vill testa bärigheten på i tråden, men det blir så ogreppbart för mig när användare bara drar iväg längs ett spår som saknar stöd i det vi vet.

Jag tål en hel del, ser det mer som en stimulerande hobby att dels försöka förstå vad och hur andra tänker, samt lufta egna tankar, är inte det vad forumet är tänkt som?? I mitt "fall" kanske jag driver en del ideer med mycket argument, och kanske svansen åker upp lite av ren stimulans och är i samma utsträckning beredd på att ta mycket kritik.
Citera
2017-10-08, 14:43
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Du har nog helt rätt! Men, du kan inte föreställa dig att PM är flera personligheter, där har du ditt problem. Fenomenet kallas schizofreni, personlighetsklyvning, eller någon annan variant av att växla mellan olika verkligheter.

Försök först kring denna enklare hypotesen, istället för att leta efter PM's "Mollgan"....
Intressant tanke. Ska fundera över det.

Citat:
Det du beskriver är inte direkt nåt bevis.

Även i övrigt saknar allt du säger verklighetsförankring.
Indicier
Citera
2017-10-08, 14:48
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Intressant tanke. Ska fundera över det.

Indicier

Nej, det är inte ens ett indicie att någon rynkar pannan.
Citera
2017-10-08, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
Som jag tidigare sagt:
KW ville göra ett reportage, ingenting mer. Madsen var ju känd som 'galning', och sådant vill folk läsa om.
PM trodde hon ville ligga. Varför skulle annars en kvinna frivilligt umgås med honom, och dessutom ensam åka med i hans ubåt? Ute till havs gjorde han handgripliga närmanden.
KW skrek och hotade med anmälningar och offentliggöranden.
PM kände sin karriär hotad, och slog ihjäl KW, styckade kroppen och dumpade den i havet. Han gillade
tydligen sådant enligt polisens fynd i
hans dator, så det var nog inga större
problem. Han skurade rent ubåten så gott det gick, och när han såg sig själv
nära 'räddning' sänkte han båten för att
göra av med de sista bevisen.
Väldigt trovärdigt. Han trodde att KW
låtsades att hon är journalist från Wired
för att komma till honom och få åka i
hans ubåt och även kanske ha sex.
Eller kanske någon bekant kvinna som visste att han ska träffa en kvinlig journalist, och var avundsjuk att de kanske ska ha kull på ubåten, googlade
och fick reda att KW inte var anställd på
Wired och informerade om det
Madsen. Madsen insåg att det här
kommer bli en chans att få uppfylla
hans sjuka sexualsadistiska fantasier
och har planerat hur han ska bli av med
kroppen.
Han hade ingen anning, att hon verkligen var en journalist och att man ska börja leta efter henne så snabbt och att han kommer att bli misstänkt
direkt.
Det kan vara att det ligger flera kvinno kroppar i vatten i närheten av hamn. Enligt hans medarbetare stannade han ofta och jobbade på nätterna i verkstaden. Han hade möjligheten att beställa prostituerade kvinnor, och efter strypsex döda
och slänga kroppar i vatten. Det bara Kims kropp som flött upp och blev hittat medan andra fortfarande ligger på botten. Det är bara lyckligt tillfälle att hennes kropp flött upp. Annars skulle han aldrigt blivit misstänkt och häktat.
Citera
2017-10-08, 14:51
Medlem
Citat:

Jag såg klippet, advokaten medgav att hon på något vis varit inblandad i något som rörde Mdsens affärer ???, men hon sa att hon aldrig träffat honom personligen.
Madsens advokat har inte tidigare arbetat med denna typ av brott
som nu .
Man fick uppfattningen att advokaten varit involverad i någon rättssak-som kan ha rört rex hans ekonomi.
Men hon var tydlig med att hon aldrig träffat Madsen, förrän nu när han valt henne till försvar. .
En advokat som tar sig an ett fall- har naturligtvis inte haft en relation med den hon ska försvara.
De har sin advokat etik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in